myRobotcenter Reviews 295

TrustScore 3 out of 5

2.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 3 out of 5 stars

roboterversandhaus . at is the new venture (same trade) established by one Christian Sommer the erstwhile CEO of My Robot Center. I wonder if his new venture will honour warranties?! Fat chance!!

Rated 1 out of 5 stars

Bought Landroid L1000 2022 as pre-order on 28th January 2022 and payed full price for it (my mistake). After several “no new information” messages received answer that 10.05 is the latest date I will... See more

Rated 1 out of 5 stars

It's a nightmare!! Very bad experience, one of the worst since I buy on-line. Ordered on April 5 (in pre-order) with availability and shipping date scheduled on Apr 20. Today, May 11, I didn't receive... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

If you are looking for a household robot this is the online shop to visit. They have a great range of products like robot hoovers, mops or window cleaning robots as well as lawn and pool robots. You c... See more

Company details

  1. Appliance Store

Information provided by various external sources

Online robot shop for vacuum robots, lawn robots, pool robots, robot assembly kits, mopping robots, mopping robots, toy robots, air humidifiers.


Contact info

2.9

Average

TrustScore 3 out of 5

295 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT BUY ANYTHING FROM THIS COMPANY…

DO NOT BUY ANYTHING FROM THIS COMPANY Bought a Roborock devise just over a year ago which came with a 2-year statutory legal guarantee and My Robot Centre's extended 3 year warranty. The devise has recently developed a fault and I've been told by this Company (after several emails later and an attempt, illegally, to get me to pay nearly £154 in shipping costs to get it fixed) that they have gone into self-administration so cannot honour the guarantee. Roborock the manufacturer have told me that the guarantee is the responsibility of the seller so will not help. Hundreds of pounds out of pocket now. This Company are still selling products, how is this allow to happen?

December 8, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs

My YardForce robot mower starting developing faults. myRobotcenter refused to help me and referred me to the manufacturer who have been no help either. Luckily I paid with PayPal so was able to get a refund.
Avoid this company, they seem to swap websites when things go bad and have no problem breaking consumer law.

September 1, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I wish I could give -10

I wish I could give -10
It is almost 6 months since I am waiting for my order from Feb 2022. I got a lousy excuse in answer to my ticket 2 months ago that their vendor has not fulfilled their obligations while I see deviced on amazon with prime delivery for the same price.
In the meanwhile I have received even more scam looking email that myrobotcenter.eu have bankrupted and I need to provide my personal data to a 3rd party to seek for my money back while their German site is fully operational and still selling the same item that I have ordered.
Absolute scammers and disgrace. DO NOT BUY ANYTHING from them!

July 16, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

My recommendation is don't buy …

My recommendation is don't buy from them. I bought a vacuum last year from them. It took months to deliver and when it arrived it was the wrong colour. I have used it for about 10 months and now the charger has stopped working. I contacted the company to get a replacement. First they told me that I needed to contact the manufacturer which is wrong because my contract is with the robot center not the manufacturer. When I challenged them they told me that they had solvency issues and are now going through a court restructuring. They told me that I need to make a formal claim through that process. But I don't have a claim as such, I just want a replacement charger and - if they are still trading thought he court restructure, they can liaise with the manufacturer and get me one. I have asked them to send me details of the consumer authority that they answer to so I can make a formal complaint but they have not responded and appear to be ignoring my emails. I

July 2, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

LOST NEATO Vacuum robot

As advised by MyRobotcentre uk my neato was sent to Austria for repair at the end of April as part of the 5 year guarantee. I have heard nothing since and emails are being closed with no reply. I have now no robot and no one will answer my emails. I believe they have gone bust reading other comments. I feel they knew this when I was advised to return it for repair. Disgraceful.

June 8, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Pre-ordered a Worx mower in January

Pre-ordered a Worx mower in January, due for delivery in February. Never arrived, no notifications about the delay. When I emailed they blamed the manufacturer. After I sent another email they told me they had gone into liquidation. Thankfully PayPal are issuing a refund.

May 19, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

This company is banktrupt

This company is banktrupt. We ordered in january and nobody is there, no deliveries, phone is answering machine we are closed or we are all in training.

May 16, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Either scam or realy bad business model

Bought Landroid L1000 2022 as pre-order on 28th January 2022 and payed full price for it (my mistake). After several “no new information” messages received answer that 10.05 is the latest date I will receive my purchase. Mentioned date came and on the email why it still hasn’t arrived I recieved email they are basically bancrupt.
My personal opinion is that I would stay away from large sum purchase on mentioned site and would look quickly away from pre-orders.

May 11, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Took my money for a preorder

Took my money for a preorder, constantly changed the delivery date and have now sent a email about restructuring through regional courts etc. I have lost my money and have no product. Disgraceful treatment of customers that had pre ordered in good faith. Dishonest, misleading and criminal.

May 10, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Ordered a robot lawnmower in Feb 2022

Ordered a robot lawnmower in Feb 2022, no sign of it 8 weeks later, canceled my order after all broken promises of more stock after April 11th, but just more broken promises. They should not be able to take peoples money and not deliver a product for months or not at all. AVOID

May 2, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

This site appears to be a scam.

This site appears to be a type of scam they take an order for an item they don't have then tell you the supplier is having issues. They charged me for the item after having cancelled my order when I complained. I am reporting them to my bank and PayPal for these actions.

April 26, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Great prices at a very high cost

This online store has competitive prices and delivers quickly, but the advertised 3 years extended warranty are totally fake.
Do not base your purchase option on this last fact or you will be cheated as I was.

April 20, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Fair weather company

Very bad experience.

Bought a robot vacuum cleaner for 409 Euros. It did not connect to the wifi and could not be remotely controlled.

I contacted the support of the robot who explained how to suggested few trouble shooting tricks and also suggest to perform the factory reset. Nothing worked and I suspect the robot was faulty.

Contacted myRobotCenter customer service and they agree for me to return the robot. No replacement returning label provided (I had to spend 30 Euros for the return), no replacement sent but a partial refund of 399 Euros.

My question to them is very simple.

What is it the 5 years extended warranty that I bought with the vacuum cleaner? I suspect a joke.

A month after my original purchase, I have no vacuum cleaner and I am short of 40Euros.

To be fair I used this company in the past and was satisfied as the product ordered was working and I reckon many people share the same experience.

However when things don't work they are useless.

Amazon customer service is a dream compared to these guys.

Will not use them anymore

April 3, 2022
Unprompted review
myRobotcenter logo

Reply from myRobotcenter

Dear user "Massimiliano", thanks for your review and your comment. We apologise for the inconvenience caused.

As a result of internal clarification of your order and return, we would like to provide the following feedback:

The order was placed on myRobotcenter Europe. We do not offer free shipping and returns here. Returns are to be paid by the customer, according to our general terms and conditions.

We have already refunded the purchase amount of the robot via PayPal. The shipping costs are unfortunately not refundable.

We gladly accept your criticism regarding shipping costs and will check this internally and with our external shipping partners to verify which options we might be able to offer in the future.

We apologise for any inconvenience caused. If you have any questions, please contact us by e-mail so that we can help you further.

Best regards, myRobotcenter

Rated 1 out of 5 stars

Apouling servise

Far to complicated to buy a (rather expensive) product from myRobotcenter. I have never experienced something like this.
I had to change the first product I received; it was defect. I therefore decided to buy a newer model window cleaner (Hobot), but no way it was possible just to swob the product and me paying the extra costs. I returned the defect product and ordered the newer model. I now had payed for two products and when I via mail asked for the refund, myRobotcenter had not received the defect product; another department had already confirmed, that the defect Hobot had been received.
All in all I think I have written not less than 50 e-mails, spent hours and most frustrating - I feel I am communicating with a computer; a lot of standard replies - I feel. I have now after a far to long period of time received a refund of the defect product, but never for the costs of returning the defect product (DKr. 150) even though I was promised a refund. I also communicated with trusted Shops as well, but once again - my defect product had not been received. Appalling experience!!!
Now I have given up and I do not want to spend one minute more on this ridiculous case. I can not recommend myRobotcenter at all (and Trusted Shops as well). Their services are non existing.
Apoulling!!
Gorm M. Johansen
Order 500509762

March 23, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Huge "shipping delays", terrible communication

I have been waiting over 2 months for my Roborock S7 order I pre ordered. Customer service always gives me an expected shipping date a few days in the future and no further help. I will now be trying to get my money back. AVOID PURCHASING FROM THIS SITE

November 15, 2021
Unprompted review
myRobotcenter logo

Reply from myRobotcenter

Dear User ""V S""
Thank you for your rating and the comment. We are very sorry for the delay on the part of the supplier and that you have therefore cancelled the pre-order, placed on Sep 22, 2021. We do understand your unsatisfied situation.

Our customer service team informed you by email (Ticket ID: 931146) about the unexpected delivery situation from our supplier. Due to this information about the delayed delivery date, you cancelled the order and we have confirmed this. The refund was arranged immediately (Nov 16, 2021)

We apologise for the inconvenience and would be very happy to have you back as a customer. Best regards, myRobotcenter

Rated 5 out of 5 stars

Very honourable company

I have found this company to be very honourable. Long story…. but basically I ordered a robot lawnmower which arrived on time but didn’t work … dead on arrival. They agreed to refund my return postage costs and though it took some time (as the machine then went out of stock) they did sent me out a new machine. MOST IMPORTANTLY they kept in contact all the time via e mail with updates…..even offered me a full refund due to the delay. Things go wrong sometimes and all you can hope for in such instances is decent customer service. Top marks.

November 11, 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Scam, avoid!

I’ve placed an order on 3rd of August and item has been advertised as in stock with 6 days delivery. All updates from a company are just excuses about supply issues but they have not updated a website and all this time (for 3 last month) advertise it as in stock to get more people scammed!

October 30, 2021
Unprompted review
myRobotcenter logo

Reply from myRobotcenter

Dear User "Maksym",

Thank you for your review and your comment. We are very sorry for the delay on the part of the supplier and that you have therefore cancelled the order.

Our customer service team informed you by email (Ticket ID: 924294) about the unexpected delivery situation from our supplier Gardena. Due to this information about the delayed delivery date, you cancelled the order, and we have confirmed this. The refund was arranged on November 2nd, 2021

We apologise for the inconvenience and would be very happy to have you back as a customer. Best regards, myRobotcenter

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look