Checkmycar Reviews 1,797

TrustScore 1 out of 5

1.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 418 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. Many people were dissatisfied with unexpected charges, often after an initial low-cost service, leading to monthly subscriptions they did not anticipate. Customers reported difficulties canceling these subscriptions and contacting customer service for refunds, with many stating their emails and calls went unanswered. The website's design was frequently criticized for not clearly disclosing the subscription model, leading consumers to believe they were making a one-time purchase. Several people also mentioned their card details were saved and used for recurring payments, which they did not recall authorizing, leading them to cancel their cards and contact their banks regarding these charges.

What people talk about most

Payment

Customers consistently express strong dissatisfaction with payment processes, primarily due to unexpected... See more

Subscription

Users describe negative interactions with subscription services. Many customers report being signed up for a... See more

Price

Reviewers highlight negative aspects of price, with many customers reporting unexpected charges after an... See more

Website

Reviewers express strong dissatisfaction with the website. Many customers report being misled into signing up... See more

Customer communications

People report negative experiences with contact, citing a lack of response via phone and email. Many... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

Absolute deceptions, please refrain from purchasing anything from these websites. I remitted £5.95 in March 2025, and they subsequently withdrew £39.90 in April 2026, with an attempt to debit more in... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Checked one car with this company for £5.99 and it has so far cost me just over £200. I have contacted them through their contact us portal but they continue to take money from my account. I understan... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I have had exactly the same bad experience of being charged an initial £5.95 and then having an unsolicited “subscription” of £39.90 debited without warning or any permission I was aware of. Ba... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

As everyone else mentions, this company is a scam and then steal money from your account. I paid £5.95 to check a used car registration number. Three months later I notice a direct debit for £39 goi... See more

Company replied


Company details

About Checkmycar

Written by the company


Contact info

1.1

Bad

TrustScore 1 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Scam

Paid £5 to check a car out.

They keep trying to take money out my account without permission.

Avoid

April 7, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Charles,

Thank you for sharing your feedback. We’re very sorry to hear about this experience and completely understand your concern regarding unexpected charges.

Our service allows users to purchase a one-time car check for £5. Any ongoing subscription is optional and only activated if the user explicitly opts in during the process. It seems there may have been a misunderstanding or a technical issue, and we sincerely apologise for any inconvenience caused.

We would like to help you resolve this immediately. Please contact our support team so we can review your account and ensure no further charges occur:

📧 contact@checkmycar.io

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We are confident that once this is clarified, your experience can be resolved positively. Your satisfaction is our priority, and we would greatly appreciate it if you reconsidered your review once the issue is resolved.

Kind regards,
The CheckMyCar Team

Rated 1 out of 5 stars

They charged me for 39.9 GBP after…

They charged me for 39.9 GBP after initially paying rhem 6 £ . Never use this website . I should have done bit of research before using them , I would have been safe on it .

April 1, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Shakeb,

Thank you for your feedback. We sincerely regret any frustration caused by the transition from your initial report to the monthly subscription. We understand your surprise and want to rectify this situation immediately to show our total good faith and commitment to our users.

Clarification on our Service Model
CheckMyCar provides comprehensive vehicle history reports and ongoing monitoring tools. To allow users to benefit from our full suite of premium features (such as real-time alerts, market value tracking, and detailed history updates), we offer an initial trial period for £6.

As stated on our payment pages and in our terms and conditions, if this trial is not cancelled within the specified timeframe, it transitions into a monthly membership of £39.90. We take your comments regarding transparency very seriously and are constantly working to make these terms even more prominent to avoid any misunderstanding.

Immediate Actions for Your Satisfaction:

Full Refund: To ensure you are satisfied with our overall response, we have today processed a full refund of the £39.90 charge to your original payment method. The funds will appear in your account within a few business days, depending on your bank's processing times.

Permanent Cancellation: Your subscription has been manually terminated by our support team. We formally guarantee that no further charges will be made by our platform.

Improving Communication: Your feedback has been shared with our management team to help us improve how we communicate our subscription model to new users.

We hope this swift and total resolution proves that we are a professional and trustworthy service. If this outcome meets your expectations, we would be grateful if you would reconsider your rating to reflect the responsiveness of our customer support.

Our team remains at your full disposal for any further assistance:

📧 Support Email: contact@checkmycar.io

📞 Direct Line: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, from 8 a.m. to 8 p.m.)

Sincerely,

Customer Relations Management
CheckMyCar

Rated 1 out of 5 stars

Absolute scam

Absolute scam, I never consented to a monthly subscription, I just checked my credit card statement and found two debits of 39.90. I only checked one car history which I paid 5.90£ for, I never knew I was paying for a subscription, tried to cancel on their website and it says it couldn’t find my email address.

April 1, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Seun,

We’re very sorry to hear about this experience and completely understand your concern.

We want to clarify that our service includes a trial period which allows users to check car history reports before any commitment. As explained during the process and in our terms and conditions, this trial automatically converts into a subscription if it is not cancelled in time, which explains the 39.90 £ charges. We understand, however, that this may not have been clear enough.

Regarding the cancellation issue, our customer support can locate your account and subscription to ensure it is properly cancelled and to assist with a refund if applicable.

Please contact us directly so we can resolve your situation promptly:

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)
📧 contact@checkmycar.io

We are committed to clarifying the situation and restoring your trust once resolved.

Best regards,
The checkmycar.io Team

Rated 1 out of 5 stars

Disgusting

Disgusting, I just done one check on and they charge 39.90£ !!!!!!! Avoid this scammers!!!!!

March 28, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Dear Mano Naujasamazon,

Thank you for your feedback. We are sorry to hear about your experience and understand your reaction regarding the charge.

We would like to clarify that our service includes a trial period, which allows you to carry out checks at a reduced price before any monthly subscription is activated. After this trial, the subscription is automatically applied unless it is cancelled within the trial timeframe. This information is displayed during the checkout process and in our terms and conditions.

We sincerely regret if this was not clear at the time of your purchase and if it led to any confusion.

Please rest assured that we are here to help. Our support team can:

Verify your account and subscription status
Confirm that your subscription has been cancelled
Review your situation and assist you regarding a possible refund

We kindly invite you to contact us directly so we can resolve this quickly:

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)
📧 contact@checkmycar.io

Your satisfaction is important to us, and once your case has been reviewed and resolved, we would appreciate if you would consider updating your review.

Kind regards,
Customer Support Team CheckMyCar

Rated 1 out of 5 stars

Avoid these scammers

Avoid these scammers. You pay for a one-off car report then they sign you up to a monthly subscription completely unbeknownst to you. My bank stopped mine luckily but it is attempted theft which I will report.

March 27, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Mr Charman,

We are very sorry to hear about your concerns and take your feedback seriously.

For clarity, our service includes a trial period designed to allow customers to explore the platform before any subscription begins. All details regarding the trial and any subsequent subscription, including pricing, are clearly indicated during the sign-up process and in our terms and conditions.

We understand that situations like this can be alarming, and we want to assure you that we are committed to transparency and customer satisfaction. If there was any confusion or technical issue, our support team is ready to review your account and provide a prompt resolution.

Please contact us directly so we can clarify and resolve this matter:

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)
📧 contact@checkmycar.io

Our goal is to ensure every customer feels supported and confident in using our service. We hope to address your concerns and restore your trust.

Kind regards,
The checkmycar.io Team

Rated 1 out of 5 stars

I used this site for a one off check…

I used this site for a one off check and now im bring charged £39 a month and the website won't allow me to cancal as it doesn't recognise my email this must be fraud and I will be getting this investigated DO NOT USE THIS COMPANY

February 1, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Mike,

We are very sorry to hear about your experience and understand your concern.

For clarity, our service includes a trial period that allows customers to access the platform before any subscription begins. All details regarding the trial and any subsequent subscription are clearly indicated during sign-up and in our terms and conditions.

It sounds like there may have been a technical issue preventing you from cancelling. Please rest assured that our support team is ready to assist immediately to resolve this matter, whether that’s restoring access, cancelling the subscription, or clarifying any charges.

We encourage you to contact us directly so we can review your account and provide a solution promptly:

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)
📧 contact@checkmycar.io

Our goal is to ensure every customer feels supported and satisfied. We hope to resolve this matter quickly and restore your confidence in our service.

Kind regards,
The checkmycar.io Team

Rated 1 out of 5 stars

aviod this company

aviod this company, as other people have stated, they charge a £5.99 for an initial charge then they take £39.99 per month, and its almost inposible to spek to them & they do not reply to emails.

January 26, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Ottavio,

We’re sorry to hear about your concerns and understand how unexpected charges can be frustrating.

For clarity, our service includes a trial period designed to allow customers to test the platform before any subscription begins. All details regarding the trial and any subsequent subscription are clearly indicated during sign-up and in our terms and conditions.

We regret if you experienced difficulty reaching our team. Our support staff are available to assist all customers promptly and ensure any questions are resolved. Please contact us directly so we can review your account and clarify the situation:

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)
📧 contact@checkmycar.io

We value your feedback and hope to resolve this matter, ensuring your experience is clear and positive.

Kind regards,
The checkmycar.io Team

Rated 1 out of 5 stars

A SCAM As everybody are saying they…

A SCAM As everybody are saying they make you think it's a 1 of charge to check a cars history £5.95 and then they take only a few days later a £39.90 subscription a total RIP of they are not car vertical which is what we search for it's a big SCAM do mot use them ever

March 15, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello,

We are very sorry to hear about your experience and understand your frustration. Please note that our service includes a trial period allowing users to test the platform before committing to a subscription. All subscription details are provided in the terms and conditions, which are accessible during the registration process.

If you feel that the subscription was activated unintentionally or wish to clarify your account, our team is available to review your dossier and assist you promptly.

You can contact us directly:

📧 contact@checkmycar.io
📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We are committed to resolving this matter and hope that once your issue is addressed, you may reconsider your feedback based on the solution provided.

Rated 1 out of 5 stars

Tiefs

This company is extremely misleading and I strongly advise everyone to stay away.

They advertise a car check service for £5, which looks like a simple one-time payment. However, after paying the £5, they secretly charge an additional £39.99 and automatically sign you up for a monthly subscription without clearly warning you. This is a classic trap designed to take money from people who believe they are only paying £5.

In my opinion, this is a very dishonest and deceptive business practice. Important information about the subscription is either hidden or made deliberately unclear so customers only realize what happened after money has already been taken from their account.

I strongly recommend that nobody uses this service. Always check your bank statements if you have used them and cancel any subscription immediately.

If you have experienced the same thing, please report it and leave reviews so more people become aware of these practices and don’t fall into the same trap.

March 9, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hi Dávid,

We are sincerely sorry for the frustration and for the feeling that our service was misleading. We want to be absolutely clear: transparency and customer trust are our top priorities, and we never want a customer to feel they have fallen into a "trap."

The initial charge of £5.95 (or £5 during specific promotions) covers your vehicle history report and includes a 72-hour trial period to our full suite of premium automotive tools, such as ongoing monitoring and valuation updates. This transitions into a monthly membership if not cancelled during the trial. We strive to make these terms visible during checkout, but we understand if this was not your intention for a one-time check.

There is no need for further stress or the need to report this: we are fully prepared to resolve this for you manually and immediately. If you contact our support team today, we commit to the following:

Full Refund of the £39.99 charge: Since you did not intend to sign up for an ongoing service, we are more than happy to refund this amount to your account as a gesture of good faith.

Immediate & Permanent Cancellation: We will manually verify that your membership is closed so no further charges can ever occur.

Direct Confirmation: We will provide you with a transaction ID for the refund for your records and peace of mind.

Please reach out to us directly so we can identify your account and process the refund on the spot:

📧 By email: contact@checkmycar.io (Please mark as "URGENT - Dávid Viola")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our accountability and our immediate willingness to return your funds will encourage you to reconsider your rating once we have settled this together.

Best regards,

The Customer Service Team checkmycar.io

Rated 1 out of 5 stars

paid £5.95 for a HPI check on a car

paid £5.95 for a HPI check on a car - 2 days later they tried taking £39.90 from my bank, no pre warning, no reasoning, just a message from my bank stating that "Checkmycar" tried taking the amount from my account, which my bank stopped, insane, Theive's, dont use them.

March 12, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hi Jay,

We are sincerely sorry for the frustration and the "insane" surprise this situation caused you. We want to be absolutely clear: checkmycar.io is a legitimate service dedicated to transparency, and we never want a customer to feel that a charge is being made without reasoning.

The initial charge of £5.95 covers your vehicle history report and includes a 72-hour trial period to our premium automotive tools (including ongoing monitoring and valuation updates). This transitions into a monthly membership if not cancelled during the trial. We strive to make these terms visible during checkout, but we understand if this was not your intention for a one-time HPI check.

There is no need for a bank dispute or further worry: we are fully prepared to resolve this for you manually and immediately. Since your bank has already stepped in to stop the payment, we would like to ensure your account is correctly closed in our system to avoid any future confusion. If you contact our support team today, we commit to the following:

Immediate & Permanent Cancellation: We will manually verify that your membership is closed so no further charges can ever occur, regardless of your bank's settings.

Account Status Confirmation: We will provide you with written confirmation of the cancellation for your records and your peace of mind.

Good Faith Resolution: If the payment was stopped, our goal is simply to ensure your file is in order and that you are satisfied with the initial service you received.

Please reach out to us directly so we can settle this for you manually today:

📧 By email: contact@checkmycar.io (Please mark as "URGENT - Jay D")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our transparency and our immediate willingness to cooperate will encourage you to reconsider your rating once we have settled this matter together.

Best regards,

The Customer Service Team checkmycar.io

Rated 1 out of 5 stars

Seems I was one of the many

Seems I was one of the many. I used the service once. Then found out 10 months later that I'd been having 39.90 taken out each month. I certainly didn't agree to this so it must have been in the small print. Complete scammers. Stay clear.

May 1, 2025
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hi James,

We are sincerely sorry for the frustration and the significant concern this discovery has caused you. We want to be absolutely clear: transparency and customer trust are our top priorities, and it is never our intention for a customer to maintain a membership for months without being aware of it.

The charge of £39.90 follows an initial trial period that provides ongoing access to our premium vehicle monitoring and valuation tools. While we strive to make these terms visible during checkout, we realize that if you only intended to use the service once, this ongoing membership was not your expectation.

There is no need for further stress regarding these past charges: we are committed to resolving this for you manually and fairly. If you contact our support team today, we commit to the following:

Account Audit & Refund: We will conduct a full review of your 10-month history. Since you have not used the service during this time, we are prepared to offer a significant refund of these charges as a gesture of deep good faith.

Immediate & Permanent Cancellation: We will manually verify that your membership is closed immediately so no further charges can ever occur.

Direct Managerial Oversight: Your case will be handled by a senior agent to ensure a swift and satisfactory resolution.

Please reach out to us directly so we can identify your account and settle this matter on the spot:

📧 By email: contact@checkmycar.io (Please mark as "URGENT - FOR ATTENTION OF MANAGER - James Hannaford")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our accountability and our willingness to correct this long-term oversight will encourage you to reconsider your rating once we have settled this together.

Best regards,

The Customer Service Team checkmycar.io

Rated 1 out of 5 stars

5.90 paid for 5 car reports, then 39.90 automatically charged

Don't trust them. There is nothing clear about charges.
I didn't allow for any subscrition and extra charge, they did it automatically after 48 hours. I didn't also receive e-mail confirmation about cost, nothing.
But - FOR YOU ALL - you have got 14 days to request for a full refund and they have to do it. Just sent them e-mail , that the term and condition allow you to request a full refund and you're doing your right.
During 7 working days you will receive money back, as I do.

March 8, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hi Katarzyna,

Thank you for sharing your experience and for highlighting the refund process. We are sincerely sorry for the initial frustration and any lack of clarity you felt regarding the subscription terms. At checkmycar.io, transparency is our priority, and we never want a customer to feel that a charge was hidden.

The charge of £39.90 follows an initial 48-hour trial period (which included your 5 car reports). This transitions into a monthly membership if not cancelled. We aim to send confirmation emails for every transaction; if you did not receive these, they may have been filtered by a spam folder, for which we apologize.

You are absolutely correct about your rights, and we are pleased to confirm that your request was handled according to our commitment to customer satisfaction:

Full Refund Processed: As you mentioned, we strictly honor the 14-day cooling-off period and the right to a full refund for those who did not intend to subscribe.

Confirmed Cancellation: We have manually verified that your membership is closed so no further charges will ever occur.

Adherence to Standards: We take pride in processing these refunds within the 7 working days mentioned, ensuring our customers are never left out of pocket.

We are glad that we were able to resolve this for you quickly. If you need any further documentation regarding your refund or have any other questions, please don't hesitate to reach out:

📧 By email: contact@checkmycar.io (Please mark as "Urgent - Katarzyna")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our efficiency in returning your funds and respecting your rights demonstrates that we are a service you can trust for your future automotive needs.

Best regards,

The Customer Service Team checkmycar.io

Rated 1 out of 5 stars

Wish I had seen these reviews

Wish I had seen these reviews, like everyone else looked for car vertical ended up with this without realising charged 5.95 then 3 days later 39.95 without permission or warning. Avoid avoid. Thieving bastard's

March 11, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hi Ross,

We are sincerely sorry for the frustration and concern this situation has caused. At checkmycar.io, transparency and customer trust are our top priorities, and we never want a user to feel that our charges are hidden or that we have operated without integrity.

The initial charge of £5.95 covers your vehicle history report and includes a 72-hour trial period to our full suite of premium automotive tools (including ongoing monitoring and valuation updates). This transitions into a monthly membership if not cancelled during the trial. We strive to make these terms visible during checkout, but we understand that if you were looking for a one-time report, this ongoing service was not your intention.

There is no need for further stress or concern regarding your funds: we are fully prepared to resolve this for you manually and immediately. If you contact our support team today, we commit to the following:

Full Refund of the £39.95 charge: Since you did not intend to sign up for an ongoing service, we are more than happy to refund this amount to your account as a gesture of good faith.

Immediate & Permanent Cancellation: We will terminate the membership right away so no further charges ever occur.

Direct Confirmation: We will provide you with a transaction ID for the refund for your records and peace of mind.

Please reach out to us directly so we can verify your account and process the refund on the spot:

📧 By email: contact@checkmycar.io (Please mark as "URGENT - Ross Calvert")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our accountability and our immediate willingness to return your funds will encourage you to reconsider your rating once we have settled this together.

Best regards,

The Customer Service Team checkmycar.io

Rated 1 out of 5 stars

PLEASE AVOID

PLEASE AVOID!

SCAM COMPANY DON'T TELL YOU IN THE 1 CAR CHECK £5.95 THAT THEY SIGN YOU TO A MONTHLY CHARGE. £39.90!!! THIS IS FRAUD! REPORTING THIS COMPANY

March 11, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hi Nick,

We are sincerely sorry for the frustration and concern this situation has caused. At checkmycar.io, transparency and customer trust are our top priorities, and we never want a user to feel that a charge was hidden or that our business practices are anything less than honest.

The initial charge of £5.95 covers your vehicle history report and includes a 72-hour trial period for our premium automotive tools. This transitions into a monthly membership if not cancelled during the trial. We strive to make these terms clear during checkout, but we understand if this was not your intention for a one-time check.

There is no need for further stress or the need to report this: we are fully prepared to resolve this for you manually and immediately. If you contact our support team today, we commit to the following:

Full Refund of the £39.90 charge: Since you did not intend to sign up for an ongoing service, we are more than happy to refund this amount to your account as a gesture of good faith.

Immediate & Permanent Cancellation: We will terminate the membership right away so no further charges ever occur.

Direct Confirmation: We will provide you with a transaction ID for the refund for your records and peace of mind.

Please reach out to us directly so we can verify your account and process the refund on the spot:

📧 By email: contact@checkmycar.io (Please mark as "URGENT - Nick Mills")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our accountability and our immediate willingness to return your funds will encourage you to reconsider your rating once we have settled this together.

Best regards,

The Customer Service Team checkmycar.io

Rated 1 out of 5 stars

Scam company,I didn't read reviews to a…

Scam company,I didn't read reviews to a extra 40 pounds came out of my account, without my consent first charged phone 5.95
I thought I was doing a car vertical check
Avoid at all costs

March 10, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hi Jeff,

We are sincerely sorry for the frustration and concern this situation has caused. At checkmycar.io, transparency and customer trust are our top priorities, and we never want a user to feel that a charge was unexpected or lacked clarity.

The initial charge of £5.95 covers your vehicle history report and includes a 72-hour trial period to our full suite of premium automotive tools (including ongoing monitoring and valuation updates). This transitions into a monthly membership if not cancelled during the trial. We strive to make these terms visible during checkout, but we understand if this was not your intention for a one-time check.

There is no need for further stress regarding your funds: we are fully prepared to resolve this for you manually and immediately. If you contact our support team today, we commit to the following:

Full Refund of the £39.90 charge: Since you did not intend to sign up for an ongoing service, we are more than happy to refund this amount to your account as a gesture of good faith.

Immediate Cancellation: We will terminate the membership right away so no further charges ever occur.

Direct Confirmation: We will provide you with a transaction ID for the refund for your records and peace of mind.

Please reach out to us directly so we can verify your account and process the refund on the spot:

📧 By email: contact@checkmycar.io (Please mark as "Urgent - Jeff Karasavvas")

📞 By phone: +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We hope that our accountability and our immediate willingness to return your funds will encourage you to reconsider your rating once we have settled this together.

Best regards,

The Customer Service Team checkmycar.io

Rated 1 out of 5 stars

SCAM

SC
AM SITE.... DO NOT USE!!

THEY WILL KEEP CHARGING YOU AND YOU CAN'T CANCEL BECAUSE THEY SAY YOU DON'T HAVE A REGISTED EMAIL!

SCAMMING PIECES OF SHIT!!

March 2, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Jon,

We are sincerely sorry to hear about your frustration and the difficulties you've encountered. We take your feedback very seriously and want to ensure your situation is resolved immediately.

Regarding the registration issue, this typically occurs if there was a small typo in the email address during the initial purchase. Because we prioritize your security, our system can only recognize the exact email used at checkout. However, our team can easily locate your account using your transaction details and fix this for you manually.

At checkmycar.io, we operate with total transparency. Our trial period is designed to let you test our premium tools, and we provide all the details about the subscription on our pricing page and in your confirmation email. We have no intention of charging anyone who does not wish to use our service.

Because we value your satisfaction, we offer a 30-day Money-Back Guarantee. We would be more than happy to cancel your subscription and process a refund for you. Please reach out to us directly at contact@checkmycar.io or call us at +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.).

We are committed to fixing this for you and hope to regain your trust once this is resolved.

Best regards,
The checkmycar.io Team

Rated 1 out of 5 stars

As all the others I was scumed for…

As all the others I was scumed for £39.90 by check my car.

March 7, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Rafal,

We are sorry to hear about your frustration and appreciate you reaching out. We would like to clarify our billing process to ensure there is no misunderstanding regarding our services.

checkmycar.io operates on a subscription basis to provide continuous access to the most up-to-date vehicle data. When you purchased your initial report, it included a trial period to our premium platform, allowing you to test our full suite of tools. We strive for total transparency, which is why this information is detailed on our pricing page, at checkout, and in the confirmation email sent to you immediately after purchase.

We understand that these details can sometimes be missed during the vehicle-buying process. Because we stand by our product and value your satisfaction, we offer a no-risk 30-day Money-Back Guarantee. If you are not satisfied with the service, we are more than happy to assist you with a refund.

Please contact our support team directly at contact@checkmycar.io or call us at +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.). We are committed to resolving this for you quickly and hope to regain your confidence.

Best regards,
The checkmycar.io Team

Rated 1 out of 5 stars

SCAM SCAM SCAM

SCAM SCAM SCAM, ordered a discounted report for 5.95, they then went on to charge 39.99, no indications of the charge on the website.... there will be some small box to uncheck somewhere buried on the website to stop a subscription charge.. wish id checked for reviews first... do not use.... lodged with bank as a dispute as no support from this company to recover the funds

March 2, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Chris,

We are sincerely sorry to hear about your frustration, and we take your feedback very seriously. We would like to clarify how our service works to show that we prioritize transparency and are here to help.

At checkmycar.io, we provide a comprehensive vehicle history service based on a subscription model to ensure our data is always accurate and updated. The £5.95 payment corresponds to a report that includes a trial period to our premium platform. This trial allows users to test all our features before the full subscription begins. We display this information clearly on our pricing page, the checkout page, and in the confirmation email sent immediately after your purchase.

There are no 'buried' boxes; we aim for a clear and straightforward process. However, we understand that in the process of buying a vehicle, these details can sometimes be overlooked. This is exactly why we offer a 30-day Money-Back Guarantee. We have no intention of charging customers who do not wish to use our services.

Although you have contacted your bank, we would still welcome the opportunity to assist you directly and resolve this situation quickly. Please reach out to us at contact@checkmycar.io or call our support line at +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.).

We are committed to our customers' satisfaction and hope to regain your trust.

Best regards,
The checkmycar.io Team

Rated 1 out of 5 stars

DONT USE THIS CHECK SITE

DONT USE THIS CHECK. As with a lot of other reviews. Paid for a 1 off check before buying a motorbike. £5.99. Then the next day they tried to take £39.99 from the account. Initially blocked by my Bank. But they tried again a few days later. Use another service.

February 24, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Barry,

We are sorry to hear about your experience and appreciate you bringing this to our attention. We would like to clarify our billing process to ensure there is no misunderstanding.

Our vehicle history services are subscription-based to ensure our data remains accurate and updated in real-time. The £5.99 payment you made was for an initial report which included a trial period to our premium platform. This trial is designed to allow you to perform multiple checks and use our advanced monitoring tools before the full subscription begins.

We strive for total transparency and provide detailed information about this subscription model on our pricing page, at checkout, and in the order confirmation email you received. We understand that these details can sometimes be overlooked during a quick purchase, and we are here to help.

We stand by our product and offer a no-risk 30-day Money-Back Guarantee. If you are not fully satisfied, we are happy to assist you with a refund. Please reach out to us at contact@checkmycar.io or call us at +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.).

We hope you will give us a chance to resolve this and show you the value our platform provides to vehicle buyers.

Best regards,
The checkmycar.io Team

Rated 1 out of 5 stars

Scammed Do No Use HP*Checkmycar

They charge you initially £5.95 - the report doesn't come through, you query it and they say they haven't taken your money. A month later £39.90 is taken from your account for no service at all and continues to be taken each month until the bank has to stop the payment. TOTAL SCAM DO NOT USE THIS COMPANY.

March 2, 2026
Unprompted review
Checkmycar logo

Reply from Checkmycar

Hello Michael,

We’re very sorry to hear about your experience and completely understand your frustration. Thank you for taking the time to share your feedback.

Our service allows users to access our car report and also offers a trial period for our platform, giving users the opportunity to explore additional features before any ongoing subscription. During this trial, it’s always possible to cancel at any time if the service does not meet your expectations.

Information about pricing, trial periods, and subscription terms is displayed at multiple points: on the pricing page, during checkout, and in the confirmation email sent after purchase. We understand that these details can sometimes be missed and want to assist you in resolving the situation.

If you would like us to review your account or request a refund, our team is ready to help promptly:

📧 contact@checkmycar.io

📞 +44 20 4579 8987 (Monday to Saturday, 8 a.m. – 8 p.m.)

We will do our best to resolve your request, and once the situation is clarified, we hope you will consider updating your review.

Kind regards,
Support Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look