Vend by Lightspeed Reviews 442

TrustScore 1 out of 5

1.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

They Force you to use their own terminal for accepting payments so they can rip you off even more as it’s not enough with $390/monthly subscription. Plenty of better options available in the market at... See more

Rated 1 out of 5 stars

Worst company ever,been trying for 2 months.Changed passwords a quadrillion times.Whatever u do it's impossible.This affects,job, apartment,doctor etc.etc. This syndicate reminds me of, China. An... See more

Rated 1 out of 5 stars

Like other reviewers we have been charged £240 for not taking up their payment service despite being a Vend customer for 9 years. I'll repeat CHARGED FOR NOT USING A SERVICE. The mind boggles. Ru... See more

Rated 1 out of 5 stars

Try calling the customer support helpline, 0800 1337857, before you commit to anything, when they call you back two weeks later , that may give an idea of the level of service you'll get as a customer... See more

Company replied

1.2

Bad

TrustScore 1 out of 5

442 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Vend is so easy to use

Vend is so easy to use and intuitive. I love going on the main Dashboard and easily seeing what our most popular products that are selling are.

October 12, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello Samantha!

Selene here from Vend,

Thank you so much for taking the time to leave us a review, and the specific feedback about the dashboard being useful is very appreciated and valuable thank you.

We are thrilled to hear that you have had a great experience and look forward to continuing to support you in any way we can to help you succeed.

If you ever have any questions, don't hesitate to reach out to our Team. You can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com.

Have a great day!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

Excellent customer service. The Vend team is very approachable, which is a huge plus point for any retailer

October 12, 2021
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello CS!

Selene here from Vend,

Thank you so much for taking the time to leave us a review.

We are thrilled to hear that you have had a great experience and look forward to continuing to support you in any way we can to help you succeed.

If you ever have any questions, don't hesitate to reach out to our Team. You can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com. We are happy to help anytime :)

Have a great day!

Rated 4 out of 5 stars

Good system

Good system, easy to understand. Some areas still needs work but overall very happy with it.

October 12, 2021
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello Vincent,

Selene here from Vend,

Thank you so much for taking the time to leave us a review!

We are very happy to hear you are overall very satisfied with Vend. I'm curious what you are most interested to see for improvements you mention?

We are always eager to hear feedback both positive and negative so if you'd care to reach out and share your additional thoughts.

You can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com.

We are happy to help and hear feedback anytime :)

Have a great day!

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely horrendous service when…

Absolutely horrendous service when trying to cancel a subscription that we have had for 5 years. Funnily enough the 'billing' page won't load at all and after an hour chatting to the chat window guy, he just said 'I can't cancel it for you'.... total waste of time.

August 26, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello Kristopher,

Selene from Vend here and I want to thank you for taking the time to give us a review, and for letting us know how we can improve.

I'm sorry to see that you feel like your experiences with our Support Team wasn't the greatest. I've reviewed the interaction and would be happy to receive any additional feedback you'd like to provide about your experience.

I've sent you an email from inside the support system and I'd be happy to discuss this with you further if you wish.

Thank you again, and have a great day.

Rated 2 out of 5 stars

Terrible service (currently)

We’ve been with Vend for multiple locations for several years. Never has customer service Failed as miserably as it has at this point.

Inventory control and the ability to pull useful reports to audit stock if you have multiple branches is non existent. Doing inventory counts works fine if your stock room is the size of a closet so you can count, verify and make system changes the same day. Most reasonable sized businesses cannot.

Vend please save the BS customer service response on here. We had a call set up and never heard from anyone.

I must say the first few years and sales reports were/are quite good but seems there’s been no concerted effort at development in certain critical areas over the past couple years, and now customer service sucks. For what we pay per year it’s absolutely mind boggling!

August 7, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello W. Joseph,

Selene from Vend here and I want to thank you for taking the time to give us a review, and for letting us know how we can improve.

I can see there was a mix-up getting back to you and have now replied to you from inside our support system so we can address any issues you are experiencing as well as collect any feedback you'd like to provide about your support experience to make sure this reviewed by our leadership team.

Utmost apologies again for the confusion, and I'm looking forward to making this right again for you as soon as possible.

Thank you again, and have a great day.

Rated 2 out of 5 stars

Slow customer service and bugged system

Their customer service is slow but helpful. It seems like they're understaffed. There are a lot of bugs in their EPOS system which they haven't fixed, yet keep bringing out unnecessary 'upgrades' like the new product adding feature that actually slows down the process. We went with Vend which was suggested by StoreKit, I wouldn't recommend them earlier as they also have slow customer service.

August 3, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello!

Selene from Vend here and I want to thank you for taking the time to give us a review, and for letting us know how we can improve.

I would be happy to have a look at what issues you might still be experiencing and give you a status update on any issues that are still being worked on if you'd like to talk about it, you can email reviewshelp@vendhq.com and give me your Vend URL and I'll be glad to look into that for you.

While I can understand how it might seem from the outside, the teams working on adding features to Vend and the team working to resolve issues are separate so I assure you that the adding of new features is not slowing down any effort to resolve issues our retailers might be facing.

We did have a period of high volume of requests for a while there due to a number of factors but the response times for support have been coming down drastically of late so I'm sure we can do better next time on that, but if you'd like to talk about this more or provide any additional feedback or would like to have me look at any particular issue for you please email the address above and I'll be glad to discuss it with you.

Thank you!

Rated 1 out of 5 stars

Support is terrible

Support is terrible. They are appallingly slow.

July 25, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello Ken,

Selene from Vend here and I want to thank you for taking the time to give us a review, and for letting us know how we can improve.

I'm sorry to see that you feel like your experiences with our Support Team wasn't the greatest. While I can see that you've been replied to now and the questions you had have been answered, we should have be able to get back to you faster and I want to offer our utmost apologies for that.

I've sent you an email from inside the support system with some further information and would be happy to discuss this further with you if would like or have any additional feedback you'd like to provide.

Thank you again, and have a great day.

Rated 1 out of 5 stars

The support team takes ages to reply

The support team takes ages to reply. Instead of one hour as they promise, it's ALWAYS 1 day or more, sometimes weeks.
Vend is horrible to use at the moment due to some bugs. You can't import products anymore without it giving you an error message totally unfounded, and also you can't create Composite products too.
For those wondering whether they should buy Vend, I tell you, DON'T! It's a total waste of money and time.

June 23, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello Mano!

Selene from Vend here and thank you for leaving your feedback- we appreciate it regardless if it's positive or not.

We tried to reach you several times and have not been able to connect yet but are more than happy to address any outstanding concerns you may have with your Vend account.

If you have some time and would like to get some help with anything or provide some more detailed feedback about the issues you were having please reach out and let us know.

I hope you'll give us a chance to address your concerns if and when you have time to reply.

Rated 5 out of 5 stars

It's practical

It's practical, a little initiation and it is good.

May 21, 2021
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello Thierry!

Selene here from Vend,

Thank you so much for taking the time to leave us a review.

We are thrilled to hear that you have had a great experience and look forward to continuing to support you in any way we can to help you succeed.

If you ever have any questions, don't hesitate to reach out to our Team. You can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com. We are happy to help anytime :)

Have a great day!

Rated 1 out of 5 stars

Try calling the customer support…

Try calling the customer support helpline, 0800 1337857, before you commit to anything, when they call you back two weeks later , that may give an idea of the level of service you'll get as a customer.The sales team funnily enough respond within 2 days! Actual system works ok , small bugs can take some time to get fixed bt as I said the level of support is totally terrible, for £89 a month you're on your own.

May 13, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hi Owen,

Selene from Vend here and I want to thank you for taking the time to give us a review, and for letting us know how we can improve.

I'm sorry to see that you feel like your experiences with our Support Team hasn't been the greatest. That is absolutely far to long to get back to you and we definitely should have done better here.

I wasn't able to find your contact details in our system, but if you would like to setup a time to discuss this, you can reach us at reviewshelp@vendhq.com.

I would love to catch up with you to speak about this further and to make sure you have everything you need to succeed with Vend, if you have the time.

Looking forward to hearing from you!

Rated 5 out of 5 stars
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello George!

Selene here from Vend,

Thank you so much for taking the time to leave us a review.

We are thrilled to hear that you have had a great experience and are finding the data tools like the report system valuable.

If you ever have any questions, don't hesitate to reach out to our Team. You can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com. We are happy to help anytime :)

Have a great day!

Rated 4 out of 5 stars

Easy to use and the reporting available…

Easy to use and the reporting available is quite good.
I would like to see a feature added where we can have a running total /invoice open for a customer for the entire month but have the items come off of stock and give a sales figure every week.

April 21, 2021
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello J P!

Selene here from Vend,

Thank you so much for taking the time to leave us a review.

We are thrilled to hear that you have had a great experience and look forward to continuing to support you in any way we can to help you succeed.

As such, I would love to learn more about the specifics of what that feature would look like. We value this type of feedback very highly as it helps us continuously improve the value we can offer our retailers.

I wasn't able to find your account based on your initials, but if you are open to discussing this further so I can get more details from you about what would be most useful for you please do email us at reviewshelp@vendhq.com.

And of course, you can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com. We are happy to help anytime :)

Have a great day!

Rated 5 out of 5 stars

Easy to use

Easy to use, intergrates well, good support

April 20, 2021
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello Craig!

Selene here from Vend,

Thank you so much for taking the time to leave us a review.

We are thrilled to hear that you have had a great experience and look forward to continuing to support you in any way we can to help you succeed.

If you ever have any questions, don't hesitate to reach out to our Team. You can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com. We are happy to help anytime :)

Have a great day!

Rated 3 out of 5 stars

No Warning for Unsaved Changes

A significant issue that surely can be a quick fix for Vend is the absence of a Warning when you are leaving a page without Saved Changes. This is particularly a problem when a page disappears when you are working on it. I have lost count of how much work I have lost in Vend when a page shuts down without Saved Changes. Insanely frustrating.

April 19, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello Rebecca,

Selene here from Vend,

Thank you for taking the time to give us a review, and for letting us know how we can improve! It's always valuable to hear what retailers are experiencing in practice so we can take this into consideration during future updates.

If you would be so kind as to send us an email at reviewshelp@vendhq.com so that I can link the feedback to your account I would like to submit this feedback as a feature request so I can make sure the product team hears how this is affecting you.

I would also be happy to set up a time to chat or discuss further in email what if any other issues you are experiencing so that we can make sure that feedback is reviewed as well.

Looking forward to hearing from you!

Rated 2 out of 5 stars

Its user friendly but that's about it

Its user friendly but that's about it. I am constantly having to review reports and cross reference these with my own spreadsheets to get accurate figures. The system is designed for retail clothing trade and not retail liquor where we have multiple SKUS related to 1 product (eg 1 case of beer has 3 SKUs ) unlike retail clothing that would have 1 SKU per Item
There are floors in the reporting also which require constant manual checking particularly when setting up products. I suggest using a GP app or build a GP spreadsheet to get your desired COGS / GP as Vend uses mark up % which in 25 years of management I have never reported in mark up but rather in GP or COGS
I think the cost is comparable with other more suited POS out there and will be moving at the end my 12 month subscription

April 17, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hi James,

Selene from Vend here and I want to thank you for taking the time to leave a thoughtful and detailed review for us.

I'd love to take some time with you to make sure we can't do better to server you while you are still with us as well as make sure any suggestions you may have to improve features are sent to our product team.

I believe I found your account and have sent you an email to see if we can chat briefly about this and any other concerns or suggestions you may have you'd be willing to discuss.

For privacy sake, I won't list your store name here, but if you don't see an email from me I may have got the wrong James Anderson so feel free to contact me at reviewshelp@vendhq.com and we can set up a time to chat or discuss via email.

Rated 1 out of 5 stars

I AM DONE WITH VEND!!1

I AM DONE WITH VEND!!1

I cant express the amount of time that their promotion has not worked, hours just waiting for someone to answer, cant stand speaking to them they are no help! when operating a retail shop the second something doesn't work it needs to be fix that moment, well, when you wait a day to speak to someone it dose not help. I follow the steps that thy tell me to do and still no fix, just the issue is that when you respond back they take another day.

The reporting is off.. and many glichest in the system when counting inventory , for small business is ok, but when you are a large enterprise, find a company that will provide you with support.

I spend hours trying to figure out the bugs on vend, I just want to pick up the phone and get help, but Instead I have to wait for a day to figure something out, and this happens every day!

March 30, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello Daniella,

Selene here from Vend!

I'm sorry you haven't had a good experience recently, but good or bad we're glad you took the time to leave a review as it helps us improve.

Looking up your account I don't see any contact with us in regards to inventory or promotions but I will send you an email now to set up a call so I can help with any issues you may be experiencing.

Please keep an eye out for an email from me and I'll be happy to make sure any issues you are facing currently are resolved!

Rated 5 out of 5 stars

Great to use!

March 20, 2021
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hello!

Selene here from Vend,

Thank you so much for taking the time to leave us a review.

We are thrilled to hear that you have had a great experience and look forward to continuing to support you in any way we can to help you succeed.

If you ever have any questions, don't hesitate to reach out to our Team. You can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com. We are happy to help anytime :)

Have a great day!

Rated 4 out of 5 stars

Vend is great!

Vend is very customizable and adaptable to suit a range of business types and models. There are a lot of great working features including generating specific reports and creating product variables and more. While there is still some room for expanding and tuning some features it is definitely a standout for POS solutions and the fact that they are constantly improving and adding to it to improve it is fantastic.

March 18, 2021
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hey Kristy!

Selene here from Vend,

Thank you so much for giving us a review!

We are very happy to see that you find Vend easy to use, and that you appreciate our constant desire to improve and expand what we can offer retailers.

If you ever have any questions, don't hesitate to reach out to our Team. You can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com. We are happy to help anytime :)

Have a great day!

Rated 2 out of 5 stars

Good POS. Everything else is pretty poor.

The POS is good. As far as inventory management goes, it's considerably inferior to the likes of Dear, Quickbooks Commerce, Unleashed, etc. Yes, it's cheaper, but that's the cost I guess. Support is slow to respond and seriously lack a sense of urgency.

March 2, 2021
Unprompted review
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hey Nic!

Samantha here from Vend,

Thank you for taking the time to give us a review, and for letting us know how we can improve.

Most of the changes we make come from ideas and suggestions directly from our retailers, so this insight on what features you would like to see improved is extremely valuable to us.

I'm sorry to see that you feel like your experiences with our Support Team hasn't been the greatest. I would love to catch up with you to speak about this further, if you have the time. I wasn't able to find your contact details in our system, but if you would like to setup a time to discuss this, you can reach us at reviewshelp@vendhq.com.

Looking forward to hearing from you!

Rated 5 out of 5 stars

Super user-friendly and great customer…

Super user-friendly and great customer support.

February 19, 2021
Vend by Lightspeed logo

Reply from Vend by Lightspeed

Hey Richard!

Samantha here from Vend,

Thank you so much for giving us a review.

We are happy to see that you find Vend easy to use, and that you have had great experiences with our Support Team.

If you ever have any questions, don't hesitate to reach out to our Team. You can always contact us from our Help Centre: https://support.vendhq.com. We are happy to help anytime :)

Have a great day!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look