While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 2 out of 5 stars

Why does this company not mention the fake site selling rip off products to customers who are unaware? Surely for the protection of the (a) dogs! And (b) their brand they should do this. I reported... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Ordered the IDC Powerharness and Side Bags for our Collie-cross so he could carry his own food on a 4 day hike on the South West Coast Path. The Julius team were prompt at answering my questions befor... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

For my jack Russell x chihuahua I cannot fault, he loves wearing it! However my border terrier after one wear it rubbed badly causing a irritation to his skin, even though it was fitted correctly! O... See more

Rated 5 out of 5 stars

Just bought my dogs new Julius K9 harnesses! These are our second ones, and we would never shop elsewhere. Julius K9 provide great quality harnesses that fit our dogs perfectly and have never caused a... See more

Company details

  1. Events & Entertainment

Information provided by various external sources

www.julius-k9.co.uk


Contact info

2.8

Average

TrustScore 3 out of 5

158 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Bad customer service and poor product

I decided to go for a higher quality harness from Julius, it has not even lasted 7 months. Contacted Julius and the customer service we sooo rude and blamed me for not keeping it correctly. If you look through the 1 star reviews they will all say the customer service were bad, or look at the response it’s very defensive. Take a look at your customer service!!!! Will never recommend this product😡

March 4, 2023
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Dear Simon, we have tried to find you on our emails and orders under this name but unable to find you. Harnesses purchased directly from us come with a 1 years manufacturing warranty . I can only presume this was either not from us or the product had been chewed? Please do contact them again if this is not the case. Kind regards.

Rated 1 out of 5 stars

My dog escaped from this

I bought one today for my 10 month old dog. It was fitted on securely and put on her. My dog managed to wiggle out of it and she escaped. She ran off luckily we caught her.

February 26, 2023
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Unfortunately easy to escape from

We bought the harness for our pup, unfortunately she has escaped from the harness numerous times I have tightened it but it just comes loose.

Having to search for alternatives as its worrying whilst walking her near busy roads.

A bit disappointing as it wasn't cheap and not had it 12 months.

The harness is nicely padded though and love the range of colours.

February 21, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Replacement sent after fault.

I had an issue with the harness when the metal ring that the leash clips onto ripped through the fabric that held it to the harness when my dog pulled on it. This was 9 months after purchasing via amazon. Customer Support were very quick to respond and have sent out a replacement.

February 21, 2023
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Many thanks for your review, glad to hear any issues were sorted quickly for you.

Rated 5 out of 5 stars

Great!

I realised that I had ordered the wrong size life vest for my red border collie. I contacted customer support for Julius K9 New Zealand, and they told me to ship it to an address. It was delivered to that address and I am still waiting for my refund but previously the service and quality of my purchase was outstanding and I hope that all the franchises including Julius K9 UK are all happy about getting this review as I am very happy with the customer service provided!

January 14, 2023
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Many thanks for your kind review. Happy walkies to you and you dog :)

Rated 1 out of 5 stars

DANGEROUS

Given the price tag for these harnesses, the quality of material and design is not there. There seems to be no correlation between neck and chest size and the use of a Velcro strap which deteriorates quickly and loses grip when wet is not safe when a dog pulls. The strap material creases easily and cuts into the body and the retaining of the correct position according to JULIUS cannot be maintained as the harness is inadequately fastened. Te chest strap then moves toward the legs causing rubbing and broken skin. I also concur with others the 12 month period and after that, then tough seems to be the Julius response. If you don't buy from them, no refund is provided. However, they don't appear to accept negative comments and have a contact for this company in the UK who was responsible for the design and manufacture. This is a shame. There appears to be a head office in Hungary.

Very disappointing and dangerous harnesses in which my dogs have easily escaped though luckily were not hurt nor hurt others. I won't risk this happening again and after having purchased 3 harnesses to test the sizing, all exhibit the same problems. Either the neck is too big or the chest too small. Velcro should not be used as a fitting in which considerable force is applied.

They also appear dreadful in general UK weather. Very disappointing and scary harnesses to use.

The response below tries to blame the age of the harnesses which were ordered on 11th & 14th May 2022. This is a deliberate attempt to portray their harnesses in a better light than deserved. The harnesses were ill fitting from the start and due to this company's minimum warranty of 1 year, they claim the items purchased were faulty due to age. They malfunctioned (by stress on certain parts of the harness and not others within weeks and whilst I was not looking for a refund as they allege below, I tried to show as others have how dangerous and badly designed these harnesses are. Their corporate answer is below. They also alleged not to have understood the concerns I raised yet they seem to be the same as many here. Why the confusion? They have no CE certificate but allege or are eager to point out commissioned studies. A poor but typical corporate response from a poor Hungarian company who don't seem to care one jot. No reply yet from head office in Hungary. I doubt if I will get one.

January 12, 2023
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Dear Christopher.
Many thanks for your review.
I have looked through the emails we received from you and the team have tried very hard to help and try to understand the issues you have raised despite the item being purchased from a eBay seller and not ourselves.
We are unable to refund an item that was purchased from another seller and also several years old.
As explained we are not the manufactures and an email address was provided for warranty on other Julius products purchased elsewhere.

Rated 1 out of 5 stars

Ordered a couple of harness attachments…

Ordered a couple of harness attachments at the start of November, I had an email to confirm my address on the 2nd November. Still waiting for my order and no response to follow up emails and 10 calls with no answer.

After sending an email on the back of the response with the original email attached detailing my address there has still been no response to my request for a refund! This is now nearly two months on!

December 6, 2022
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Dear Owen,
I have searched our system for your order which was placed on the 1st November. On the 2nd of November we contacted you via email as the address provided is incorrect. I have searched our emails and we are yet to receive a response from you. We have also tried to call you on the number on your order without and luck. Your order is sat here waiting to leave as soon as you contact us with address details. Please email customerservice@julius-k9.co.uk at your earliest convenience. We are unable to send without full address and postcode details. Kind regards Julius K9 UK Ltd

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant!!..

Brilliant!!..
I have 4 dogs, two labradors, a pug and a Lhasa apso. K9 harnesses are spot on, with the customizable patches iv managed to make it clear on both my labs harnesses that one is a service dog and the other is dietbetic.as for the pug with the airways of pugs being smaller. These harnesses avoid any damage to her throat .

November 23, 2021
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Many thanks for your review and many happy walkies to you and your dogs :)

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic company and service

Ordered harness Tuesday then released I’ve ordered the wrong size emailed them right away and they changed it for me, harness arrived today slight problem with DNL but not there fault …. Harness is beautiful and extremely well made and my gsd loves it, will definitely be using more from your company thank you.

September 22, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

5 STARS!!

5 stars for you guys! I can’t fault them one bit. I love their harnesses (I have a few) and their customer service is fantastic. Ive never had a problem with them nor their harnesses. I’ve even recommended a friend to purchase from their website and mentioned how brilliant the customer service is from start to finish.

September 8, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Life saver.

We bought a harness for our Smooth Fox Terrier, Jude a couple of years ago. We got it to stop him pulling and choking. We were extremely happy with the result , but little did we know it would prove a life saver. My wife suffered serious wounds rescuing Jude in a dog attack. Miraculously, Jude was unhurt. It was only when I put the harness on to take him for a walk, that I saw the tooth marks in the harness, which judging by my wife’s injuries would surely have been fatal.

August 25, 2022
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Dear Michael, we are so sorry to hear your wife and dog were involved in a dog attack. We hope both make a speedy recovery and so pleased the Julius K9 Harness helped protect your dog from more serious injuries. Kind regards Julius K9 UK Ltd.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service...

Excellent customer service from Ruth who helped with some initial slipping that happened when using an IDC Powerharness with a long line. Very prompt replies from start to finish. Would definitely recommend going direct and not via a 3rd party based on my experience today.

August 17, 2022
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Many thanks for your review. Pleased we could help. Many happy walkies to you and your dog ;)

Rated 1 out of 5 stars

harness injures dog within hours of…

harness injures dog within hours of wearing, not suitable for an active dog, which is pretty much all dogs, so not fit for a dog at all, i have photos on amazon, the velco comes undone and rubs the dogs armpit causing nasty blisters. Terrible harness, yes but the harness is made by u even if its sold on amazon, ive contacted them directly and they assure me they dont sell fake and will look into it. As for fitting of harness weight and chest circumferance were correct as per your instructions, and yes its the velcro at the front that has slipped and caused blister, why is this not fixed? obviously inferior design, ive owned dogs had 2 many harnesses 2 count , this first one 2 injure dog within days, your only defence prob a fake, well amazon adamant its not, so not fake and correct size , so now what u say?

August 14, 2022
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Many thanks for you review Kenny, but as this harness is from Amazon and not from ourselves you would be best reviewing them directly. The velcro on the harness is at the front of the dog and any velcro near the dogs armpits is very concerning in regards to fit and we urge you so watch the fitting video as this is incorrect. We of course wish your dog a speedy recovery.

Rated 1 out of 5 stars

Bad Product ... Shocking 'Customer Service'

I bought a Julius K9 UK harness from the Julius K9 amazon page and only had it for about a week before it ripped at the seam. I thought that maybe it wasn't a genuine product so got a refund. I then purchased the same harness from the Julius website and couldn't believe it when it started falling apart again after a short time ... my dog doesn't even pull on the lead. I emailed Julius with a copy of my receipt and a photo of the faulty product and got a reply from Anne in 'Customer Service' asking for a photo (!!??) so I sent it again and received the following reply .....

"That's great, thank you.
Unfortunately this is not the harness that was purchased from ourselves so we are unable to help.
You will need to go back to Amazon with your concerns."

I'm surprised that a company such as Julius treat their customers this way! She was, more or less, suggesting that I had bought it from Amazon and was trying to get a refund from them. Her reasoning was that there was no side metal ring on the harness in the photo ... despite the photo clearly showing a side metal ring!

I have now bought a Hurtta harness which is far superior to the Julius. DO NOT BUY A JULIUS HARNESS ... spend your hard earned money with Hurrta!!

August 11, 2022
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

We are very sorry about this. I've had a look into your order and emails. It seems on the original email customer service thought the harness was from Amazon due to you mentioning a purchase from them. We can only deal with items purchased directly from ourselves. They had also missed the rings on the harness on the image you sent so the product looked different to the one purchased from ourselves, which they apologised for straight away and a prompt refund was issued for you within a day.

Rated 5 out of 5 stars

A pleasure to deal with Julius

Unfortunately I had an issue with my dogs harness that I bought 9 months ago so I contacted the Customer Services Department who went above and beyond to trace my order and promptly sent out a replacement which I received 2 days later. It was a pleasure to deal with Julius colleagues who were wonderful and extremely helpful.

July 20, 2022
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Many thanks for your kind review, glad we got you sorted :0)

Rated 1 out of 5 stars

Disappointed with a "personalised" harness label

So disappointed with a "personalised" label I had placed an order for, which costs £8 for one single velcro strip, not two for either side of the harness, but only received one, and it wasn't even the name I had chosen. The packet containing the "personalised" label was open and one of the pair of labels had been removed. Rang up customer services and explained the problem but I was greeted with a response that it was my fault and that I had written "working dog" as a personalised label. My response was that "working dog" is one of their pre-set labels at £3 currently on special offer (for 2) and why would I personalise one at more cost to myself ? More to the point why didn't someone ring me up and ask me as it was just such a glaringly obvious mistake? This just kept being repeated and so I asked to speak to a manager who just repeated the exact same as before. Pointless speaking to someone who will not listen - something which apparently is quite common on these reviews. Gave up in exasperation!!! Won't deal with these people again especially looking at all the other dreadful reviews regarding Julius K9 in the UK.

June 14, 2022
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Dear Heather,
This review has been written after we had no choice but to hang up the telephone after repeated abuse and foul language from yourself down the line which we will not tolerate.

You the customer placed your order on-line. During this process you chose your personalised label and entered the text you required. You will have then had the opportunity to view your basket before payment. Upon placing your order you will also have received an order confirmation via email. Personalised labels are singular unless two are requested as stated on the website.

If you had made a mistake and contacted us we would of course been able to help and change your order but no contact was made at this point.

We are unable to guess if a customer has placed their order correctly and can only send what is on the order.

Your order left us quickly and correctly.

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic service and product

Ordered a harness for my dog. Used the size guide - absolutely spot on. I asked for delivery to be prompt, due to a last minute trip, and they did not fail to impress with their speedy delivery and constant communication. The harness is fantastic too
Thanks guys

May 26, 2022
Unprompted review
Julius K9 UK logo

Reply from Julius K9 UK

Thank you for your view, many happy walks to you and your pooch :0)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look