While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Seems very petty and immature folks running this company. I would reconsider doing any business with these people. I got a notification out of the Blue that you guys gave my company, Everclea... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Received motor on Wednesday, June 9, 2021. Motor installed on Thursday, June 10, 2021. Took about a half hour. Motor started right up .... smooth sailing ..... no more circuit breaker flips thanks to... See more

Rated 5 out of 5 stars

Thank you for the great service help. In particular a gentleman named Steven provided great service and answered all of my questions. He was proactive and very thorough in ensuring I had the right rep... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Purchased a product shortly after 1pm on a Thursday. Selected expedited overnight shipping. Received an email stating that product would not ship until Friday and received Monday. Called customer serv... See more

Company replied

Company details

  1. Swimming Pool Supply Store

Information provided by various external sources

Swimming Pool Supplies for Above Ground Pools Inground Pools along with Spa Parts and Pool Parts


Contact info

2.6

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

192 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 28% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

NEVER WASTE YOUR MONEY HERE

The worst customer service I have ever worked with. Bought a pump( Pentair Intelliflo) received with a broken volute.
Called - they will get back to me. So I bought a replacement volute from them, thinking I don’t want to return pump, just need the part.And when they call back I can just get credit for the replacement volute. NO NO NO on all of the above. Their way to handle problems is to ignore them and they will go away. NEVER RISK MORE THAN YOU CAN AFFORD TO LOSE. Could and should have and will from now onwards find somebody, anybody else to do my business. 5-23-2023 order number 61969982-1

May 23, 2023
Unprompted review
INYO Pools logo

Reply from INYO Pools

Hello - We are sorry to hear about your frustration. We were able to locate your orders and chat transcripts. You advised us on 5/31 that you had received a pump that had a cracked volute. We asked for images of the damaged pump and the box. With those images, we could have submitted the damage claim and reshipped a new pump. We provided you the email address to send the images. The images were never sent to us.

You then reached out to us again on 6/7 because you were having issues logging into your account. You asked for a contact number and we provided that. We have no record of a call from the phone number on your account.

We have no record through email or chat that a request was made to have us cover the cost of a volute. We would have shipped you one at no charge, had this request been made.

We'll go ahead and issue a refund for the volute. The credit should show up in your account within 2-3 days.

We always want to take care of the customer. If you'd like to speak with us about this issue, feel free to call us at 407-834-2200 and ask for a supervisor.

Rated 2 out of 5 stars

I had a code for a $15 off the $15 was…

I had a code for a $15 off the $15 was not rewarded to me. I had emailed at least five times receiving no response whatsoever. Very disappointing customer service.

June 6, 2023
Unprompted review
INYO Pools logo

Reply from INYO Pools

Hello Ron - We're sorry to hear about your frustration. It looks like you emailed us on 6/12 and advised us that you had an issue applying the reward code. We responded that same day and advised you that we added the code to the order. We also emailed you an updated invoice on 6/12.

We recommend checking your spam or junk folder.

This was the note that was emailed to you on 6/12.

Ron,

Good afternoon. We're sorry to hear about your frustrations with our ordering process.

You can add reward codes on the "VIEW CART" page. I have attached a screenshot of the page for future references.

I added your reward code to your order and emailed you a new copy of your invoice.

If you have any further questions please feel free to reply to this email. In addition, you may view the entire ticket history or enter a response by visiting the link below.

Rated 4 out of 5 stars

Defective pump

Edit
I received a replacement pump and it works great. I didn't have to return the defective pump.
4 stars as the whole process took 3 weeks.
Ordered a new pump and it was defective. I requested for a return and refund twice within the 30 days. I still not received any email about returning for 10 days.

May 20, 2023
Unprompted review
INYO Pools logo

Reply from INYO Pools

Hello Michael - We apologize for the inconvenience. It looks like we resolved this and shipped a replacement pump. I agree that the process took longer than it should have. We were working on solutions to speed up the warranty replacements.

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely horrible in every way

Absolutely horrible in every way. I paid to overnight parts to get my pool back up and running. They didnt send the entire seal kit. only way to communicate is thorough chat. After an hour of chatting and with a strong attitude she finally agreed to send me the seal kit but refused to overnight it. 1 week later and i still have not received it. Ordered again through another vendor and received next day. READ REVIEWS and do not do business with these people. HORRIBLE

May 19, 2023
Unprompted review
INYO Pools logo

Reply from INYO Pools

Hello Justin - We apologize for the inconvenience. We were able to find your orders. It looks like we were notified about this late in the day on 5/24. We set up a new order to ship Next Day Air. The order was pulled and shipped 5/25. According to UPS, it was not delivered until 5/30. We're working with UPS to understand why it wasn't delivered 5/26. Again, we're sorry that this was not a smooth process for you.

Rated 1 out of 5 stars

Refunds not sent

Ticket #*******
RMA: *******

Your company is really the worst to deal with. You sent me the wrong item.claimed it was correct item.I sent pictures showing it was the wrong item... took two weeks to get an rma... than the items were shipped back and it was returned to you over 3 weeks ago. I was told a week ago 5/19/23 that the money was returned... a whole week later its still not returned and today 5/26/23 i call and ask for status of funds returned and you tell me youre returning the funds again today and it will take 2-3 more business days to see it on my account... i dont understand why you treat clients like this... i dont understand why youre in business when you have had my money for over a month and half you keep playing games... i dont know why you lie and claim funds were returned when a week later it wasnt and you say youre returning it now... you guys are really horrible

April 10, 2023
Unprompted review
INYO Pools logo

Reply from INYO Pools

Hello - We were unable to find an order under your name. Unfortunately, the ticket and RMA numbers were removed by Trustpilot. Could you provide the order number?

Rated 1 out of 5 stars

RETURN POLICY/DEFECTIVE ITEM

BE VERY CAREFUL...JUST PURCHASED WITHIN THE PAST 30 DAYS A REPLACEMENT MOTOR FROM INYO POOLS. THE MOTOR WAS DEFECTIVE AND INYO WANTS ME TO PAY THE RETURN SHIPPING FOR A DEFECTIVE ITEM, AND CHANGE A RESTOCKING FEE. PLEASE READ REVIEWS AND RETURN POLICY BEFORE ORDERING FROM THIS COMPANY. THEY WILL ASK FOR PHOTOS AND UPLOADS FOR THEM TO REVIEW YOUR RETURN EVEN THOUGH THEIR ITEM WAS DEFECTIVE. THERE IS NO REASON FOR THE COMPANY TO CHARGE CUSTOMERS FOR THEIR MISTAKES OR THE SALE OF A DAMAGE ITEM. I WILL NO LONGER ORDER FROM INYO AND ANYONE WHO ASK ME ABOUT THE COMPANY WILL NAVIGATE THEM IN THE OTHER DIRECTION. I HOPE OTHERS CATCH ON, AND THEIR BUSINESS MODEL CHANGES AFTER DECREASE SALES.

May 22, 2023
Unprompted review
INYO Pools logo

Reply from INYO Pools

We sorry to hear about your frustrations. We don't expect our customers to pay for return shipping if the item is damaged or defective out of the box. There may have been some miscommunication with our customer service rep.

We have emailed you a return label. Once we see that the order is on the way back, we will issue a full refund. Thank you for your understanding.

Rated 1 out of 5 stars

Awful customer service

I ordered motor and cancelled within a few hours - they replied saying it was too late. Comically they forgot that the UPS tracking includes shipping time. UPS showed that they shipped it a few hours after that email - meaning they knowingly shipped something i cancelled. Hoping that i wouldn't return...customer service rep John S was rude - typical garbage company

May 10, 2023
Unprompted review
INYO Pools logo

Reply from INYO Pools

Hello Micky - We're sorry to hear about your experience. We were unable to find a recent motor order under Micky. What was your order number?

As far as the UPS shipping time being later than your email, there is an explanation for that. We process motor orders very quickly because we know that people's pool pumps are down. This means that the order is sent to the warehouse within minutes of the order being placed. The warehouse pulls the order and places it on a pallet. Once that pallet is full, it is shrink-wrapped, and loaded into a UPS container.

It would be very difficult to pull apart several pallets in order to find one single motor. This is especially difficult in the middle of the peak pool season when we have 30-40 pallets wrapped and ready to go.

UPS does not show movement until it is scanned into their system at the UPS facility.

This should have been explained to you when you emailed or called. If you provide the order number, I can check out the transcripts. This may be a teachable moment for our customer service reps.

Again, we apologize for any inconvenience.

Rated 1 out of 5 stars

I switched my purchases many years ago…

I switched my purchases many years ago from another pool supply company to inyo pool, and just had a horrible experience. I order black 2 part epoxy paint over a week ago, really needed it to get my pool up and running for my business (campground), I just got off the phone with customer support. The company canceled the epoxy paint (out of stock) and didn't think it was important to contact me.( this is now 8 days later) No other alternatives or solutions. I just spent over $1600 and had more items to buy. I will find a new supplier and would highly recommend any business use caution when ordering from this company.

May 18, 2023
Unprompted review
INYO Pools logo

Reply from INYO Pools

We apologize for not being able to fulfill the order for the black paint. The order was placed at 3:52pm on 5/10. We notified you at 10:12am 5/11 that the paint was out of stock and that we were going to cancel that item from the shipment. Again, we apologize for any inconvenience.

Rated 1 out of 5 stars

DOES NOT HONOR THEIR RETURN POLICY

I ordered a heat exchange on Sept 6th according to my model number verified the product description visual and when I recieved it on Sept 12th turns out it was the wrong heat exchange. Contacted InyoPools to get correct exchange which I recieved it on Sept 20th. I started the return process on the first heat exchange on Sept 16th. Fought with Inyo Pools till December 8th before they finally gave me a RMA and a lable to send first exchange back to them. I recieved an email this morning at 7:18 that they are crediting my card for the exchange. Recieved an email at 9:30a for a shipping lable that they are sending back the exchange and and email at 12;30p that my return was denied because it was PAST THE 30 DAY RETURN. I have proof of email and chat logs that I have been fighting them for a return lable since Sept 16th, 10 days after the original purchase.

January 11, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

May be a scam to capture credit card info.

I had exactly the same situation - ordered pool parts to be shipped to my post office address and used a credit card that is billed to my home address in PA. They asked for a driver's license to verify credit card, which I thought was rather strange. I sent it to them, heard nothing for a week. Sent a message asking about status and they replied they were still waiting for my driver's license. Sent it again, waited another week. No action so I sent another message and received a reply that they were still waiting for my driver's license. Tried to use the Chat function, not sure if it was an AI bot or a real person but the summary of the conversation was "Your photo ID is not acceptable, please send us a PayPal payment". I don't have PayPal, I have had the credit card for 20 years and it has no open balance, I have lived at the same address for 35 years. I asked to speak to a supervisor and the Chat function was then disconnected on their end. I sent a very polite email addressed to the owners listed on the website and received a message back from someone else stating that the owners could not be contacted. A day later received an email that my order was cancelled with the reason "After reviewing the ID provided, INYO has decided to decline the order". No idea how they came to that conclusion since I have had the same license for 43 years. I am now very concerned that they now have my credit card information as well as a copy of my drivers license.

November 3, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Horrible Customer Service

Company would not refund an incorrectly labeled product from their website. Customer service was extremely poor and slow and they have no phone number. Buyer beware that if there is an issue it will be an extremely frustrating experience.

October 3, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor Customer Service

I ordered a replacement pool pump motor on 9/17/2022. I received the motor on 9/22/2022. When I went to install the motor on 9/24/2022, I opened the box and noticed that the motor was damaged, so I initiated an RMA request. I was contacted on 9/26/2022 to provide pictures of the damage and each side of the box and I did so on 9/27/2022. I requested an update on my RMA request on 9/29 and 9/30 and have not received any type of response. They state their RMA takes 2-3 business days. I had to source a replacement motor from a different supplier due to the amount of time the RMA process was taking. I am still awaiting a response so I can return the damaged motor and get a refund.

September 30, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I bought 3 products from this company…

I bought 3 products from this company online, only 1 came I was charged for all. When I contacted the company I got the run around. Asked for their RMA form they require to get a refund never got the form. They instead asked for pics of the item. Just know they have the right to not allow you to get a refund. My mistake was not reading their return policy in full. Just know if you buy from this company they will make you jump through hoops to return anything and still may not get your money back. I am out $140.00 with nothing but a filter that doesn’t fit and 2 items I didn’t even receive. I Do NOT recommend.

August 30, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Ordered a DE filter grid

Ordered a DE filter grid. Realized immediately there was an issue and tried to cancel the order. Was told by chat support to wait till wrong product arrives and return it. Unfortunately, was told I would have to pay return shipping7 days later.
Between the time I spent chatting with a remote agent and trying to get my refund, I learned a valuable lesson and hope to save you the hassle and cost. This company may be a good local store, but no real logistics/infrastructure to manage national business. My advice is stay with more structured companies like Amazon or Ebay.

August 9, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Best customer service ever!!!

Update: Just sent me a check for the whole item! They have definitely redeemed themselves!!! Best customer service ever!
Worst company ever! I was missing parts and they refused to replace them. They said I was past 90 days. I couldn’t put it up when I bought it because it was snowing. I should have opened the box to make sure everything was there.

July 24, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Return

using them for all my pool needs for a couple of years. this is the first time had to return a half grid of a DE filter. they do not provide a return label. tried to return it on my own but the return was more expensive than the item. They were of zero help but preferred to lose a client than to help out. Feel sorry for the company

July 1, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor Customer Service

Purchased a new pool pump motor. The pump failed in less than two weeks. Can only contact Inyo Pools threw a chat. Received conflicting instructions on how the return of the bad motor. Had to pay for the return shipping. The person at Inyo Pools responding to our emails gives short incomplete responses. Waiting for refund more than 25 days. Will never do business with Inyo Pools again!!!

June 21, 2022
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look