Baofengradio Reviews 

309
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 44 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Customers really love the quality of the radios, frequently praising the clear sound, impressive range, and helpful extra functions. People also find the online store very easy to navigate, making the ordering process quick, smooth, and completely straightforward. Some reviewers were not happy with delivery times, noting that packages sometimes take a very long time to finally arrive at their destination. A few other people also felt that customer support could be improved, especially when dealing with unexpected shipping delays or replacing faulty items. Consumers mention that tracking numbers can be unhelpful, leaving them waiting anxiously for their expected gear.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight positive aspects of product, expressing great satisfaction with the amazing quality,... See more

Order

Users describe ambiguous interactions with order experiences, as some consumers found ordering to be a breeze... See more

Quality

People report high satisfaction with quality, frequently praising the fantastic performance, great range, and... See more

Service

Customers consistently note ambiguous experiences with service. While many reviewers praised the great... See more

User experience

Customers had ambiguous experiences regarding user experience, with some reporting that radios are easy to... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I have purchased many radios from Baofeng & always had good service. Buying direct from Baofeng gives you a wide choice of accessories rather than just settling for a standard radio from other ma... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I purchased some UV5R radios and I was blown away with the quality of them. I found that they could live up to their claim of long range and have achieved 15 miles hilltop to Hilltop with my family. I... See more

Rated 5 out of 5 stars

Honestly so impressed with the service and quality. I emailed prior to ordering as was worried about delivery times, Vina at customer service emailed me throughout and assured me they would b... See more

Company replied



Contact info

3.5

Average

TrustScore 3.5 out of 5

309 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 93% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.5

All reviews

(309)

45 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Think carefully before you buy - read the reviews......

My experience with this company is a study in how not to provide a great customer experience. I recommend anyone consider their options before purchasing. Caveat emptor.

I ordered a radio, additional antennae and carry case; I have other Baofeng radios bought from Amazon and have been very happy so ordering from the “official” distributor caused no concern.

Issue 1 – the discount code provided on signing for the website did not work; I flagged this and was told that a discount could be provided retrospectively instead. But only once I had received my order? I have not been provided with the discount / refund although have had the order for 2 weeks.

Issue 2 – I was contacted to advise the carry case / pouch was not available and could be refunded. This was agreed but I have not received the refund. On raising this numerous times I have been brushed aside – the last communication sarcastically advising that “the refund has been made and you should check your account manager if you don’t believe it”. I mean – for god’s sake – how would I know I did not have the refund if I hadn’t checked my account?

Issue 3 – The majority of the web page for the product I bought was taken up with two pictures describing a USB direct charger (rather than the regular cradle) – this is the sole reason I purchased this device. The problem is that the device does not come with a USB charger, and it took about ten emails over the course a week to discover this was the case. (admittedly it does not list the charger lead on the website box contents small print but then why make such a show of advertising it?) I feel totally misled by the advert but was advised “sorry you made the mistake”. I’m not sure what one is supposed to expect given the advertising images – worse still you cannot actually buy a charger to suit from the company’s website!!!

Issue 4 – the additional antennae does not fit the radio – it’s useless - so given the constant problems I chose to return the whole order and get a refund. (Bear in mind I have still not received the refund from the pouch either!!)

It took multiple requests to get a returns number and returns address despite the website claiming any order could be sent back for any reason within 30 days without question.

I was offered a further refund to keep the radio which I have refused. However, concerned that I will never get any sort of refund once returned I thought better of it and that perhaps I could keep it and move on – at which point I have discovered that it does not work on VHF. Having run side by side comparisons with my other similar Baofeng radio, scanner and other multiband radios, and even swapped antennas as a control exercise it does not receive on the band.
I have been left with little choice but to send it back and hope that I might see some money back. (Some day?)

In summary – so far, I have paid in full, received an antennae that doesn’t fit, received a potentially defective radio, not received a carry case but also not received the refund either, nor the original 10% discount. I now must send back at my own expense and hope for a refund, which, given current form, is likely never to happen.

I doubt this will get me the "free gift" offered in the email that I have received, requesting I provide a review, but then why would I need another cable or mic which comes with the original order anyway?
And to be fair I will not be ordering from them again, so I am unlikely to meet the spend criteria!

n.b: Like other reviewers I have Googled the address only to discover it appears to be the flat above a chip shop in a very dilapidated building - hardly the "Baofeng Official" premises I would have expected. It seems I have been had!

Be warned - caveat emptor

August 29, 2022
Unprompted review
Baofengradio logo

Reply from Baofengradio

Hi,
Sorry to let you have this bad shopping experience.
1. Hope you can understand that we did indicate the package details on our advertisement, it would come with 1 x USB programming cable, not charger cable, we just would like to show the radio can be charged by USB charger cable.
2. The refund of pouch, we did refund to you, we also sent the proof of refund to you, would you pls check your account again? Thanks.
3. You said the promo code is unable to work, but most of our customers can use the promo code to place an order, it is hard to confirm the problem is on our promo code, so we suggested to refund the price difference, we would refund to you after you receive the parcel. But you asked for return, there is not chance for us to refund the price difference.
4. Actually you didn't contact us to complain the problem of the antenna. You contacted us to complain the package does not include USB charger cable. For this issue, we explained with you, but it seems is unacceptable for you, so we accepted return for refund, and we already provide the return details to you. May we know whether you return the items back to us? Would you pls provide us the tracking information of your return via email? We will refund to you without delay after we receive your return.

Rated 3 out of 5 stars

Ordered 2 radios 9days ago now and…

Ordered 2 radios 9days ago now and emailed for a update as still wasn't shipped out this was the email I got sent to myself

Hi,

Sorry for the inconvenience caused. Because there was a error with our shipping system before, your order could not be shipped out smoothly. But pls don't worry, the problem was solved, we will arrange to ship your order again. Hope you can wait for a few days more, thanks.

Regards,
Vina

I then googled the address in Portsmouth to find it looking like a abandoned building. I think I have been scammed here 😢🙊

I hope to differ and I recieve these radios

Radio has been sent to Royal mail from supplier

Should arrive in next couple days

😀😀

ARRIVED

August 23, 2022
Unprompted review
Baofengradio logo

Reply from Baofengradio

Hi,
Sorry for the inconvenience.
We solved the problem with the shipping system error, and your order was shipped out smoothly. We already provided the tracking information via message to you. Would you pls have a check? Thanks.

Rated 1 out of 5 stars

I have purchased 6 radio sets for a…

I have purchased 6 radio sets for a charity event that is running on the bank holiday weekend coming up.
After purchasing i saw that for about 4 days no shipment had been sent at all, this started my worrying more.
So i contacted the shop customer support and was told that they were being sent out crom there UK warehouse in Southsea in Portsmouth, a city i know very well.
I was guaranteed that the would arrive between 3 and 7 days , i ordered them on the 7th august in plenty of time to have them delivered for the event.
It is now the 16th August and still no sign of my order, Royal Mail keep saying that they have not been given them by the company and the shipping tracking number says that the company have not given them to Royal Mail yet.
So another customer support email sent and another came back saying they will be shipped and now i dont expect to receive them in time.
If you google the company address in Portsmouth you will find that it is a fish and chip shop with accomodation above....so defenitely not a warehouse....this seems to be what they call dropshipping ........you buy from a uk shop/ website but actually it is being sent from somewhere like China and they do not have actual stock in the UK.
All they keep saying is give us more time only another couple of days the fact is now that i probably will not get the radios in time for my charity event so will have more stress trying to find others and at another cost which these days i really cant afford to do but doubt my money i paid being back in my bank in time.
I hope tgat the company see this and respond as if i get the radios ect in time then i would change this and update this review but like the radios i dont think that will happen in time for my event.
I look forward to hearing from the company and if i was anyone watching this would think twice before purchasing anything unless you have about 2 months time to vive them before you actually receive the product.
Regards
Terry
Well i have had a reply from the company as you can see and again they have asked me to wait another 2 days which will be the 19th, this i have agreed to but my only worry now is tgat is this friday if they do not arrive then i wont be able to contact the company until the 22nd on monday and i need them for the 24th so really lookks like the charity event will now not have radios to be used , i will let you know what happens now if i get them on time i will change this review to say that has been done .

August 16, 2022
Unprompted review
Baofengradio logo

Reply from Baofengradio

We are terribly sorry for the inconvenience caused to you.

We did ship your order on time. But there is a error with the shipping system, the delivery may be a little delayed. Pls don't worry, we already contacted shipping company to rush the shipment for a few times. They confirm the shipment may be delivered in 1 or 2 working days. If you still not receive your order within 2 working days, we will offer a further solution to you without hesitation!

Rated 2 out of 5 stars

Radio spec not as advertised

Radio spec not as advertised. Miss selling products

August 1, 2022
Baofengradio logo

Reply from Baofengradio

So sorry for the inconvenience caused to you. Baofeng Colleague keeps following the first issue and waiting technician answer, as you sent video yesterday. Then we can provide solution. According to your order we sent walkie talkie, antenna and other accessories to your address and you did not mention "missing" before. Is there any misunderstanding? We sent an email to you, please check and answer. Thanks.

Rated 4 out of 5 stars

Same as review above or below

Good radio and good store
I just don't do reviews normally but will use you again

July 11, 2022
Baofengradio logo

Reply from Baofengradio

Thank you for your reviews, we will try our best to service better! =)

Rated 3 out of 5 stars

I bought the radio arrived after a…

I bought the radio arrived after a couple days Tried to contact customer service no one reply to me at all very poor customer service possibly based in China

July 7, 2022
Unprompted review
Baofengradio logo

Reply from Baofengradio

Thank you so much for your comments. So sorry that you are not satisfied about product. For providing good customer service, colleague already sent message on 7 July to follow your question and still waiting for your answer. There may be some misunderstanding.We also send an email again to you for more detail. Please check. Thank you : )

Rated 4 out of 5 stars

Great company to deal with

The Communication with the company was really good and delivery was super speedy, but the walkie-talkies themselves were not so good. The range doesn’t match the description and signal is extremely crackly when talking.

July 6, 2022
Baofengradio logo

Reply from Baofengradio

Thank you for your comments and cooperation.
For your opinion , we will report to the company and do our best to provide a better shopping experience to our customers.
Thank you!

Rated 5 out of 5 stars

Amazing products & service

Made 5 large orders ove the last few months and this company has never failed to deliver a 5 star service. Great customer service, great delivery on time or before and well packed goods

July 6, 2022
Rated 4 out of 5 stars

Good service but took a while to answer…

Good service but took a while to answer issues as I had the wrong radios sent to me. Have a UK address but cannot use it and have to wait for a single daily reply. If there was 24 hour or local service would be a higher score.
Following my review Baofeng contacted me to address the issues which as very kind and much appreciated. I would certainly use them again.

July 5, 2022
Baofengradio logo

Reply from Baofengradio

Sorry for the confusion.
Baofeng BF-88E PMR446 Walkie Talkies, is upgraded Version of our BF-888S Walkie Talkie. So this is the right radio.
We will respond to questions as soon as possible within 24 hours and will improve our shortcomings.Thank you!

Rated 5 out of 5 stars

Having just obtained my license I was…

Having just obtained my license I was looking for a cheap handheld as an introduction and doubt Baofeng can be beat at this price. I'm assuming that they ship once a week as the tracking notification was reporting that the post office was awaiting the item for 6 days. However after that it was delivered within 2 working days.
So far so good. I'm picking repeaters and enjoying using it.

July 4, 2022

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look