SpeedDater 

Thanks for visiting Trustpilot. Unfortunately, it’s not possible to leave a review here anymore because the company’s website has closed. Feel free to contact us if you have any questions.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I wasn’t nervous, but being my first time I also didn’t know what to expect. Sam who ran our group was AMAZING- lovely person and everyone was just completely good/nice vibes and I found the entire ex... See more

Rated 3 out of 5 stars

This was my first time at speed dating even though I didn’t find a connection I thoroughly enjoy getting to know people everybody was really nice

Rated 1 out of 5 stars

Glasgow evening speed dating went ahead and on time, although the ratio was 4-8 women. It didn't make sense that they were still selling women tickets the day before although it stated male tickets ha... See more

Rated 4 out of 5 stars

Communications prior to event confirmed it was going ahead as planned. I found the event to run smoothly, with a chilled and pleasant atmosphere. The host was welcoming and explained the format clea... See more

Company replied

Company details

  1. Dating Service

Written by the company

At SpeedDater, we believe that chemistry happens only in person. You will never know if you’re truly compatible with someone until you meet face to face. This is what Speed Dating is all about. We offer busy professionals a great way to meet new people in a fun, safe and chilled environment. All that is required of you is a smile and an open mind, we will take care of the rest!


Contact info

All reviews

(168)

13 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Event cancelled on the day of the…

Event cancelled on the day of the event. No refund provided. This company is not actually called SpeedDater. It is DesignMyNight. I would recommend not using this company as you will lose your money!

July 17, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Stewart,

We want to extend our sincerest apologies for the negative experience that you`ve had with our service. Please contact our Customer Service (01316080066) and they will issue a refund for you.

Rated 1 out of 5 stars

Repeated last minute cancellation

Booked an event, cancelled. They gave me a voucher which was meant to get me a free rebooking, but didn't cover the cost of the ticket, eventually they rebooked me on manually, only for that event to be cancelled too. Not sure I can even be bothered to try rebooking again just for further disappointment on the morning the event is meant to happen. Very glad I haven't signed up for the unlimited plan. As many cancelled events as I like!

August 30, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear George,
We want to extend our sincerest apologies for the negative experience that you`ve had with our service.
We try to ensure that our events have an equal gender split and no less than 8 participants of the same gender. If the number of tickets sold is less or someone at the last moment refused and could not come, such an event is canceled and rescheduled. Therefore, sometimes it happens that several events are canceled in a row. We do our best to avoid such situations as much as possible. We will be very happy if you give us another chance and come to our event!

Rated 2 out of 5 stars

Half a job

Further to my post in July….the website appears to be fixed and now have the ability to message matches. How about advising all members if this is the case? I never received any notification that the website had been fixed and I know you have my email address.
I also never received a response from your customer manager despite you mentioning they would be in contact.

August 18, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

We first would like to apologize for any stress and uncertainty that the SpeedDater site redesign has caused. We are so sorry that our actions, or inactions, have made you feel unheard. We acknowledge that our responses up to this point have been insufficient.
It pains the whole team that our Customer Service caused any additional anxiety to you. Please know that we are working hard to fix this.
Let us know if you have any further questions and we'd be happy to help.

Rated 1 out of 5 stars

APPALLING WEBSITE

Following on from the review about the unbelievable time to fix their website - here we are on Aug 13 and STILL nothing fixed - I have a message I can't read. This has been months now - I'm disgusted. Why on Earth was your site not upgraded (as you keep saying) offline ready for an easy transition. Don't expect me to return.

August 13, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Extremely shady operation

Extremely shady operation. Recently I joined one of their events, the way it's supposed to work is if you match with someone you can then chat to them on their site and exchange contact details. The thing is their site does not work and you are left in limbo. Their customer service neither answer the phone or respond to incidents raised on the site. Awful!

July 30, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Fernando,

We want to extend our sincerest apologies for the negative experience that you`ve had with our service. We recently updated our system and at the moment there are still a number of technical flaws that affect the correct operation of the website. This also affects the operation of our Customer Service. We are doing our best to fix these issues as quickly as possible. Once again, sorry for the inconvenience caused.

Rated 1 out of 5 stars

I have previously reviewed before

I have previously reviewed before, but today I approached customer service to voice my concern if other participants did not receive the login. Of 5 participants, 2 others have indicated their choices. I indicate my choice only after I have called and found that you can do it directly from the website without the link; this they did not tell us. This means that potentially 3 people ( more than 50%) did not receive the link. I was told she will resend the link, but again, nothing came, having checked my spam mail, blacklist etc. Having read other reviews, I understand this is an exceptionally common problem and am concerned that there is no root cause analysis and no action on feedback.
The customer service line often entails a long wait if there is answer at all, unless you call just as the service line opens at 10am.
Most of all, the customer service supervisor Adrianna was very condescending bordering on rude; having sent 3 emails with acknowledged receipt from Speeddater, gotten no reply and then being talked to rudely.

July 4, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Kevan,

We want to extend our sincerest apologies for the negative experience that you`ve had with our service. We recently updated our system and at the moment there are still a number of technical flaws that affect the correct operation of the website. We are doing our best to fix these issues as quickly as possible.
We’re sorry to hear that you are dissatisfied with the way our Customer Support Team handled your issue and will take your feedback into consideration as we move forward in our work.
We would like to apologize that our team member was unprofessional and rude during this process; this is not how we conduct business at SpeedDater, and we are sorry for the experience that you had.
If there’s anything else we can do for you, please let us know!

Rated 1 out of 5 stars

Safety concerns

When booking the event the company stress the importance of making a profile so that you can view others who will be attending and they can view you. This function was not available during the run up to the event despite trying numerous times. There seemed to be little to no monitoring of attendees and therefore in the end I did not feel comfortable enough to go to the event. I don't know many women who would feel comfortable enough to walk into a room of strangers and leave late at night. Flagged this as an issue with the company. No reply yet to ticket ID [BZD-83718-581]. I'd like my money refunded and for the security around attendees improving. (Additional note- there is no option to remove my profile from the website- I have made a new complaint regarding this).

July 1, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear L L G,

We want to extend our sincerest apologies for the negative experience that you`ve had with our service. We recently updated our system and at the moment there are still a number of technical flaws that affect the correct operation of the website. We are doing our best to fix these issues as quickly as possible. Once again, sorry for the inconvenience caused.
Could you left your contacts via Trustpilot system? We will check that your refund was processed and your profile was deleted.

Rated 1 out of 5 stars

No link, no response, no customer support, doesn't care

Having attended an event travelling from afar on a day of national train strike, I received no link to post my choices. I have sent 3 emails describing this but got no reply despite each email saying they will respond in 24 hours. Considering there are only 5 participants this is very poor.

June 28, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Kai,

We want to extend our sincerest apologies for the negative experience that you`ve had with our service. We recently updated our system and at the moment there are still a number of technical flaws that affect the correct operation of the website. We are doing our best to fix these issues as quickly as possible. Once again, sorry for the inconvenience caused.

Rated 1 out of 5 stars

Newcastle Speed dating event 7th June

Newcastle Speed dating event 7th June.

My friend has just advised me that the event In Newcastle this evening has been cancelled. She was also booked to attend. I have not received any text / message / email.

Please could you confirm you will be arranging a refund rather than offer a free place at another event. This is the third time an event has been cancelled and I have not received refunds for the previous two cancelled events. Thank you

June 7, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Hi Nicola,

We want to sincerely apologize for the negative experience that you had with our service. We had some technical issues yesterday and this may be the reason why you didn't receive any notification from us. We have requested your contact details. As soon as we receive them, we will forward the information to our customer support team. They will contact you and rebook you to another event or issue a full refund.

Rated 1 out of 5 stars

Just out to get your money

I was meant to attend an event on 14th April but had surgery at short notice so cannot attend. After paying £19.99 Speeddater want another £5 to change my booking. What rogues! They are clearly just out to make money, they don’t care about their customers at all. Don’t use this company!

Speeddater have now let me change the date without paying extra, thank you!

Also I subscribed to a monthly payment without even knowing! I hate companies who trick you like this as soon as they have your card details!

April 10, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Sally,

We checked your request to our Customer Service and found that our manager offered to rebook you to another event for free. Although this is against our rules, as tickets are non-refundable if the user does not show up for the event. You haven't replied to his message yet. Please check your email and also your spam folder.

Regarding the subscription, we are truly sorry that you haven`t familiarized yourself with the Terms and Conditions before ordering services on speeddater.co.uk (all details you can read here https://www.speeddater.co.uk/sd-news/terms_and_conditions&s=s or on the service order page). We have a transparent checkout page, where we offer 2 packages: Ticket or Ticket + benefits. The option is selected by each customer individually and we do not apply any auto-charges without the customer's choice.
You can cancel your subscription by contacting our Customer Support Service.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this speed dating company

SpeedDater are a terrible company. I went to the speed dating event on 8/2/22 at the Village in Soho. The event didn't follow the advertised schedule - the break halfway through was skipped (the room was needed by others from 9pm!) which meant an exhausting 16 speed dates in a row. We were all packed into the room, which meant it got very loud and difficult to hear one another. The host could've been more friendly too.

The main problems have been since the night. There has been no email inviting you to enter your matches online. I've been having lots of problems with the website, including when I click on 'All attendees' I see one woman listed - I was at a gay male event! I can't tell if my ticks / matches have been processed / displayed properly.

I've detailed all of this with screenshots in an email to enquiriesATspeeddater.co.uk, adminATspeeddater.co.uk and supportATspeeddater.co.uk. There has been no response. SpeedDater - if you read this please find my email in your inbox (09/02/2022 21:47) and reply to me. I tried phoning up and the apathetic staff simply said the people who answer the phones don't have access to the email inboxes!

Don't waste your money and time with SpeedDater.

February 11, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Oliver,

We want to sincerely apologize for the negative experience that you had with our service and customer support team. We have requested your contact details using the Trustpilot service. Please answer our request and our Event Manager will contact you immediately to resolve your issue.

Rated 1 out of 5 stars

Theives

Took payment twice, claimed it was declined will not refund or respond to me even after providing proof of charges on Bank Statement. These guys are crooks, use with caution.

January 31, 2022
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Brent,

We want to sincerely apologize for the negative experience that you had with our service. Please contact our Customer Support Service at +441316080066 and our managers will help you resolve this issue.

Rated 1 out of 5 stars

poor customer service, poor organisation

poor customer service, last minute postponement led to confusion and wasted time. I would strongly suggest that Speeddater inform attendees of postponed events by text message as well as email. Due to last minute postponement a friend and I showed up to the event which was taking place a day later. Please please make it clearer when postponing events, and I would also recommend you receive active confirmation that attendents can actually attend (and are aware of postponement) as opposed to assuming this. On calling Speeddater it was clear she was reading off a script and made me feel like it was my fault for the confusion. Speeddater- please improve your customer service. I would give this company a big miss and go elsewhere!

January 19, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Marie,

We want to sincerely apologize for the negative experience that you had with our service and customer support team. We understand that our team was not helpful in resolving your issue and didn’t provide the level of service that you’ve come to expect.
We've forwarded your message to our product team to make postponing messages more user-friendly. We will try our best to ensure that such situations do not occur again in the future. Once again, we apologize for this inconvenience.

Rated 1 out of 5 stars

I was at the Bacchus Event (mentioned…

I was at the Bacchus Event (mentioned earlier on this page) on 23rd Nov 21. It was an awful, badly organised evening. My friend sent an email of complaint and didn't hear anything back so posted a complaint on Trust Pilot. The response advised to send another email to their admin address which I did this time on 8th Dec. Still waiting for a reply. I'll never use this company again and would never recommend. Massive waste of money and poor customer service.

January 13, 2022
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Abby,

We want to extend our sincerest apologies for the negative experience that you`ve had with our customer support service. Please check your spam folder, because sometimes emails from our support team end up there.
If you leave your contact details here, our managers will contact you and do their best to resolve your issue.

Rated 1 out of 5 stars

This is the worst scam ever

This is the worst scam ever. I ended up paying another £19.98 for apparently subscribing to pay monthly ...I didn't.!... If they take an £19.98 extra of everyone who signs up for one event ...they will be making a lot of money for doing nothing. Total scam . Do not use this site !! And after that off pat response that you give to everyone ...the question still remains exactly how much a year do you make off everyone who #forgot# to cancel their membership they didn't know they had Mr NSI holdings hmmmm?? .exactly

December 12, 2021
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Dear Helen,

We want to extend our sincerest apologies for the negative experience that you`ve had with our service. We are truly sorry that you haven`t familiarized yourself with the Terms and Conditions before ordering services on speeddater.co.uk (all details you can read here https://www.speeddater.co.uk/sd-news/terms_and_conditions&s=s or on the service order page). We have a transparent checkout page, where we offer 2 packages: Ticket or Ticket with Benefits. The option is selected by each customer individually and we do not apply any auto-charges without the customer's choice. If there are any other questions that need to be addressed, please don’t hesitate to contact us.

Rated 1 out of 5 stars

Such a waste of an evening

I have emailed Speedater regarding my experience and have not heard back so lets see if i get a response on here. I went to the wine tasting event at Bacchus in Farringdon 23/11. It was quite frankly awful.

- No food as stated when we booked
- Wine tasting was not in a private room as stated but out in the open in the noisy restaurant and we could hardly hear the sommelier.
- Only 4 men turned up to a so called sold out event so that is a 60% no show.
- The host was quite frankly awful, not friendly/inviting or made anyone feel comfortable. Spent most the night on his phone and as soon as he could leave he was out of there.
- Since the event only my friend who booked the event has received any correspondence from the site.

Over £30 to sit in a loud establishment drinking mediocre wine its quite frankly laughable. We should all receive a refund. I have been to other speedating events which were cheaper than this and a lot better. My friends and i are very disappointed with Speedater and also the lack of response to my email.

November 29, 2021
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Hi Shellie,
We want to sincerely apologize for the negative experience that you had with our service and customer support team. We understand that our team was not helpful in resolving your issue and didn’t provide the level of service that you’ve come to expect.
Please send us an e-mail to admin@speeddater.co.uk with your contact details and our Event Manager will contact you to resolve this issue.

Rated 1 out of 5 stars

Kept billing me even when I clicked on…

Kept billing me even when I clicked on cancel. When you cancel you have to enter your password to confirm you want to cancel.. So you would assume that after clicking cancel, Entering your password it would be ca cancelled.... Wrong!!!

it shows a long bit of text with the last bit saying call us to cancel. Why have a cancel option, enter your password to then not be able to cancel it 🤷‍♂️
When you click cancel you assume its cancelled and not going to read some long text with a number at the end. Clearly a plan to make people think they have cancelled when in fact they are still paying.

Online chat said "what do you want me to do" after losing £100 by not noticing not a great response

November 27, 2021
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Hi James,
We want to sincerely apologize for the negative experience that you had with our service. Please write us an e-mail to admin@speeddater.co.uk with your contact details or call our Customer Support Service at +441316080066 and our managers will help you to cancel your subscription.

Rated 1 out of 5 stars

Scam!

Events kept getting cancelled last-minute. No way to remove my credit card from their website.

November 12, 2021
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Hi Chris,
We want to sincerely apologize for the negative experience that you had with our service. Sometimes events are canceled at the last minute or postponed due to low number of guests. We try to keep such situations as few as possible.
If you have any difficulties in removing your credit card from our website, please contact Customer Support Service at +441316080066 and our managers will be happy to help you resolve this issue.

Rated 1 out of 5 stars

Speed dating 55 plus

Signed up for a speed dating event on Sunday text and email on the morning to say it’s cancelled due to low numbers. No info on refunds. I will be contacting them but reading the reviews I’m worried they are scammers.

November 10, 2021
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Hi Rachel,
We want to sincerely apologize for the negative experience that you had with our service. Sometimes events are canceled at the last minute or postponed due to low number of guests. We try to keep such situations as few as possible. Please contact our Customer Support Service by number +441316080066 and they will be happy to offer you a different event date or issue a refund.

Rated 1 out of 5 stars

Poor event for dating

Recently went to one of these events. Advertised as 25 dates but only 8 females and many males. Also little guidance given by the hosts on the sessions.
Received an email afterwards saying I could enter ticks for people I liked but then discovered I couldn't as I'd been to what they classed as a party. They advised me to use their messaging service which I did but with no responses.
Asked for a partial refund which was refused.

October 3, 2021
Unprompted review
SpeedDater logo

Reply from SpeedDater

Hi JW,
We want to sincerely apologize for the negative experience that you had with our service and customer support team. We understand that our team was not helpful in resolving your issue and didn’t provide the level of service that you’ve come to expect.
We unfortunately had a large number of female no shows at this event which is completely out of our control. We did the best we could of the evening to make the most of still helping to get people to meet. We are sorry to hear you were disappointed with the event, we have issued a refund for you for the event.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look