Millbury Motor Sales Reviews 29

TrustScore 2.5 out of 5

2.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 3 out of 5 stars

My daughter bought a car here. The car runs great, although with a few minor problems. Promises to fix them have never materialised. We cannot get Millbury Motors to supply the evidence of the adverti... See more

Rated 1 out of 5 stars

Tom the so called owner of this business completely falsely sold this car to me with zero professionalism. told me he would send car documents in the post, did not recieve any at all. blocked several... See more

Rated 5 out of 5 stars

Tom agreed on reducing asking price, upon request. New parts were fitted prior to purchase (without asking) Happy with car, despite some teething problems. Which were rectified. Found Tom to be polite... See more

Rated 1 out of 5 stars

Unfortunately for us - our son recently bought a car from this garage. The owner has shown a complete lack of customer care throughout. As with previous reviews on here, as soon as we noticed a faul... See more

Company replied

Company details

  1. Car Dealer

Written by the company

Looking for a Quality, Used Car in St. Helens, Warrington or the North West? Then you are in the right place! Call us today, 01744 353 385 Millbury Motor Group in St. Helens is an established family owned used car dealer, and supplies quality used cars to customers throughout St Helens, Warrington, Widnes, Merseyside, Cheshire, Manchester and North Wales. We are proud to offer you a first class customer service and very competitive pricing, so please browse our stock list. At Millbury Motor Group, we stock a range of used cars to suit all budgets and lifestyles so we are sure to have the right car for you. If you are looking for a second hand car in St. Helens, Warrington, Merseyside, Cheshire or Manchester, then don’t delay, call us today.


Contact info

2.5

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

29 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT BUY FROM THIS DEALER

If there was a minus star rating I would have scored it as minus 5. Started off thinking Tom was very helpful and professional, he was very knowledgeable about engines which put me at ease buying my car off him as he stated the car I was buying was I great condition plus with a supposedly 6 month warranty included, I thought I was covered until and engine fault light came on my dashboard. I contacted the warranty company that he lies about using (warranty wise) who said they had no record of my car being covered. I contacted Tom regarding this, which he totally ignored. I left it a couple of days then contacted warranty wise again who informed me there was still no warranty on my car. Once again I contacted Tom and screenshot the reply and he read it (2blue ticks on WhatsApp) but still ignored my messages. Also I read people had not received their V5 docs so checked the DVLA records and my car had not had a name change done. I thankfully had the green slip which I sent off and now have the car registered to me. I will also be contacting the warranty company and advise them that they are being dragged into this mess that calls themselves a car dealership.

May 1, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

SHOCKING DEALER…

p/exd my astra 4/7/2024 never got log book never got service hisory i actually recovered the the ford puma i recovered from m62 j25 as a favour few day later enquired if the water leak had been done told yes it,s at garage being done so drove to st helens to p/ex my astra ma59hhk gave him £3700 gets back to manchester egr cooler leaking badly so took car back on my recovery truck where it was supposed to have been repaired ended up getting a taxi back to millbury motors st helens drove car back home again 28 miles but cardboard under engine for night next morning same water leak from egr cooler (a common problem) rang tom who offered to pay half got a egr cooler from pentagon £866.00 rang him he had already agreed to pay half but renegaded on his part he did actually give me £180.00 back but it cost me £380 to get it fitted same as every other customer no reply no contact unless i used somebody else.s phone to get through january this year 2025 got 2 bridge crossing not paid the £2.00 i got 2 £100 fine from runcorn and halton borough rang tom again he said he would get it sorted but never did then received a speeding ticket from dunnings bridge road was lucky they sent a photo that showed it was,nt me and they wiped it still no log book or service record in march 2025 so eneded up forking out £30.00 for log book and postage (recorded tracked) so yesterday got a demand for payment from hough green wigan to pay the recovery charges from it being stolen APARRENTLY COUGH COUGH so rang dodgy tom who answered (first time ever) where he told me it was stolen from outside sainsburies on 19 march 2025 ask him why i have had so much trouble since i px/ed the astra he said it,s because he,s allowed to leave it as in trade the ford kuga i purchased came fom bca auctions he paid £3000 plus gate fees to be honest the vehicle is mega clean but as a servicable vehicle IT,S NOT FIT FOR PURPOSE and needs returning for my £3700 + £200 bridge fines £866.0 egr cooler £280 fitting taxi to millbury motors £60.00 £30.00 log book plus tracking IF SAID IT BEFORE STAY AWAY READ MY OTHER REVIEWS JUST A FERY UNSAVOURY HUMAN TO HAVE ANY DEALING WITH READ HIS CRIMINAL PAST ON MY OTHER POST

April 2, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

IF I COULD GIVE 0 STARS I WOULD

STAY AWAY FROM THIS GUY. SOLD ME A CAR WITH A DEAD BATTERY, THE BATTERY MUST HAVE BEEN DYING BEFORE I DROVE IT. I ONLY DROVE IT TWICE AND IN THAT TIME ALL THE TYRES BECAME FLAT. THANKS TO AA THEY SORTED ME OUT AND ADVISED ME ON WHAT TO DO NEXT. I WILL BE TAKING EVERYTHING FURTHER AS THIS GUY DOES NOT ANSWER THE PHONE OR ANY MESSAGES. HE IS SO UNPROFESSIONAL

February 25, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

PLEASE BEWARE

PLEASE BEWARE: I bought my car on the 6th December 2024 and by the new year had still not received the V5C from the DVLA to say I'm the registered keeper. Tom told me it had been sent off and that the DVLA have it. I contacted them and they confirmed that they had no record of anything with my car’s registration.

After chasing this up countless times with Tom, he finally sent me a screenshot (no visible date on it) and the DVLA have confirmed that the change of ownership has been now been received online – 16th January.

The car was bought with 6 months warranty. This too wasn't activated. It was finally done at the beginning of January after I had repeatedly chased this up. I was told this had been done by Tom so I contacted the warranty company to check but I was told nothing had been activated. Again, I went back to Tom to chase this up and he finally did it on 8th January.

He also sold me the car with FSH (I have a screenshot of the advert on Auto Trader to prove this) but the service book wasn't in the vehicle at the time of driving it away because – Tom said - it had been left at the garage when it was serviced. I drove to the garage to pick it up at Tom’s suggestion but it was closed. Another phone call to Tom and I was assured it would be posted out recorded delivery the next day (7th December). It wasn't. After waiting a short while I contact Tom again to ask about the service history book. He fobbed me off a couple of times again. I continued to chase it up and finally on January 7th he told me it had been posted. So we get to January 15th and it still hadn’t arrived so we contact Tom again. By this point my husband took over the phone calls as I’d been left feeling frustrated and exasperated.

Tom insisted the service history has been sent via recorded delivery on December 27th so we asked for the tracking number. He did not provide one. We chased this up again in the new year and finally on 17th January he sent me a tracking code. This code does not come up with any details on the Royal mail site so we contact him again to ask for the receipt of postage which would be able to show where and when it was posted and to which address. At present he has not supplied us with this. I have requested it numerous times. Today is the 29th January and I have still not received the service history. I have now had to apply to the DVLA using the V888 form - at a cost to myself - to get any service information held on this vehicle.

Tom has accused us of being “trouble-makers” and also has accused us of calling him at 9pm at night. I have phone records that show we did not do this. We have had to withhold our number in order to get him to answer the phone on occasions but all our calls were made within office hours.

Tom is now not responding to any messages and I'm left wondering if this car has any service history. I don't even have documentation to show it was serviced as promised before we bought it. I will be sending all my documents and evidence to Trading Standards and the DVLA.

UPDATE: 07/02 - Still no response from Tom to any of my messages. Still no service history arrived. And to top it all off, I've just discovered that the car has absolutely no engine oil in it. I was assured that the car had been checked and serviced before I drove it away therefore any oil issues would have been flagged up in the service. I have the garage details where Tom says the service took place - this is the same place that my service book was supposed to be. This is another business I will be reporting.

December 6, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Swerve at all costs

This guy is disgraceful he hounded me when he knew I was interested in a 08 fiesta, once I paid for it I found it hard to get hold of him

Was also advertised with 6 months warranty which he said he would email to me when I left with the car he just ignored me and I never saw the warranty

I would seriously swerve this guy

January 1, 2024
Unprompted review
Millbury Motor Sales logo

Reply from Millbury Motor Sales

Please can you provide more details and the car reg number please. We have no records of ever having dealing with anyone of the same name as you.

Regards,
MILLBURY MOTOR GROUP

Rated 1 out of 5 stars

After purchasing a car for my son back…

After purchasing a car for my son back in May which has suffered various problems since and also not receiving V5 or full service history advertised which Tom said he would 1st drop off when we went to pick car up and then changed and advised he would post, but after nothing received he would email and nothing materialised. Finally at a cost to myself I finally paid the DVLA to claim ownership of car. My surprise is that when I posted V62 1st class the DVLA responded to me within a week and not long after the new V5 was received. As anyone will know having a full service history does effect a cars price, but as this has not been received then we have no proof of any work being done and with the problems on car that speaks for itself. If anyone proceeds to buy cars from here make sure you get any documents and have someone who is knowledgeable about cars before parting with any money. Also look for other reviews/experience of dealing with Tom, wish I had! There is a pattern to the trading and lack of customer care from not answering and blocking phones, problems with cars, documentation all of which I have experienced

May 8, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Desperately disappointing experience

Paid £200 Deposit for Peugeot 107 for my Son who had passed his driving test a week earlier. The initial experience was good including the Test drive. The business owner agreed to rectify within Eight days prior to collecting the vehicle Seven identified and agreed issues and defects, however not a single one was fulfilled, even the basic of washing / valeting the car was not done! During the week prior to collection I began to feel uneasy as a failure to reply to voice mail messages left with the business along with a failure to call me back when I was told they would never materialised. I was asked (By text message!) on the morning of collection if I could put the collection time back by 4 and a half hours due to the owner forgetting he was going to a funeral at 10.30am that morning, (I now believe this to be a clear delay tactic in order to complete the works) however I was already on my way to collect the vehicle. This after me phoning him just the day before to confirm I would collect at 10am the next day with no mention that the jobs would not be completed or the Funeral. I arrived at 09.45am (as I arrived early) and was flabbergasted to see the owner trying to fit an ariel (unsuccessfully) to the Peugeot and blame wrongly delivered parts and other excuses as to why the vehicle had not been prepared. I asked for my deposit back due to the incomplete car preparation, poor communication and total lack of genuine customer service or care .I was flatly refused and told the car would be ready that day at 14.30pm as agreed (we never agreed 14.30) and that I had broken my contract. I remonstrated with the owner informing him that he had failed to deliver on what we had agreed and on his obligations along with his total lack of customer service or professionalism, however my wife and I along with our very disappointed Son were asked to leave the premises. I was messaged an hour later saying "the car is ready to collect and has been valeted" and that If I was prepared "not to leave any reviews on the web" and to "put the experience behind me like it never happened" then a payment of £150 could be returned to me. (Gobsmacked doesn't cover it!) and hence to say the offer was not taken up. This was money me and my Wife had saved for our Son as part of his Trust fund which only adds to the frustration. I am sure the business owner will reply with a string of contradictions to my review however there seems to be a theme here with some of the other poor reviews and after reading these I feel my experience could have been a lot worse, I only wish id taken more notice.

August 30, 2024
Unprompted review
Millbury Motor Sales logo

Reply from Millbury Motor Sales

Please can you provide more details and the car reg number please. We have no records of ever having dealing with anyone of the same name as you.

Regards,
MILLBURY MOTOR GROUP

Rated 1 out of 5 stars

Forged service documents and terrible attitude

We came to see a very clean grey/ silver Ford kuga and didn’t notice anything wrong with car so that has to be said. However the pen/ handwriting in the service book didn’t add up and when I called the garage who had stamped the book, they told me they weren’t doing timing belts in 2022 so the service book had been forged. There was also a question of outstanding finance on the hpi check but the dealer did clarify that this had now been paid off, presuming the evidence of that was not forged too. I asked for my deposit back and was met with a very hostile attitude including insulting me and hanging up on me, refusing to refund the deposit. Thankfully, Autotrader and the AA were great and contacted him at which point he agreed to refund most of the deposit but still kept money for himself despite being told to send the full deposit back out of what I can only assume is pettiness. I’m so glad to have dodged this one as if there was an issue with the car after buying it there is no doubt in my mind he would not have any aftercare at all. Be warned!

July 13, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great experience

Purchased a car from Tom this week, felt no pressure to buy. Easy to deal with and get hold of. Some cosmetic things with car, very minor which are being looked at next week. So far a great experience.

July 11, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fiesta for my son

I recently bought a car for my son from Tom at Millbury Motor Sales. As my son had recently past his test I was looking for something small, reliable & piece of mind that he would safe while on tbe road. The Fiesta we looked at was clean, tidy & looked perfect for him so we went to have a look at it. Tom mentioned that the airbag light was on due to a sensor which he would sort out before sale. True to his word he got it sorted out quickly & we purchased the car the next day. I would highly recommend Millbury Motor Sales & highly likely to buy again from in tbe future. Top marks!

July 4, 2024
Rated 5 out of 5 stars

Fair and helpful

Tom agreed on reducing asking price, upon request. New parts were fitted prior to purchase (without asking) Happy with car, despite some teething problems. Which were rectified. Found Tom to be polite, fair and helpful. Thank you.

June 5, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great Service

Made to feel really welcome by Tom, didn't feel rushed or pressured to buy, very patient with a first time buyer. Happy with purchase and will definately recommend and come again. Thanks guys.

May 31, 2024
Rated 1 out of 5 stars

Shocking service

Unfortunately for us - our son recently bought a car from this garage. The owner has shown a complete lack of customer care throughout. As with previous reviews on here, as soon as we noticed a fault with the car (within the first few days) the owner refused to accept any responsibility and even blocked our mobile phone numbers! This garage needs to be shut down to prevent this happening to other people. If you don't want really poor service and a complete lack of after sales care do yourself a favour and go somewhere else.

25.10.24 in response to your reply I see you're still being dishonest. You know exactly who all of your unfortunate customers are - us included. I'm the one you threatened to pay a visit too with 2 of your lads!

June 20, 2024
Unprompted review
Millbury Motor Sales logo

Reply from Millbury Motor Sales

Please can you provide more details and the car reg number please. We have no records of ever having dealing with anyone of the same name as you.

Regards,
MILLBURY MOTOR GROUP

Rated 1 out of 5 stars

Tom the so called owner of this…

Tom the so called owner of this business completely falsely sold this car to me with zero professionalism. told me he would send car documents in the post, did not recieve any at all. blocked several phone numbers after trying to contact him. sold the car with a MOT done the day before purchase with no advisories but now clutch has gone and several other things in the car has broke too. completely unacceptable behaviour from Tom and business doesn’t not meet even the bare minimum trading standards. needs to be shutdown ASAP as he is doing this to other customers too going of other customers reviews. shameful childish life he has hopefully someone can stop this.

June 19, 2024
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

I recently bought a car from Millbury…

I recently bought a car from Millbury motors and was pleased with the process as I was able to negotiate what seemed a reasonable deal and so far the car has been good and was ready on time as agreed so I cant fault that part of my experience.
The car however was advertised as having a full service history which wasn't available when I viewed the car but was provided at sale, however after checking through it later there was a gap of four years so shouldn't have been described as having a full history which may have been an honest mistake but is a bit annoying as it will affect the value of the car, just be aware to check any history before buying.

May 11, 2024
Millbury Motor Sales logo

Reply from Millbury Motor Sales

Hi Phil, Thank you for your feedback.

It's only Protect Essential and Protect Plus AA Products that have these age and mileage limitations. Your car will qualify for the AA Protect Lite Warranty which you will be protected by and will have been activated. If you haven't received your documents please get in touch and I will happily assist with a few more details provided from you.

The 12 months' free Basic Breakdown Cover or an upgrade for Members is for you to activate. If you have any issues doing this again please just get in contact and we will happily help.

Please may I ask when the above issues are resolved would you update your feedback?

We are a family run company who take pride in the cars we retail we offer a simple effective straight forward service were you the customer comes first!.

Thank you
MILLBURY MOTOR GROUP

Rated 5 out of 5 stars

From the initial call

From the initial call, to buying the car, we were treated professionally and politely.
We were going to look at others, but because of the reception, we bought here.
And then it was delivered!
Thank you.

March 23, 2024

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look