Swapfiets Nederland Reviews 3,661

TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 567 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers consistently praise the staff for their professionalism, friendliness, and helpfulness, making interactions pleasant and efficient. The service is frequently highlighted as excellent, with many appreciating the ease of resolving issues, quick replacements, and overall smooth user experience. However, some people were dissatisfied with the product quality, noting that bikes can be difficult to handle, break often, and sometimes arrive dirty or with functional issues like loose brakes or non-working lights. A few other people also felt that customer service interactions were not always transparent or helpful, or that the AI chat assistant was not particularly helpful.

What people talk about most

Service

Reviewers highlight positive aspects of service, with many praising the ease and speed of purchasing... See more

Staff

Users describe positive interactions with staff, frequently highlighting their helpfulness, politeness, and... See more

Product

Customers had ambiguous experiences with the product. Many reviewers expressed satisfaction with the quality,... See more

Quality

Reviewers mention ambiguous feedback about quality. While some customers are happy with the quality of the... See more

User experience

Customers consistently note positive experiences with user experience. Many reviewers found the signup and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

The person was very professional and respectful. They solved my issue very quickly. I did not give 5 because i had to wait for an extra hour which was not convenient but it was very good otherwise

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Even though it can take a while for each appointment, it works really well, you can use Swapfiets to get used with dutch bikes, or for safety since they offer you all the support for daily basis and... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Recently I've had an issue with my bike, so I requested an onsite maintenance. Not gonna lie, I was a bit nervous about how this whole process would look like. However, it went as smoothly as possib... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I took my bike for a winter service and the technician who helped me was super friendly and attentive. He engaged with my kids and showed them around. When I mentioned that my battery is not working p... See more

Company replied


Company details

  1. Bicycle Rental Service

Written by the company

Swapfiets is 's werelds eerste ‘bicycle as a service’ bedrijf. Opgericht in 2014 in Nederland, groeide de scale-up snel uit tot een van de meest toonaangevende leveranciers van micromobiliteit in Europa met sinds september 2020 meer dan 220.000 leden in Nederland, Duitsland, België, Denemarken, Frankrijk en Italië. Het concept van Swapfiets is vrij eenvoudig: voor een maandelijks vast bedrag hebben Swapfiets-leden altijd een werkende fiets. En zijn er onverhoopt problemen, dan wordt de tweewieler binnen 48 uur gerepareerd of direct vervangen zonder extra kosten. Swapfiets is in Nederland beschikbaar in meer dan 25 steden.


Contact info

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

4K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Super easy and comfortable process! Great staff!

The whole process of getting my bike was very fast and went very smoothly. The lady helped me adjust the saddle to my comfort, and was super kind to explain and answer all my questions throughly!

January 20, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Sara,

Thank you for the lovely review!

It is great to hear that the pick-up process was fast and smooth. We are happy our colleague took the time to help you with the saddle and answer all your questions. We will make sure to pass on the compliment!

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Rated 5 out of 5 stars

The employees are super friendly

The employees are super friendly, the bike functions great. Very time-efficient experience as well.

January 19, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Nika,

Thank you for the positive review.

We know your time is valuable, so we are glad to hear the experience was efficient and the staff friendly.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Rated 2 out of 5 stars

I am writing this review after repeated…

I am writing this review after repeated attempts to resolve the same issue through support and in-store visits.
I am using a Swapfiets bike with the professional subscription, which costs €189 per month, specifically because I rely on it for work, not for leisure. Reliability and battery performance are therefore critical for my income.
According to the information published on your website, the bike is advertised with a range of up to 160 km. In real-world conditions, my experience is drastically different. Even under normal usage, a fully charged battery struggles to reach 35 km, which is not even close to half of what is advertised.
This is not an isolated case. Over the past week alone, I had to visit the store three times, each time receiving a replacement battery (or bike) with similar or even worse performance. This clearly shows that the issue is systemic, not a single defective unit.
Anyone from the company could stop any delivery rider using the same bike on the street and ask a simple question:
“How many kilometers can you realistically get from one battery?”
The answer will be very far from what is advertised online.
What makes this even more frustrating is that, despite paying for a premium/professional service:
There is no option for a second battery
No guarantee of receiving a new, unused battery
The only solution offered is repeated short-term replacements, which do not solve the problem and directly affect my ability to work
I am not asking for special treatment. I am asking for a service that matches its own description and pricing. At the moment, the advertised range and the real-world performance are misaligned, and the current support model does not provide a sustainable solution for professional users.
I hope this feedback is taken seriously, because as it stands, the service does not meet the expectations set by its own marketing.

January 19, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Ivan,

Thank you for your detailed and clear feedback. We fully understand that as a professional user, your bike is super important, and reliability is non-negotiable.

We want to be transparent: the 160 km range mentioned is a maximum based on optimal conditions, this also involves the weather and in which assistance mode the e-Bike is used. We know that the reality of delivery work, with frequent stop-and-go, maximum support, and cargo weight, also impacts this range. However, struggling to reach 35 km is indeed very low and not the standard we aim for, even under heavy use.

It is frustrating that swapping the battery hasn't solved the issue yet. While we currently do not offer a second battery option, we certainly want to make sure you have a battery that performs better than what you are experiencing now. We take your feedback regarding the gap between marketing and professional reality very seriously.

Please contact us directly so we can look for a more durable solution for your specific situation.

Kind regards,
Team Swapfiets

Rated 5 out of 5 stars

Great service!

I took my bike for a winter service and the technician who helped me was super friendly and attentive. He engaged with my kids and showed them around. When I mentioned that my battery is not working properly anymore he changed it without a fuss. It made me realize again what great company this is who really makes a difference in terms of sustainability; increasing the life span of bicycles and circulairty.

January 16, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Jeanelize,

Thank you for this heartwarming review!

We are so happy to hear that our technician took good care of both your bike and your kids. It is also wonderful to read that you appreciate our mission regarding sustainability and circularity. We will make sure to pass this lovely feedback on to the team.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Rated 1 out of 5 stars

It's a scam

It's a scam. The company claims the bike has a range of 25 km/h, which isn't true. That's called false advertising. The day after renting the bike, I contacted them to return it, and they charged me for a full month for a product that didn't meet expectations. It's a scam.

January 14, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Julián,

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear the bike did not meet your expectations. As discussed in our chat, we immediately offered to swap the bike for a different one to ensure you received the support and speed (25 km/h) you were looking for.

Since you chose to cancel the subscription instead of accepting a replacement, the standard terms and conditions of the contract apply. This means the payment for the first month is still due, even if you decide to return the bike early. This is not a scam, but the cancellation policy agreed to upon sign-up.

Kind regards,
Team Swapfiets

Rated 2 out of 5 stars

Not anymore what it used to be

De service is minder persoonlijk en minder flexibel dan voorheen. Jammer, want het concept blijft goed.

January 9, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Antonio,

Bedankt voor je eerlijke feedback.

Wat jammer om te horen dat je de service als minder persoonlijk en flexibel ervaart dan voorheen. Dat is natuurlijk niet de richting die we op willen, want juist dat persoonlijke contact vinden we belangrijk. We nemen je opmerking mee om kritisch naar onze service te blijven kijken.

Groet,
Team Swapfiets

Rated 5 out of 5 stars

Easily fixed problem

Recently I've had an issue with my bike, so I requested an onsite maintenance. Not gonna lie, I was a bit nervous about how this whole process would look like. However, it went as smoothly as possible!
Absolutely no pressure, quickly replaced bike and a friendly conversation with an employee.
When your problems are fixed like this, it makes you rely on the brand more! Cheers

January 14, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi there,

Thank you for sharing your experience!

We are so glad we could turn that nervousness into trust. Making the onsite maintenance smooth, pressure-free, and friendly is exactly what we aim for.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Rated 5 out of 5 stars

Cordial and diligent service

Cordial and diligent service. Bike is reliable. Product proposition is very convenient. I recommend!

January 6, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Luciano,

Thank you for the recommendation!

We are happy to hear you find the service cordial and the product proposition convenient.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Rated 1 out of 5 stars

No one showed up…

January 13, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Yagmur,

We’re so sorry for the no-show. That shouldn't have happened. Please contact our customor service. We'll check what happened and get you back on the road as soon as possible! 🚲

Best,
Team Swapfiets

Rated 5 out of 5 stars

Top service as always

Top service as always, fast and professional. Even without an appointment the employee helped me.

January 8, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Federico,

That's what we like to hear! We'll be sure to pass your compliments along to the team; they will be super happy to know their help made a difference.

Best,
Team Swapfiets

Rated 5 out of 5 stars

The store staff is amazing

The store staff is amazing, always kind, helpful, and professional. The service is quick, well done, and provided in a pleasant atmosphere.

January 9, 2026
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Klaudia,

Thank you for your review! Happy to hear you enjoyed your experience with us.

Best,
Team Swapfiets

Rated 5 out of 5 stars

Well i new to Netherlands spent like…

Well i new to Netherlands spent like one month find a place to rent bike, and suddenly found this service of you want to rent a bike for work or just travel swapfiets is the best option simple quick and easy.i happy with the service.

December 29, 2025
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Douk,

Thank you for your review, and happy you found your way to our service!

Happy cycling,
Your Swapfiets Team

Rated 5 out of 5 stars

Convenient and Fast

Friendly and attentive staff that get you out with a bike in minutes!

December 16, 2025
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Sam,

Thank you for your review! It's good to hear that we could help you so quickly.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Rated 5 out of 5 stars

Love the concept

Love the concept, zero worries about broken tire or light. No unexpected bills!
Winter check done!

December 23, 2025
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Francesca,

Thanks for your review!

You have it in a nutshell - our aim is always to make your cycling experience as safe and stress free as possible. And a winter check gives us the perfect opportunity to tighten all those nuts and bolts and make sure you are riding a bike that will be reliable and serve you well.
And all that for a steady, affordable monthly fee!

Happy cycling,
Your Swapfiets Team

Rated 5 out of 5 stars

The guy who was helping me

The guy who was helping me , was amazing! So professional! And cute . Thank you for everything 😍😍❤️❤️❤️❤️❤️

December 22, 2025
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi there,

Thank you for the enthusiastic review and all the love!

We are so happy to hear that our colleague was amazing and professional. We will make sure to pass along the compliment to him.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Rated 5 out of 5 stars

Speedy

Speedy, efficient

December 22, 2025
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Shaun,

That's a perfect review - short and sweet and highlights our service perfectly.

Thank you so much.
Your Swapfiets Team.

Rated 5 out of 5 stars

the deliver

the deliver

it was great friendly service explained all in ins and out lock lights and if you have a problem call us we will help.

December 19, 2025
Unprompted review
Swapfiets Nederland logo

Reply from Swapfiets Nederland

Hi Christopher,

Thank you for your feedback regarding the delivery!

We are glad to hear that everything—from the lights to the lock—was explained clearly to you. And indeed, if you ever have a problem, just give us a call!

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look