synthesys.io Reviews 113

TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

While I understand these guys are trying to build something useful, they are very late to the AI video party and have a low-quality product built on deceptive hype-based marketing. The tech team s... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Synthesys is a terrific company and what they develop is truly state of the art! I have only begin to scratch the surface of everything they offer, I am learning the ins-n-outs of AI Studio. There... See more

Rated 4 out of 5 stars

They are putting a lot of great effort into making it the next generation AI avatar tool..which it already is in many ways. These guys actually listen to their audience and customers which means... See more

Rated 5 out of 5 stars

I must say, that initially, I was quite skeptical about the AI Avatar hype. Having seen and heard with my own eyes what‘s possible- I am simply overwhelmed and excited. Keep on the good work😃👍 5th... See more

Company details

  1. Software Company

Written by the company

Lifelike AI Voice & AI Video Generator. Real Humans & Real Voices helps you create multi-lingual videos without having to hire actors, cameras, or audio equipment.


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

113 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

I purchased the mega bundle of Synthesys.io's EVA AI apps.

I purchased the mega bundle of Synthesys.io's EVA AI apps. They have produced some quality tools that allow images and videos to be generated from text prompts and from introducing other images. There has been a short learning curve and some experimentation with the AI prompts, but I have come up with some great images and video clips that I will be using in my projects.

The one area I give them extra high marks in is their support. In learning the software, I had numerous questions that led me to put in multiple tickets with their support department. In every case, they emailed me back promptly with the answer to my questions. I have been very impressed. I give them 5 stars for the wide range of AI tools that they provide and especially for their excellent support department.

July 11, 2024
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

Thank you so much for your review, Daniel. We are glad to know we were able to answer your questions about EVA promptly :)

Rated 5 out of 5 stars

EVA REVIEW

This is a first class piece of kit, the lip sync is near perfect and will get much better in time, absolutely first class! and the fact that AI STUDIO is incorporated within the system is brilliant, all in one dashboard, everything is seamless. Absolutely outstanding, if you are serious n your business needs then you MUST get this app.5**

July 3, 2024
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

Thank you so much for your review, Neil. We really appreciate it.

Rated 1 out of 5 stars

No way to cancel

Upon signing up in 2023. I was asked to upgrade to have lifetime access to a face swap type video technology but never had access. When questioned via email, I never actually received the upgrade I paid for. I did utilize the speech to text for several projects. Fast forward to the past few days as I tried to cancel my subscription. 1st, I no longer have access to any setting within my account. The chat bot stated I could cancel my subscription under the "My Plan" tab which is no longer available. I tried to delete my account but a warning popped up stating that I would still be charged for my subscription. When I asked the chat bot for directions, it indicated that the warning message was wrong. The same chat bot that has incorrectly provided answers to most questions asked. I have sent formal notice of my request to cancel and if it is charged again will be filing a fraud complaint. What I have noticed is that nothing with this company has improved in the last year. The ai video and voice options are still just as bad as they were a year ago and with multiple other companies providing far more advanced production and quality. I am pretty convinced this is single man operation fronting as something more.

June 21, 2024
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

Dear Amy,

Thank you for your candid feedback. We really appreciate the time you took to write this review as it helps us improve our products and services.

Upon checking we could find only 1 prior contact from 10 months ago, where you had reached out to our support team to swap your plan of AI Humans to that of AI Voices. And the next contact we could find was the one you sent yesterday to cancel your subscription which has been immediately attended to. We could find no prior correspondence related to your FaceSwap purchase. If we had been contacted regarding the FaceSwap issue, we would have promptly addressed the access issue for you.

I apologize about the misunderstanding that was created due to the responses from our chatbot which is currently in the beta phase. This is something that we are looking into and will surely work on improving the information it provides to our users.

Also, regarding improvements to AI Voices, the following improvements have been made in the past year:
- We have included multiple new voices - Both Premium and Ultra lifelike voices
- We added the feature to add multiple voices to a single script.
- We provided access to our users to create their own custom voices instantly.
- We also introduced voices with Speaking Styles where users could select different styles for the same voice.
- AI Voices GPT was also added that helped users create voiceovers directly from their OpenAI (chatGPT) account. This service was provided to all AI Voices customers at no additional cost.

Please feel free to reach out to us if you have any other feedback or concerns. We are always here to help.

Rated 5 out of 5 stars

Had some issues in the beginning

Had some issues in the beginning, but we were able to work through it and now I’m a very happy customer. They have an excellent customer service team that truly cares. I will be a loyal customer to their company.

June 17, 2024
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

Thank you so much for your review, Michael.
We really appreciate it :)

Rated 1 out of 5 stars

Be aware, this is not a real company, is a scam

I am pretty sure this is a real team of scammers.

The platform could never show me what the packaged I purchased included after the payment was done.

I could never use the Dubbing tool because I kept getting an error message, and then customer service refused to give me a refund after proving I couldn't use the tool.

Now, I am worried they will charge my card again after I requested the account cancellation by email.

I look for the account on LinkedIn and it totally seems like a scam company with no real employees.

April 15, 2024
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

Dear Ana,

I am sorry for the trouble and thank you for your valuable feedback. We take all our customer's feedback very seriously.

After checking your case history, it is important to note that you purchased the Synthesys Creator Unlimited Monthly Plan which gave you access to 3 apps - AI Voices, AI Humans and AI Images. Synthesys Video Translate was not a part of this purchase.

Since you had not purchased Synthesys Video Translate (Synthesys AI Dubbing) tool, you started seeing an error once your free limit of translating videos was exhausted. Had you purchased Synthesys Video Translate, you wouldn't have experienced this issue in the first place.

I hope this makes sense.

We have already canceled your subscription so that you are not billed any further. Not only that we have also issued a refund for your purchase of Synthesys Creator Unlimited Monthly plan. To protect your private/sensitive information, I have sent proofs of subscription cancellation and refund issued in an email.

Also, I can assure you that we are not a scam company. We have replied to all your queries within a few hours of receiving them.

If you still have any further feedback, please feel free to reach out to us. We are always here to help our customers.

Rated 1 out of 5 stars

Poor UI, sketchy business practices

As others have reported, this business has some very questionable business practices and I would strongly recommend avoiding them.

I have an LTD with them via AppSumo and use their service mostly for AI-generated audio narration. It works well enough, though the UI is terrible.

In 2022 I also purchased their new visual AI tool. I did not realize it was an automatically renewing annual subscription at the time, as I was given no indication of this and I was never given any notice whatsoever they were then going to charge my card again a year later. In fact, I even logged into their site to make sure I didn't have any subscriptions with them (other than my AppSumo LTD) before the charge and there was NO indication there that I had any sort of subscription with them for the visual AI service (and thus no way to cancel a subscription, either).

While doing some end-of-the-year accounting last week, I discovered they had charged my debit card $297 in November. I immediately contacted them and asked for a refund. I have not even used their visual AI tool in well over a year (I lost interest after playing with it for a few months, as it generates the same kind of crappy AI art as every other AI company). They refused to provide a refund and offered no apologies or explanation. I am now working with my bank to reverse this fraudulent charge.

Aside from that, most of their AI tools are fine, though their UI and UX is generally horrendous and makes common tasks take about 5x longer than they should. They have clearly never done any serious usability testing with their products.

In summary, you can find equally effective AI tools with a better interface elsewhere. I recommend finding a more reputable company with transparent billing practices for your AI media needs.

UPDATE: Synthesys has replied with screenshots showing that it is an annual fee. Now I'm waiting for screenshots showing where I agreed to an auto-renewing charge (with no notification provided of any new charges or impending renewals). Furthermore, there is no information about this subscription on my user account page on their site (and certainly no information about how to cancel it). A reputable company would a) make it clear that it is an auto-renewing charge, b) inform you of any upcoming renewals or charges, and c) make it easy to identify and cancel your subscription from your user account page. Their business practices are sketchy at best and fraudulent at worst. Avoid at all costs.

January 23, 2024
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

Dear Doc Fox,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We value the insights our users provide and are committed to ensuring a transparent and satisfying experience with our products and services.

We understand your concerns regarding the renewal of your subscription to our Synthesys Visual tool. We strive for clarity in our communications and would like to mention that the nature of the subscription, including its automatic renewal and pricing, is stated in detail on our sales page and checkout pages as you can see in the screenshots here: https://prnt.sc/kwXvMxs1hx0L and https://prnt.sc/DYuATGQfB_Av. We aim to ensure that all pertinent information is readily accessible to our users on our sales and checkout pages to make informed decisions.

Regarding the refund policy, we offer a 30-day money-back guarantee, as clearly stated on our sales page: https://prnt.sc/xIXB85qiSQtG. We regret to hear that your request for a refund came after this period had passed. While we stand by our policies, we are always looking for ways to improve our services and the experience of our users.

We appreciate your feedback on the user interface and experience of our AI tools. Continuous improvement is a key focus for us, and insights like yours are invaluable in guiding our enhancements.

Should you have any further concerns or suggestions, please do not hesitate to contact us. We are here to support you and ensure that your experience with our products is positive and productive.

Rated 1 out of 5 stars

I absolutely loved this app..until it crashed the same day i paid for it

I absolutely loved this app... until it collapsed and failed to deliver - two days before an event for which I spent precious hours creating videos. The customer service is so good, but what's the point when the product is a giant fail. I can't put customer service in a big screen in front of 100s of people... so disappointing.

August 20, 2023
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

Hi Janine,

Thank you for taking the time to share your feedback and concerns about our service. We value all input from our users and take it seriously as we continuously strive to improve our products and services.

I am so sorry that you had to go through this. We unfortunately had an outage with our cloud service provider which caused the issue with our apps. I understand how frustrating it must have been.

We now have additional backup measures in place so that these issues never occur again in the future.

If you have any concerns, please feel free to reach out to our support team. We are always there to help our customers.

Best Regards,
Team Synthesys AI Studio

Rated 1 out of 5 stars

This Tod Gross is a joke of a man. Poor product as usual

This Tod Gross is a joke of a man. He promises so much and delivers absolutely crap. My worst purchase ever. My gut instinct told me this will be another bullock of a product when I couldn't see PayPal payment option button.

March 26, 2023
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

Hi Edward,

First of all, thank you for your feedback. We take all our customer’s feedback very seriously as it helps us improve our existing products and services.

I apologize if you have had an unpleasant experience using our products. We have a 24/7 support team who is always there to help you out with any billing and technical issues you might experience using our apps. If you still need help, please reach out to us and we will be glad to help.

We are also currently working to add multiple payment options including PayPal in the coming months.
Again, thank you for your time.

Rated 1 out of 5 stars

Synthesys: Stagnant Development and Lack of Transparency Leaves Customers Frustrated

Instead of focusing on enhancing and expanding the capabilities of the software, the company has shifted its attention to creating additional "deals" and charging customers extra fees for added features. This lack of development and improvement is extremely frustrating, as it leaves users feeling as though the software remains stuck in a beta phase, even months after its initial release. It is imperative that the company re-focuses its efforts on improving and expanding the capabilities of the software, in order to provide customers with the level of service and value they expect and deserve.

Furthermore, it is not only the lack of development and improvement that is concerning, but also the lack of communication and transparency from the company regarding their plans for the software's future. Customers who have invested in the product, both financially and in terms of time and effort spent using it, have a right to know what the company's intentions are for the product and if there are any plans for future updates or improvements. Without this information, it is difficult for customers to make informed decisions about their continued use of the product and whether or not to invest in additional features. It is crucial that the company takes the necessary steps to address these concerns and provide clear and timely communication to its customers about the future of the product.

Horrid customer service makes it even worse, Anshu in particular was not helpful and his tone is the worst part of it.

January 10, 2023
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

Dear James,

First of all, thank you for your feedback. We take all our customer’s feedback very seriously as it helps us improve our existing products and services.

We would like to clarify a few things. Based solely on customer feedback, we switched from a credit-based model to a subscription-based model in which we provide all the features of the product for a very competitive monthly/annual fee.

Not only that, we have been very transparent about the upcoming updates and improvements being made to our products through our email newsletters, announcements on our Facebook group as well as our roadmap site. Most of our users are a part of the Facebook group and roadmap portal and constantly provide valuable inputs and suggestions that can help us improve our products.

What we find confusing about your review is that you mentioned we have deals and are charging for upgrades, however, when we checked, you had purchased the Monthly plan of our Audio Synthesys Studio product on November 14, 2022, which does not have any upsells or upgrades.

Also, to maintain complete transparency, we clearly mention on our refund policy page that we provide a 7-day money back guarantee which is applicable only to the initial purchase and subscription rebills are non-refundable. However, our support team can be contacted anytime to get the subscription cancelled and cease further billing.

Even though our refund terms clearly state the rebills are non-refundable, our support team member refunded the latest charge as a goodwill gesture as we did not want to see you disappointed. We never received a cancellation request from you before your first contact with us on January 15, 2023.

It is also not commonly seen that someone contacts support first claiming that they haven’t purchased the product in the first place and that they are being billed fraudulently. When provided with proof of purchase and evidence of the product being used, state that they haven’t used the product beyond the first month and hence, should not be charged for the subsequent months. If we had been contacted before the first rebill happened, we would have surely cancelled your subscription and you wouldn’t have been billed.

We hope this clarifies things for you and would like to thank you for trying our software.

Rated 5 out of 5 stars

I am very impressed with synthesys.io

I am very impressed with synthesys.io. It provides me with a human like presenter to convey information to my audience. The reason I chose this format, is that my human-like person can easily translate my message into many other languages, and this is what I need to communicate with my world-wide audience. It does a great job!

October 25, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Great customer service, refund without problems. also very clear and fast troubleshooting. shout out to lorraine

October 20, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

The Swiss Army Knife... Does The Job!

I've been using Synthesis since it first came to market. I have had incredible success with it and use it on a regular basis for a variety of projects from explainer spokesmen/women to regular commercials. Because of my technical background, I can achieve a much broader range of results than the "average joe user." Like any other tool, its results are somewhat commensurate with the expertise, experience, and imagination of the person wielding the tool. I've used other competitive products, but for a "swiss army knife" product, this does the job for me. I Like It A Lot!

October 17, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Positive experience with synthsys

Although my experience with Synthesys is somewhat limited, I have so far been impressed with the end result of the videos I have rendered. I used one of the Humatars to crack a joke, which went down very well indeed with my target audience. I would however like to have the ability to enlarge each Humatar so that he/she blends better with the background I am using.

October 17, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Synthesys is essential for video creators.

I've been using Synthesys since it launched in 2021 and the new features added are nothing short of spectacular. The new real life voices are beyond belief.

Fortunately, I haven't needed to contact support because the software just works, but I'm sure the support is as efficient.

October 17, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

The product is very poor in its…

The product is very poor in its function.. I have been cheated by Tod Gross video and purchased it. Then I discovered later... that they brought me to the stage of no-options only to upgrade the product.
Transparency is highly requested in Era of social media... because the competition is very high ... soon they will out of the market unless they do some iterations.
Thanks
Omer M Zein

October 17, 2022
Unprompted review
synthesys.io logo

Reply from synthesys.io

We are sorry to hear of your disappointment with your purchase. Originally, Synthesys' pricing was based on a credit-based system. We currently support a subscription model. Please allow us another opportunity to show you a more enjoyable and pleasant experience. We would be happy to assist you with your account if you contact us at support@synthesys.io with your contact information. We value your business.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look