Blue Women's Clothing Reviews 

263
•
TrustScore 4 out of 5

3.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I live near Brighton but visit Cheltenham often. Blue has become a firm favourite of mine either online or in person. The ladies at the shop are delightful and attentive and the clothes are varied, im... See more

Rated 5 out of 5 stars

Fab company, bought a pair of expensive Lofina Boots having seen them online. I spoke to the store who were super helpful re sizing advice and colour, they posted them the next day. Excellent high qu... See more

Rated 1 out of 5 stars

Could not agree more with the review ,I stopped going as felt the same as the last reviewer ,they were either not bothered at all or too bothered unless you were obviously a big spender then all over... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Fabulous independent clothing shop. Such interesting clothing that I think I’ve spent the best part of £1500 in a month. Love the cafe in Bath. Interesting designers, great lofina boots, good accessor... See more

Company details

  1. Women's Clothing Store

Information provided by various external sources

Blue is an independent Women's fashion retailer, based in Cheltenham and Bath. We offer unique and individual clothing to adventurous women of all ages, stocking brands such as Rundholz and Lurdes Bergada. In the Bath shop, we have a homeware department displaying eclectic furniture, soft furnishings and gifts. Recently, Blue introduced a menswear line into both stores, called Syngman Cucala from Barcelona, which is the sister brand to Lurdes Bergada.


Contact info

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

263 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.8

All reviews

(263)

4 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Wonderful

I think I may have developed a slight addiction to Blue in Bath… although I’m choosing to call it excellent taste rather than a problem!

I absolutely love their wee videos. They’re genuinely useful, showing different ways to put pieces together, suggesting combinations I might never have thought of, and — very importantly — giving really helpful advice on sizing and fit. When you live too far away to pop into the shop and everything involves postage, that makes such a difference.

They always seem to have something new and interesting, with up-to-the-minute designs and lovely colourways that make it far too easy to find yet another thing I apparently “need”. Orders are dispatched quickly and efficiently too.

The only downside? Those videos are becoming rather expensive to watch. 😂

A fabulous independent shop with personality, style and genuinely helpful service. I’ll definitely be back… although, to be fair, I never really seem to leave!

August 17, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor customer service and a complete lack of ownership when a genuine product issue is raised.

I have been a loyal Rundholz customer for over 10 years and have regularly purchased the brand because of its quality and fit. In July, I bought a Rundholz summer top from Blue in the sale. I took it on holiday with me, confident it would fit, as I had already purchased the same style in white from another retailer.

However, when I opened the garment, it had a very strong and unpleasant chemical odour, similar to heavy dye or industrial clothing treatment. I have now washed the top three times, but the smell still persists.

I contacted Blue, who immediately stated they would speak with the supplier. I was then informed that Rundholz had received no previous complaints about this garment, and neither Blue nor Rundholz offered any practical solution beyond referring the matter back to the manufacturer.

I have since spoken with Trading Standards, who advised that if the odour remains after multiple washes, the item may be considered not fit for purpose. The fact that neither the retailer nor the supplier has received previous complaints is irrelevant; every issue has to start somewhere, and mine could simply be the first reported case.

What is particularly disappointing is that neither Blue nor Rundholz has asked to inspect the garment themselves. No one has requested that the top be returned so they can assess the problem and experience firsthand how strong the odour is.

For a premium-priced brand, I expected far better customer care and a willingness to listen to a long-standing customer. Instead, I feel dismissed by both Blue and Rundholz. This experience has left me extremely disappointed and has made me think twice about purchasing from either company again.

August 6, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

Needed some help with a blouse and Tracey was brilliant. We were discussing over the phone, so Tracey tried the blouse on for me and gave me so much advice. Super quick delivery too which was great!

March 23, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fab company

Fab company, bought a pair of expensive Lofina Boots having seen them online. I spoke to the store who were super helpful re sizing advice and colour, they posted them the next day. Excellent high quality boots, super stylish and perfect sizing true to size. It’s a great store to use on line and I am looking forward to a visit to the Bath store soon.

March 22, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I just love this shop

I just love this shop, the staff are great, all the clothes I have bought are fabulous, I like alternative clothing, it’s like going into a sweetly shop !! Just bought two hats trousers and a jacket, beautiful designed and well made. Thank you all at Blue. 😘

September 23, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

OVER CHARGED

I purchased a jumper from Blue Cheltenham and paid £89. Some weeks later I visited an expensive local boutique and was dismayed to see the exact same jumper for £64 - the sales lady assured me that it was not sale price and was new stock. I then did some research on-line and found two more companies with the exact jumper both selling at £69. I e-mailed Blue to ask for their comments about the fact that I felt I had been over-charged by at least £20. They did not even have the courtesy to reply. I would advise that you do not visit this establishment unless you wish to waste your money!! There is also a branch in Bath - I will not be visiting that shop either.

September 30, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Appalling customer service

Appalling customer service! Not at all happy with the way my complaint has been dealt with ( or not dealt with in this case). I purchased Lofina sandals which after two seasons wear fell apart . This equates to six to eight months wear. On the advice of Lofina head office I contacted Blue via email . Waste of time , they did not respond. I then rang three times and eventually got an email saying nothing they can do . I emailed a reply and guess what ? They don’t read them ! So I got the shoes repaired myself . At over £225 per pair I expected better! I have lots of pairs of Lofina much older than this with no issues . I usually go out of my way to support local business , but in this case I won’t again .

September 10, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Outstanding customer service - thank you Blue!

This is a wonderful shop if you are looking for something stylish and unusual, and it's a joy to browse around. But it is the customer service I would like to write about here, as in my experience it has been outstanding. I bought some Lofina sandals there almost 2 years ago, which I absolutely love as they are so comfortable for wide feet. On the whole they are excellent quality. They still look almost as new, despite being worn many times. However, there was an issue with the buckles, which snapped. First quite soon after purchasing the sandals and then the other one recently. I returned to Blue in both cases, and in both cases the staff took on the responsibility and went to huge lengths to get the buckles replaced. Given the shoes are made in Italy by a Danish company, this involved several international couriers and, in the most recent case to save time as I needed the shoes quickly as was going away for a month, Hazel ordered the buckle and then went herself to the local cobbler to get them fixed, chivvying him along in order to meet the deadline. I feel the staff take responsibility and bend over backwards for their customers, and what's more I was so impressed that their attitude is to fix shoes that are otherwise perfectly good rather than just suggest I discard them and get a new pair, as most shops would have done. I am extremely grateful to Hazel and recommend Blue extremely highly, both for the clothes and the best customer service I have experienced. THIS is why we need to continue to support our local shops and resist buying online!

September 4, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I live near Brighton but visit…

I live near Brighton but visit Cheltenham often. Blue has become a firm favourite of mine either online or in person. The ladies at the shop are delightful and attentive and the clothes are varied, imaginative and stylish. As a mid 50 year old I’m no longer interested in following high street fashion and Blue has helped me find a look that means I embrace shopping for clothes which help me feel good about my body and what I wear. Thank you Blue x

January 19, 2022
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Such a shame

After a lovely week in Cheltenham ,I did quite a lot of shopping and browsing with my best friend I was so impressed with the new restaurants that have opened but was very disappointed with Blue ,right next door to a sparkling new shop Oska it looks so tired and unloved ,and unfortunately the staff had no interest at all ,we went there twice ,the first visit only one lady was there and was on the phone ,obviously a personal one and was not intending to end the call,on the second visit there were two ladies and again one was on the phone and the other one was on the computer and showed hardly any interest except are you ok browsing whilst sitting down on the computer .
I don’t write reviews normally but having visited this shop over the years was very sorry to see what I saw ,that is not to say there weren’t some lovely clothes still ,but the staff really need a gee up .

September 12, 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Thank you Lucy.

Excellent customer service from Lucy who was incredibly helpful in our purchase of a large sofa and chair. Lucy was very professional, enthusiastic and polite, followed up with excellent care and attention regarding delivery. We could not have asked for more.

June 16, 2021
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

I recently ordered two pairs of jogging…

I recently ordered two pairs of jogging pants from this company and I adore them. Based on their size chart, I ordered a size up, from what I would normally wear, and that was definitely a good call because they fit me perfectly. I'd say the only thing I don't love about this company is how expensive the shipping cost was, but I can overlook that since I'm happy with the product I ordered.

June 2, 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I've only bought from this company…

I've only bought from this company during lockdown but will continue to do so in the future. Really happy with the service, love the quality of the pics and especially love seeing clothes on women who look like me instead of 6ft Amazons. Hopefully will get to visit one day.

April 2, 2021
Unprompted review
Blue Women's Clothing logo

Reply from Blue Women's Clothing

Thank you so much Gail for this kind review. We are so glad you found us and appreciate what we do.

Many Thanks

Rated 1 out of 5 stars

Could not agree more with the review ,I…

Could not agree more with the review ,I stopped going as felt the same as the last reviewer ,they were either not bothered at all or too bothered unless you were obviously a big spender then all over you ,I think when the owner was in the latter scenario takes place .In. Fairness they do have a good selection of clothing but again crammed in and some of the stock is ancient .I have now found a company called idaretobe and although only online much more professional on their website and no delivery charges

April 1, 2021
Unprompted review
Blue Women's Clothing logo

Reply from Blue Women's Clothing

Hi Elaine,
I must say it's hard to believe that after nearly a year of being locked down and very little income that someone would sit down and write a very hurtful and damaging email to trust pilot.
Firstly we have checked our records over all years and you have never purchased anything online. Which seems strange and malicious that you would write about it. Would you like clarify when you had your bad experience and in which shop? Maybe we have lots of clothes on our rails because we have been closed for the best part of a year.

We always give heart and soul to our customers and will continue to do so.
Maybe it's time to start appreciating the few shops that will survive the year that we have all had and support them rather than wanting to do them damage.
Blue

Rated 3 out of 5 stars

Great clothes BUT......

Love the selection of clothes.Have bought many times from this shop......
BUT too may clothes crammed on to the rails
Very strange people working in shop who sometimes are inattentive and rather off hand.
I wonder why you don't use professional models on your website which would make the clothes look better.

March 25, 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I noticed the last review and suggest…

I noticed the last review and suggest you look at Walkers who do similar clothing and returns are free.
I and friends visited Bath and went into the store on Friday ,lovely staff at the cafe but not such a pleasant experience in the store ,not many staff and the lady who served us was very pushy ,obviously very popular but not for me ,I do know when things don’t look good on me !!

September 27, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Appalling unprofessional customer service

As a semi regular customer at this shop I recently purchased a pair of very nice expensive boots as a gift for my daughter. I paid £11 postage which is the shops only option for large* parcels (*decided by the shop to be any parcel above 1kg in weight, so arguably not that large) There is no other option. I didn’t require them ‘Next Day’, but as afore mentioned; no other option.

Unfortunately, they did not fit my daughter so I had to return and ask for a refund. I did do as per the shop’s Returns Policy, promptly, within 7 days, paying £11 again as advised by the the policy.

When refunded I noticed that £11 had been deducted from the refund amount.

To break this down:

£11 postage from the shop to my house: I paid.

£11 postage from my house back to the shop: I paid

Refund amount minus £11 postage? What am I paying for now? Dinner?

I would like a direct answer to this question in your response please, how was this calculated?

I emailed to enquire into this a couple of times as my first email was not responded to. When I did receive a reply they apologised for the inconvenience and said they would refund me £3.70. I hold my hands up, I’m no mathematician, but given that the cost for their smallest parcel (0.0kg - 0.1kg...so a button) starts a £6.70, I feared there may have been a clerical error somewhere along the way. I emailed again politely asking for clarification.

The response:

‘Distance selling laws requires us to return the cost of the basic postage for this item. This amount is £3.70 for this parcel’.

So, 2 things here:
1. Can you show me where it says this on your website? I have read the Returns Policy where it is categorically not mentioned.
2. Why am I paying £7.30??? At all?

Again, I would be grateful for a direct answer.

The next answer given in the email thread was that Blue are obliged to refund the basic postage. Makes no sense as I’ve paid all postage.

To my horror, when I did not respond I received the following unprompted email:

‘We are an independent shop. Things are very hard to survive at the moment. We simply cannot put all this time and effort into our orders- have it delivered next day to your door and then also pay your postage costs. We act within distance selling laws. It says on our website in the postage and returns section.’

Admitting you can not afford to put time and effort into your orders is unprofessional and frankly, abysmal customer service. If you cannot manage this, maybe move away from mandatory next day delivery.
DO NOT imply I’m asking you to pay any postage. I’m asking you not to charge me for postage I’ve already paid. It’s really quite simple.

Finally, in your response, please do not sign off with a kiss. It is unprofessional. I do not need kissing, I need customer service.

August 22, 2020
Unprompted review
Blue Women's Clothing logo

Reply from Blue Women's Clothing

Hi Angela. Sorry that you were so upset with our response. Having re- read it, it was not worded perfectly and for this I am sorry. We are a family independent business and we do try our best to offer a good service. But we are humans at the end of the computer and times are extremely unprecedented for us all.

However, This was the email we sent you to explain the costs.

You paid £11 postage and we are obliged to refund the basic cost of the return which is £3.70. The extra £7.30 is the extra amount to upgrade the postage- which meant your parcel was sent special delivery, tracked, insured and signed for. We only offer this option as it offers both us and you protection- should your parcel go missing.'

We DO NOT profit from the post, we only charge what we pay.

We did not send any kisses... I have checked the email thread incase there was a typo.. there was not.

Kind Regards
BLUE

Rated 5 out of 5 stars

Really what is there not to like

Really what is there not to like. I live in London, but still prefer to shop at Blue. I always find something ( if not several things) that improve my day. Lunch at the Cafe Lucca ( with the dog), and a stroll around Bath afterwards - even in the rain - makes the whole experience a treat.

January 16, 2020
Unprompted review
Blue Women's Clothing logo

Reply from Blue Women's Clothing

Hi Clare, we just wanted to say thanks for the lovely review. It means a lot and helps us with our business. Don't forget to tell your friends about us :) xxx

Rated 5 out of 5 stars

Range and service

Interesting range, good online service for international customers.

November 15, 2019
Unprompted review
Blue Women's Clothing logo

Reply from Blue Women's Clothing

Hi there, thanks for using our website. We have lots of new Spring arrivals online :) Happy Shopping.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look