Doors4UK Ltd Reviews 

137
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Due to an awkward living room room layout, a hinged door was not an option for the opening leading to the hallway. We spoke to Edward at Doors 4 UK, and he suggested a frosted glass sliding door wit... See more

Rated 1 out of 5 stars

Gone into liquidation after taking a £1.4k deposit October 2023. This Company did not reply to phones calls or emails after taking money. The director/ owner has set up another company called Deluxe... See more

Rated 5 out of 5 stars

We've had a positive experience with Doors4UK. Right from the first phone call and the pre-order survey, they guided us through all the available options and took our specific requirements into accoun... See more

Rated 5 out of 5 stars

We are thrilled with how this glass partition transforms the whole look of our home! I'm really grateful of the results as this is more than I was expecting! The doors arrived a bit earlier and we wer... See more

Company details

  1. Door Supplier

Written by the company

Doors4UK currently has a presentation office in Watford, North West London with doors and frames on display. The aim of the business is to provide clear and affordable solutions for our customers who are making investments in their homes. Doors4UK offers every customer access to high-quality doors sets, produced by one of the best manufacturers in Europe. Using only the finest, sustainably sourced timber, our products will enhance any space. We supply our products to retail customers, tradesmen, developers, interior designers, contractors, architects and end customers. All our products are available with bespoke sizes in any finish or style, whether it’s classic or contemporary.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

137 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(137)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Very good

Very good
Thanks for the help provided. It was very pleasant and easy to work with this company. The sales department helped with the choice of my doors and the communication we had was efficient. I will definitely order again from them for my next project.

February 14, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very happy customer

Very happy customer
We’ve had a survey before placing the order as we didn’t want to get the doors in the wrong measurements. The engineer who came was really helpful and knowledgeable. He explained us all the technical details. He was also very patient as we had a lot of questions. The whole team did a fantastic job. We love our new doors and are very happy with them.
We would definitely recommend Doors4UK.

February 10, 2022
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

The quality of the doors and…

The quality of the doors and installation was very good. We are very pleased with the look in our home. However, the communication is not great and took some time to get the information from the service about delays and expected reschedules etc. It took telephone calls and emails to the owner to get things moving for us. I am sure this was all going on in the back ground but we were not kept up to date and left wondering if we would get our 7K doors. I have fed this back to the company so my review wont be a surprise. The end result is a success tho. we are very please and they are good quality, just a little stressful for us getting there.

February 7, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs

Avoid this company at all costs. Read the other bad reviews and you’ll see a clear theme with the aftercare - it is non existent. The manager, Eduard, does not care. He blames you for whatever goes wrong (even when the door is clearly defective and three joiners have confirmed so) and refuses to fix it. Completely lies and claimed I have removed parts from the door etc etc. Just embarrassing and shocking from start to finish. Four months of complaining and I’ve not been able to resolve it - now left with doors I can’t use that cost over £2000. They take your money via a bank transfer so you can’t get a refund and have to go through court (which we are doing). Trading standard apparently “aware” of this business. PLEASE save yourself and use another company.

October 12, 2021
Unprompted review
Doors4UK Ltd logo

Reply from Doors4UK Ltd

Hello David! Thank you for your review. We understand that your experience with Doors4UK was not satisfactory. I spoke with the technical department and with our engineer Eduard regarding your project and they informed me that they did everything in their power to sort your issue. They even sent a latch for free to replace the one that you claimed was not working. Your order was for bespoke double doors with ornamental latch for 2 pairs of handles. In the video that you sent, it is easily seen that you damaged the dummy latch that is supposed to work as a strike plate, thinking that is supposed to be active as well. You cannot use 2 latches both being active, things that are easily understandable by any joiner. Even if we were willing to help you with as much information as possible and with sending a new latch, you threatened our technical team.
I am so sorry that you ended up with a product that you are not happy with, but we cannot change a bespoke product because it was damaged by the customer. No company can do that.
Kind regards,
Doors4UK Team

Rated 5 out of 5 stars

Easy ordering process

Easy ordering process, everything is self-explanatory and convenient. The products are definitely better than the ones we looked up on competitor's site's.

July 26, 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Amazing people to deal with

Amazing people to deal with, they gave us lots of valuable information before we made our decision to proceed with the purchase. We looked into many similar services but Doors4uk seemed to be the best we've found.

July 23, 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Decided to give them a shot after…

Decided to give them a shot after seeing many positive reviews on this platform and several others and I am so glad that I made that decision.

Truly high quality, European made products and very informative staff. All my questions and concerns were quickly responded to and the price was also much better than any competitors I checked. Many thanks.

July 8, 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Doors4UK

Doors4UK - We really appreciate what you did for us and thank you for everlasting support and guidance. This company has clearly put customer's needs first. Highly recommended.

July 6, 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

From 10/10 to 0/10 from order to completion

Ok so I ordered an custom made frosted cupboard door with an image on it. I had to pay in full. However the ordering service was superb the help to get the image right could not be faulted 10/10. I was quoted 6 to 8 weeks and the it arrive 8 weeks later but we did have BREXIT in the middle.

However they really showed themselves up when I pointed out that the image was on the wrong side. I am being told that the installation is correct despite numerous emails and phone calls they will not budge
Everyone I show the door too all say it’s not right it’s been made back to front.

Despite paying and having their surveyor carry out a survey to ensure it was correctly made it’s still not right.

The contracts manager / director is hopeless and unable or unwilling to discuss any problem and just replies that the door has been installed correctly he is also able to contradict himself with his excuses as he keeps changing his mind.

He is not interested in resolving a problem just keeps repeating his claim that it is supposed to be like that he doesn’t seem as if he wants to even look at a complaint he seems to think by ignoring your complaints you will go away

Hopefully we will get this issue resolved shortly

March 23, 2021
Unprompted review
Doors4UK Ltd logo

Reply from Doors4UK Ltd

Hello Paul!
I am so sorry for the situation that you are going through with the new door and I understand your frustration because you ordered a bespoke product and you are not happy with it.
I went through your order with us from the beginning to the end to try to sort it out somehow so everyone can be happy.
Your order was very much cared for from the beginning by the sales representative and by the purchasing manager when your order was placed for manufacturing. Numerous attempts were made until the design was perfect and you agreed with it. The order was placed for the manufacturing of a bespoke door with your approval on the final design.
When the survey was carried, there were no discussions about the design, it was a technical survey to make sure that the new door will fit in the opening that you had. When installed, the door fit perfectly, so the surveyor carried his job to a high standard.
After the installation, you sent us an email with how happy you are with your new door and with pictures of it. A few days later you changed your mind because people around you had different visions than yours.
Your order was for a bespoke product, created 100% for you, from scratch, with your approval for the final design so we cannot change it because you decided that you don’t like it.
The only solution that we have, is for you to place a new order for only the door itself with the design on the other side, but I understood from my manager that you are not considering this option.
Again, I am so sorry that you ended up with a product that is not making you happy but sadly being a bespoke product that had your approval, and we cannot change it for free.

Kind regards,
Doors4UK team

Rated 1 out of 5 stars

I ordered two internal doors and paid…

I ordered two internal doors and paid the deposit on 3 Nov 2020. I was informed they would be fitted between 8-12 weeks. it is now 16 weeks and I still have not had the doors fitted. I have on three occasion phoned doors4uk and been told the contract manager (George) will call me back as he is busy on another call. He obviously has no idea of how to provide good customer relations as this so called contract manager has failed to call me on every occasion, the only contact I have had from him is a very badly written short email stating they would push my 2nd payment back to 22 Feb2021as the doors were still not ready. I have ready many reviews stating the product is of excellent quality, unfortunately that can not be said about their customer handling by the contract manager

February 22, 2021
Unprompted review
Doors4UK Ltd logo

Reply from Doors4UK Ltd

Hello Andrew,
So sorry to hear that your experience with Doors4UK was not a happy one and that you are not satisfied with how your project was handled by your contract manager George.
What he failed to mention in the communication with you is that your order was cut up in the middle of the winter pandemic and in Germany, factories were closed because of it. Besides the pandemic, starting from 1st January 2021 the rules of international transport changed because of Brexit. Back then, France closed the port because of the variant Delta that was spreading in the UK.
All these were factors that we couldn't have changed even if we wanted to. Lots of orders were delayed and not just ours, but all around the UK.
Of course, all of the above should have been mentioned to you in time by your contracts manager, George, but there were numerous orders in this situation and he probably missed to inform you.
We are so sorry for the delays with your order but hope that you are happy with the products that you ordered.
Kind regards,
Doors4UK Team

Rated 1 out of 5 stars

Incompetent and unreliable service

Incompetent and unreliable service - I'll never use them again

After they take your money they don't keep you informed.

You'll have to chase them up at every stage.

- Chase to get any updates
- Chase to get delivered x3
- Chase to find out why delivery never arrived x2
- Chase to get it redelivered

Gave delivery dates and don't deliver.Gave another delivery date and delivered to somewhere else!

Arrived after 14 weeks
Didn't have any paper work and Doors4UK refused to provide it.
The manager doesn't care.

The German door quality is great.
Doors4UK is just a crap intermediary for your order.

In future I'll be using doorsets or doorhaus
or any other company to place my next order.

November 24, 2019
Unprompted review
Doors4UK Ltd logo

Reply from Doors4UK Ltd

Hello,
Thank you for your review and so sorry to hear that you are not happy with the services that you received from Doors4UK.
We receive many orders and some of them get delayed because of situations that are not in our hands, as in this case, the transport provided by a third party. We try hard to inform all our customers about delays that sometimes happen, but the transport company not always keeps as up to date and even if they should contact the customer to inform about delivery dates and to provide paperwork, they are failing to do so.
We cannot do more than apologise on their behalf and from us as well because you weren't kept in the loop.
I am glad to hear that you are satisfied with the products that you ordered.
Kind regards,
Doors4UK Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look