Spoonflower Reviews 1,560

TrustScore 3.5 out of 5

3.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 182 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Customers generally appreciate the unique designs and the extensive selection of fabrics and wallpapers available. Many found the quality of the products to be good, with some highlighting the beauty and purity of the pattern designs, and the print quality. Reviewers also frequently praised the customer service for being helpful, responsive, and quick to resolve issues. However, some people were dissatisfied with the product quality, mentioning issues like ink coming off, wallpaper shrinking, or colors not matching the website's images. There were also concerns about the pricing, with some finding products to be overpriced. Additionally, some customers experienced problems with orders, such as delays, missing items, or incorrect shipments, and a few noted difficulties with customer service, including unhelpful responses or a lack of a phone number for support.

What people talk about most

Product

People report ambiguous experiences with product quality. While some customers praise the beautiful designs,... See more

Quality

Reviewers highlight ambiguous aspects of quality, with some praising high-quality fabrics, stunning prints,... See more

Order

Clients share ambiguous opinions on order experiences. While some customers praise quick deliveries, accurate... See more

Customer service

Consumers find customer service experiences to be ambiguous. While many reviewers praise the helpfulness and... See more

Price

Customers consistently express disappointment with pricing, finding items like samples and wallpaper to be... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Spoonflower makes quality custom products. When I ordered after my original order and the fabrics didn't match they gave me a credit which wasnt required. When I needed to reorder, I had trouble with... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Ordered some pillow covers, pillow inserts, and 2 panel curtains recently. Orders arrived quickly and the prints/colors are exactly as pictured. Not crazy about the pillow inserts, though and the curt... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

UPDATE 5.11.26:I found out after ordering samples that some take 25 days to produce, plus mailing time. The original order was made on April 15th. After a few back-and-forth emails, I was happy wi... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I had four dining chairs and four barstools that needed reupholstering, and I’d been searching for the perfect material for ages. Then I discovered Spoonflower. They offer so many designs, and I found... See more

Company replied


Company details

  1. Wallpaper Store
  2. Do-it-Yourself Shop
  3. Fabric Store

Written by the company

Spoonflower offers fabric, wallpaper and home decor, made to order using unique designs from independent artists worldwide. With over one million designs to explore, you can find just what you need for your next DIY project or home refresh. Every Spoonflower item you order is carefully printed, cut, sewn and packaged just for you – right here in the USA by our expert team.


Contact info

3.5

Average

TrustScore 3.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 96% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Spoonflower help service

Spoonflower responds to my inquiries very quickly and in a personalized way. They clarify my doubts very clearly. They are very high-quality! I love working with them. They are also very kinds

November 19, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Thank you for sharing, Mirador! We strive to be kind to all of our customers and we definitely want you to feel good about ordering with us. Have a lovely rest of your holiday season!

Rated 5 out of 5 stars

Spoonflower makes uploading designs…

Spoonflower makes uploading designs easy. The products are very good. Prices in CAD $ are bit high though.

November 19, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Judy! We understand that international conversion can skew pricing for some of our customers. Perhaps one of our big holiday sales can help you out this season! In the meantime, thank you for the lovely review. We appreciate it!

Rated 1 out of 5 stars

Wasted Thousands of dollars!!

My first sign this company would be a problem was the purchasing process. Took me 4 days just to process an order. Then the promotion passed and the order went through. Then the items came on mismatched. We ordered wallpaper and matching curtains. Same style, color, pattern but the wallpaper was blue and curtains were green. When I tried to return them they denied the return. Lost thousands of dollars on this due to wasted materials, paying installers, repainting the room to match the wall paper. Do not waste your time with this company. If you do, be warned and test every single piece.

October 20, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi there! We are unable to find a communication thread based on the information shared here. If you feel that this has not been resolved, please feel free to connect back with our customer support team and we can sort it from there. Thank you!

Rated 1 out of 5 stars

If I could leave 0 stars I would

If I could leave 0 stars I would. This is the first review I have ever left for a product, but my experience with Spoonflower deserves one.

I purchased their grasscloth wallpaper and was shocked by how poorly the pattern was printed. The design does not align between panels at all, making it impossible to install with a clean seam. When I reached out for help, I was told that their wallpapers are meant to be overlapped and double-cut, which is absolutely not a standard or appropriate installation method for grasscloth. Every professional installer I’ve spoken to has said the same thing.

What frustrates me most is that Spoonflower uses the same generic, one-size-fits-all installation instructions for every wallpaper type (peel-and-stick, smooth, woven, grasscloth), even though these materials behave completely differently. Instead of acknowledging the printing inconsistency, they insisted the issue was “normal” and told me to cut through layers of thick, expensive grasscloth to force the pattern to match, essentially gaslighting me into believing this was acceptable.

They refused to offer a reprint, a return, a partial credit, or any type of solution, even though the product arrived misprinted and unusable. For a premium-priced wallpaper, the quality control and customer service were deeply disappointing.

I’m extremely frustrated with the lack of accountability and would not recommend Spoonflower for grasscloth or any wallpaper that requires pattern alignment. If something arrives defective, you’re completely on your own and they will fight you on their outrageous policies. 0/10 absolutely horrible experience and company.

November 18, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Ali. We have requested more information so that we may dig further into the context of this order and your experience. Happy to provide any further assistance from there if needed!

Rated 2 out of 5 stars

Not great

Many of their prints look sloppy and cheap in person and they are tightwads when it comes to discounts. Their customer service is rude. After several orders with them, I'm moving on.

November 11, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Heather. I see that you have placed many orders with us and that your most recent order included a discount. It looks like our customer support team member provided context as to why we were not able to combine orders for shipping, but if you have any other questions for us, feel free to reach back out!

Rated 3 out of 5 stars

EDIT: Resolved: Do NOT order if you don't have money to throw away

EDIT: Spoonflower credited me for the paper, so I'll give them another shot. I do like the designs and concept of the site, so hopefully they will improve the interface to avoid this kind of problem in the future, For the moment, potential customers should still exercise caution prior to ordering, and probably interact with customer service if there is any doubt about what product precisely matches the samples you ordered. Keep in mind that many options are intended for professional installers in commercial settings, and will be unsuitable for amateur installation on flimsy or rented drywall. In general the sales are final.

Original review: The designs are beautiful, but there is a lousy combination of a bewildering array of poorly labeled options on some products with an inability to simply click "order full roll of this exact thing I ordered a sample of". If you mess up, you are screwed, because there are NO RETURNS, regardless of circumstance, regardless if colors don't match, regardless if they didn't properly label what they were sending you. I tolerated this once before with a duvet cover that arrived washed-out looking and uncomfortable, so shame on me for thinking it would be any better for wallpaper. There are better companies to support; hopefully the independent artists who provide the nice designs will migrate elsewhere.

November 8, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi there. It sounds like there may have been some ordering confusion and we would like to learn more about that. I am unable to determine what may have occurred based on what has been shared here, so I have requested more information. Thank you so much!

Rated 1 out of 5 stars

Dramatically different colors between rolls of wallpaper

We ordered three rolls of grasscloth wallpaper - a splurge for a wall in my office. First, the wall paper was insanely expensive. I figured I would make the investment since this was my special office space. When the rolls arrived and our wallpaper specialist was installing them, she called me over to point out a DRAMATIC difference in tone between one of the rolls and the other two. It was horribly noticeable. I spent an hour on with customer service. Three days later I got an email offering me store credit. I don't want store credit - I am out 500 dollars of wallpaper I cannot use, and 600 dollars to the wallpaper installation specialist. I have to pay more to have this undone after I purchase new paper from a higher quality and more reliable printer.

November 1, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Erika. Grasscloth is a wonderful and unique type of wallpaper substrate; and due to the naturally occurring differences in whitepoint prior to printing, there can be slight variances throughout the panels when ink is added. I see that our team did our best to share more details about Grasscloth, and in the end, tried to a find a resolution to help you out. If you would like to open the discussion back up, please feel free to reach back out to us in that same thread.

Rated 1 out of 5 stars

Pricing is absurd, fabric lacks quality

With the fall of JoAnn’s, we who sew have been left with a black hole when it comes to getting different types of fabric. In the past I’ve purchased cotton fabric from Spoonflower and was so disappointed by the quality that I didn’t use it. Now, when searching for some basic printed knit fabric for children’s pajamas, I was shocked that they want $32 per yard! No Thank you, I’ll look elsewhere and not bother with you next time…

November 3, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi there! We would like to learn more about your experience with Spoonflower and have requested more information. While Spoonflower may have prices higher than what might have typically been seen in Joann's; it is because we source responsibly, print on demand and in the USA. It enables us to provide unique designs for fabric that would be hard to find anywhere else. We look forward to following up with you and learning more!

Rated 1 out of 5 stars

Wallpaper has the look of magazine pages

I have many years exp hanging wallpaper. Honestly, this paper is cheap looking. If you want a generic look, buy it. Wallpaper is supposed to make a room transform into a scenic place, not like you tore out magazine pages and plastered them on your walls.

October 14, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Chris- thank you for sharing your thoughts. We have 6 different wallpaper substrates to choose from. Our PrePasted and Peel and Stick wallpapers are designed for the DIY customer and then we have other types for those who are working with installers. Feel free to reach out to our customer support team if you ever have questions about which ones would be best for your clients' projects. We love working with installers! Or you can learn more about any of our wallpaper options here: https://www.spoonflower.com/en/wallpaper

Rated 5 out of 5 stars

A+ customer service

A+ customer service! Erin was a pleasure to work with—she handled my niche question about a smaller-scale wallpaper design with patience and professionalism. She took the time to understand what I was looking for and ultimately guided me to two or three alternative options that were much closer to my vision. Her thoughtful approach made the process smooth and enjoyable.

October 20, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Thank you for sharing, Kristen! Erin is such a gem and genuinely loves working with our customers. I am sure you will be thrilled with the results. Reach out to our team at any step in the process. Have fun!

Rated 1 out of 5 stars

I ordered a brown and gold paper but…

I ordered a brown and gold paper but received a green (olive) and mustard color that was awful. Reached out they offered in store credit, so I though I will look again and see if I can find something. They refused to refund me for my error so I called the credit card company to dispute...... DO NOT AGREED to in store credit YOU WILL LOOSE your funds. I do not recommend this company !!!!!!!

October 13, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Michele. It is true that due to the print-on-demand nature of our products, all sales are final. However, it appears that our customer support team issued an in-house credit for the total amount of the wallpaper as a special one time courtesy. There is not a way for a customer to be issued both a credit and a refund for their product. I am glad to see you were able to use the credit for another order and I hope you are pleased with it!

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

I've been a Spoonflower customer for years now. I design fabric that I then have printed and sew into bags that I sell. The fabric is great. Whenever I have any kind of issue, the problems are handled quickly and efficiently.

October 10, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Thank you for taking the time to share, Pam. We bet your bags are wonderful! Please reach out to our team any time. Happy creating!

Rated 1 out of 5 stars

BEWARE

BEWARE. If you want to take a chance with this website, order samples first!! I searched for black wallpaper and ordered what appeared to be black wallpaper. It's black with Pirate Skulls, a bathroom I'm designing with team colors in mind. There was nothing in the pictures or description to indicate that this paper is light brown and green. It is NOTHING like the pictures, and the description does not specify this! I just threw away $1400 worth of paper into the garbage. Even as a trade member, Spoonflower was entirely unwilling to acknowledge that the listing is misleading or work with me to resolve it. I wish I could post pictures here, because what is shown vs what I received is truly shocking. I thought it was the wrong paper... Nope, just not a trustworthy vendor.

October 8, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Kelly. We have looked through your recent communication and order and it appears you ordered the design "Wallpaper in Mouldering Ol' Jolly Roger Skull and Crossbones on Chestnut" which can be found here: https://www.spoonflower.com/en/wallpaper/6816377-mouldering-ol-jolly-roger-skull-and-crossbones-on-chestnut-by-peacoquettedesigns The wallpaper printed the design with a "chestnut" background as the artist intended. If you have any other specific questions about your order, please follow up with our customer support team directly. Thank you!

Rated 2 out of 5 stars

So disappointed

So disappointed. Spent almost 2k on wallpaper and can not get the designs to line up if the top lines up the bottom will not. Waiting to hear from their support team to see how this can be resolved. So disappointed at this cost there should not be any issues. Make note they do NOT have a CS phone number which makes resolutions a nightmare.

October 4, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Melissa. It looks like our customer support team has been in communication with you. I am sure they would be happy to continue to help you from there!

Rated 1 out of 5 stars

Did I get scammed?

I spent $40 on wallpaper samples described as “textured” and “burlap,” but the samples that arrived were photographs. I feel scammed, although I now realize ($4o too late) that this site is merely a printer.

October 3, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Blake, it is true that we are a print on demand company and there are many types of wallpaper and fabric we print on. While we do not print on "burlap", we do have grasscloth as an option. And for those customers seeking a "burlap" look without actually putting burlap on their walls, many have the burlap design printed on something like Peel and Stick, for instance. If you have any other questions or need assistance, feel free to reach out to our customer support team!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Customer Service

I’m really blown away by the customer service from Spoonflower.
Brianna was a huge help to me and I can’t thank her enough for taking the time to be kind and helpful.
I’m very grateful and can’t recommend this company enough.

October 1, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Thank you, Saffron! So glad we could help you out and please share photos of what you end up creating. We would love to see how it all turns out!

Rated 1 out of 5 stars

Poor quality, no help

Like has been stated, if you have any problems, good luck getting anyone to help you. And know that you must have time to attempt to put up the wallpaper right away. The peel and stick wallpaper did not stick. It bubbled and then even started falling off the wall. By the time I got up the wallpaper and it started to fall off, the 30 day limit had passed by a few days and they would do nothing I may as well have thrown away $243. I have tried much cheaper peel and stick wallpaper from Home Depot and Menards which has stayed up for years. Don’t waste your money!

February 7, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Debra, it looks like we worked with you on this in March 2025. We are sorry the surface was incompatible with our Peel and Stick wallpaper. We do share more details about installing our Peel and Stick wallpaper and the types of surfaces it works best on here: https://support.spoonflower.com/hc/en-us/articles/204279854-How-to-Install-Spoonflower-Peel-and-Stick-Wallpaper

Rated 1 out of 5 stars

Loved the wallpaper until it failed 3 months later

I absolutely loved the wallpaper we received (peel and stick). The quality of the paper seemed premium and the print was beautiful. I was only covering a small wall behind my daughters bed. The print on the bottom of the three rolls I received were a little off but I overlooked this because it was behind the headboard or you couldn't really tell. After following all of the detailed installation instructions to a T (with the help of my mother who has installed a lot of wallpaper over the decades without any failing), the wallpaper only lasted on the wall for three months during a period of low humidity and little temperature fluctuations. We prepped the wall the way that we should have as well. But still three months later, it was falling down but still manageable. But by the end of the summer (after there was lots of humidity) all three panels came crashing down and folding on itself, with one panel tearing when trying to carefully separate it. Spoonflower's customer service asked for a whole series of specific questions like when was the wall painted, what kind of paint and primer used, what was the brand; take a picture of the wall texture; when was this installed temperature and humidity wise, rapid fluctuations after install; describe in very specific detail how I installed it. It was absurd but I obliged seeing that they are doing their due diligence. It took a lot of time to answer these specific questions accurately. In the end their response that peel and stick can fail for a number of reasons but then admitted that it this didn't seem to the case for me. Still they could do nothing because it was past the 30 days of ordering the product that they have a 30 day refund window. There was no acknowledge of the fact that the wallpaper completely failed. We have other much cheaper peel and stick from home depot that was up in the closet of the same room. That has stayed up for two years now without any issues. I thought I was buying a quality product, but this was not the case. Spoonflower's customer service is set up to just make you work harder for the same response - sorry your SIL. In the end, perhaps I should have went with pre-pasted but my daughter is young and I wanted a product that could last a few years and if changing was requested, it wouldn't be hard. No chance! I cannot provide a review online for some reason, otherwise I would do that. I also submitted a complaint to BBB. Peel and stick wallpaper works well but either Spoonflower is scamming people or they need to review the quality of the peel and stick glue relative to the weight of the wallpaper. If you can, buy higher end wallpaper from somewhere else.

May 31, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

I am sorry for the trouble with your wallpaper! In looking over your communication with our team and your order history, it appears your order was placed 9 months prior to communication with our customer support team. We share more about our Peel and Stick wallpaper here: https://support.spoonflower.com/hc/en-us/articles/206335716-Peel-and-Stick-Wallpaper and our refund policy here: https://support.spoonflower.com/hc/en-us/articles/204444690-Returns-and-Exchanges If you have any further questions about the suggestions our team made to help, please follow up in the original email thread. Thank you!

Rated 1 out of 5 stars

Don't expect to track your packages...

I ordered wallpaper samples from Spoonflower. They still have not arrived, and so I cannot attest to the quality of my order, if it ever even makes it to me.
I received an email letting me know that my order had shipped. They gave me a tracking number and said "it might take a few days for the number to register on the UPS website." Well, it hasn't, even a week and a half after receiving the shipping email. When I asked the website chat bot about it, the reply was "sometimes carriers skip scanning packages to speed up shipping times."
The package is going to get scanned at some point, so I waited until today. This time the website chat bot connected me with a representative who claimed that they were very sorry and they wish they had more control over what happens to orders after they are turned over to the carriers. They said that customers often receive their orders before the carrier website registers the tracking number. Then they cancelled my order and reordered my product before I even responded.
I told her that I didn't want it. If its not going to show up by Friday, I'm going to miss my product deadline and I will have to come up with another solution.
Then I get an email stating that my order had been canceled and refunded in a way that I can only use the refund on their site.
My theory, and this is just a theory, is that they generate one blanket tracking number for smaller orders and send that number to the customer's. Then they blame the carriers. I expected way better from a company of this size.

September 22, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi there! In looking over your order information, I can see that the tracking for it did not update past the shipping label created. Our customer support team member created a new order for you at our expense, but canceled it when they were informed that a replacement was not desired. A credit was not issued for that cancellation since it was at our expense. If you should have any other specific questions, we suggest responding to the original thread. For reference, each order on our site is indeed shipped with its own tracking number. I am sorry the shipping was a clunky experience for you!

Rated 1 out of 5 stars

Gorgeous products, but ….

Products on this site are good but if you have a problem good luck with getting it sorted, there doesn’t seem to be any humans manning the questions or issues emails. I spent hours and picked over a thousand dollars worth of product, went through the details section for delivery but it won’t accept my phone number so the order cannot go through to payment. Tried the suggested ai chat box but it didn’t have a clue what I was trying to ask it. Tried the ai’s suggestion of sending an email but the reply email I got seemed to be from another ai. I then looked up the designer to see if I could buy her wallpaper from another company but it appears she’s put all her eggs in the one basket, can only be bought on Spoonflower. I wonder how many sales the owner of spoonflower has lost due to their ai, probably more than if they hired humans to answer customer quieries.

September 21, 2025
Unprompted review
Spoonflower logo

Reply from Spoonflower

Hi Tansy. I am sorry there was trouble with placing your order. I am requesting more information so that we can better help you. Thank you! Update: we have not received more information from you so it is difficult to assess what may have occurred to cause this experience. Please reach out to our customer support team during business hours for live help. We would be happy to help you from there!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look