Waves Car Wash Reviews 

815
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 159 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Customers strongly complained about excessive prices, feeling that the final results did not justify the high costs charged for the service. People frequently mentioned that vehicles were left dirty, noting missed spots on windows and interiors, alongside occasional damage to paint or wheels during the washing process. Some reviewers were happy with the friendly staff and the efficient cleaning provided by certain dedicated teams. A few customers also appreciated the quick turnaround times and welcoming attitude experienced during their regular visits. Additionally, visitors occasionally noted helpful assistance and good overall maintenance standards on their vehicles.

What people talk about most

Service

Clients share ambiguous opinions on service, with some reviewers praising the friendly staff, efficient... See more

Staff

Reviewers highlight ambiguous aspects of staff, as experiences vary widely between visits. While many... See more

Quality

Customers consistently note ambiguous experiences with quality, as opinions on the cleaning services vary... See more

Price

Users describe widespread dissatisfaction with pricing, frequently reporting unexpected price hikes,... See more

Product

Customers expressed widespread dissatisfaction with the product quality and detailing services provided.... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

We were at the Lewes location and got the Big Kahona service with the interior with the trunk today 8/8/26 in the afternoon and upon arriving the gentleman taking us in was very pleasant but the gentl... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Beware of this car wash at Church Langley in Harlow. Came back after having a gold wash with extra wax to find they ruined the Alloygators fitted to my wheels by using an acid based wheel cleaner ta... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Macc -Tesco The car wash guys seemed nice but I didn't think it was the best. Windows inside not very clean and a strange white marks to bumpers that the main guy couldn't be bothered speaking to me... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

£30 for outside wash, windows cleaned and inside hoovered. Returned to collect my car to find sweet wrappers still remaining by side of front seats, alloys as dirty as before, and storage under parcel... See more


Company details

  1. Car Wash
  2. Car Accessories Store
  3. Car Detailing Service
  4. Car Service

Written by the company

Waves is the UK’s home of car washing and valeting. We are passionate about cleaning cars and Waves has built a commanding presence in the UK car wash market since we started in 2006, reaching millions of customers from hundreds of locations.


Contact info

2.5

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

815 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 89% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.5

All reviews

(815)

156 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

DODGY experience AVOID

So I've been to this place a few times and they're usually good & honest, today they were not and I can prove it.

I should have questioned it more, but to be honest I just won't come back.

ANYONE PLANNING TO COME HERE DO NOT.

I have a small mini SUV Dacia Spring, it's classed as volume 2 even on the app. The guy insisted I also pay cash in hand and that it is a volume 4 car.

I had a £5 voucher from the previous time, I was charged £10 more than what it should have cost £30 instead of £20 with the discount.

This may not seem like a lot, but it ruins the trust with customers and also is a bit sketchy bringing up CASH IS PREFERED. It's 2025 you have a card machine.

I'd also like to say the wash today was not as good as usual, it was as if they RUSHED it and missed loads.

AVOID I would give 0 if possible.

August 1, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 2 out of 5 stars

Won't bother again

Brought the car in on way to do a shop in tesco. Stood around while everyone ignored me, despite
saying : Excuse me, can I have a car wash??
When i got back I received no thanks when i paid, or interest shown at all. When I went back to the car I saw lots of marks that hadn't been cleaned. Reluctantly someone came and wiped them off. Pathetic, impolite, useless!

July 29, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 3 out of 5 stars

Tesco Bordon Car Wash.

This car wash is easy to access and provides a quick service. However, do not expect a comprehensive car valet. They simply wash your vehicle and skimp over the interior, in my case leaving the upholstery very damp.

The following day it could be seen that there was absolutely no attention to detail, necessitating further cleaning.

July 24, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 1 out of 5 stars

Allerton Rd Tesco

Allerton Rd Tesco - Don’t bother going!!
They first charged me for the size of a van for my small corsa to be washed. Their website also states NHS discount, which I was told they don’t do, even tho clearly states they do online. I then realised after paying that they charged me for a large car (most expensive) when I confronted and asked them to refund the difference they tried to blag that the manager has new prices - however this isn’t stated anywhere or online. I had to show them the proof online which they still didn’t want to refund, in the end he through the change at me without an apology. I believe they’re overcharging and pocketing whatever they earn extra. Alloys were also still dirty, would rather jet wash it my self than go there again.

July 23, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT GO TO WAVES IN TILING ROAD…

DO NOT GO TO WAVES IN TILING ROAD TESCO.

I watched them deliberately leave a small area of dirt unwiped after a wash. They wanted to make out that I would need to pay more for a full clean.

I wiped it clean on one easy sweep with my tissue.

September 18, 2024
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 5 out of 5 stars

Lovely experience

Lovely experience! Really friendly and helpful staff and my car looks so good. Had lots of stains before from previous owner and they managed to get them all out! The car has a lovely smell and staff were really nice. Thank you!

July 23, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review. We're thrilled you were happy with your experience at Waves and we look forward to welcoming you again soon.

Rated 1 out of 5 stars

I tried Waves car wash in Harrow Tesco…

I tried Waves car wash in Harrow Tesco for the first time.
It cost me £10 more than I used to pay in the Hatch End Morrisons car wash & the wheels were not cleaned properly.
Unimpressed ☹️

July 19, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 1 out of 5 stars

Don't risk your car here

Service here has gone down so badly over the past couple of months, to a point I'm now boycotting the whole firm.

My brand new car, one month old, now has two paint chips in my gloss black bumper and the boss firstly wouldn't accept liability then held my keys hostage until I'd paid the full cleaning cost, despite causing obvious damage to my vehicle!

I check my rear bumper every day to ensure my kids havent scratched it with their bags, because this car is my pride and joy!

July 18, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 5 out of 5 stars

I was very pleased with the service at…

I was very pleased with the service at Waves Reading

July 13, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review. We're thrilled you were happy with your experience at Waves and we look forward to welcoming you again soon.

Rated 1 out of 5 stars

Useless don’t bother

Had a gold star service done. Was anything but a gold service first and last time using this wash.
The under seal was clearly not wash properly they try to mask it up with some spray but since it was not clean it will not get shine, when asked was the car wash properly I got told they tried it 3 times but the haze comes back that’s coz the car body was not properly washed to start with.

They good if you need a quick clean don’t bother spending too much with them it’s pointless.
Will wash it myself over the weekend.

July 11, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 1 out of 5 stars

GO TO A DIFFERENT CAR WASH

GO TO A DIFFERENT CAR WASH! Absolutely awful. I paid £120 for an in depth valet and it came out horrendously, broken glass still in the car dust everywhere and even worse they took everything out of my car and kept onto it for a while which I hadn’t realised until I had gone. When I came to get my stuff back one worker had my charger and was using it in his own car! Showed them the dirt and dust and glass and only hoovered my car again no refund or partial refund at all. I will not be going back here.

July 5, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid Waves car wash in Hastings.

Horrible car wash in Hastings, They scratched the windows on my car, smeared dirt, automatic car wash washes cleaner and is safer. AVOID, AVOID, AVOID

July 4, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 5 out of 5 stars

So efficient

So efficient, cleaned our Alpina and looks spotless

July 2, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review. We're thrilled you were happy with your experience at Waves and we look forward to welcoming you again soon.

Rated 5 out of 5 stars

Tesco Leigh Location is great

I use the service in Tesco Leigh, Greater Manchester. I do find if you use the app bookings go a bit wrong but if you just turn up they will accommodate you and ask that you wait for roughly 1 and a half hours which is fine for me as I can then go shopping. My car looks like new when they do a full valet which is £35 which I think is good compared to other providers, the staff are really friendly and do a really good thorough job.

July 2, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review. We're thrilled you were happy with your experience at Waves and we look forward to welcoming you again soon.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs!

Tesco broadfields Aylesbury. £75 full Monty. A lot of money for a pensioner to pay to have a crap job done. Lots of dirt still inside car and boot. Hoover wasn’t done properly. Inside door panels still dirty. Glass smeary. Maybe my dad was taken advantage of as he went to this place wanting a gold service. It was really only the inside that needed the most work. It’s an old car and didn’t need a super duper wax coat or whatever it is you do.
Won’t ever be returning. What a rip off!

July 2, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 5 out of 5 stars

Great service as always polite staff…

Great service as always polite staff and always do a brilliant job I never go elsewhere but waves at Langdon hills

June 30, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review. We're thrilled you were happy with your experience at Waves and we look forward to welcoming you again soon.

Rated 4 out of 5 stars

Great car wash

Great car wash, I was positively surprised by their platinum service

June 29, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review. We're thrilled you were happy with your experience at Waves and we look forward to welcoming you again soon.

Rated 1 out of 5 stars

Cost dependent on how expensive your car is!

I went to waves car wash at Tesco near Laindon to get my bmw 4 series coupe washed. I asked how much it cost for the gold wash? They said it would be £28 according to my reg! I said that's not what is says on your board, it should be £20 for the gold wash. They said we have to go with what it says on our tablet! Ok I said how much did you charge for the honda integra you are washing now? He said £20. I asked if he could explain why the £8 difference? He couldn't. So both 2 door coupe but an £8 difference.
I think they just make up the price depending on what car you drive. It's shit that they couldn't explain the price difference so they have lost a customer.

June 29, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review, we're sorry to hear that you were disappointed with your experience.
Please note that we are a Franchise operation. Each Site is owned and operated by an individual Franchise Partner. In order to quickly and satisfactorily resolve any complaints or issues, we would advise you contact the Franchise Partner of the car wash that you visited to speak with the Manager in the first instance. If this is not possible, please do contact our customer service team who will be able to discuss this with you further customerservice@wavesconsultancy.co.uk.

Rated 1 out of 5 stars

Submit dna just to get a price list!

Why don't you just advertise your prices. Absolute joke to ascertain how much you charge. Won't show on website! Sign up for account first. Enter all your details so we can sell your information if you check the boxes. Enter you home address fully! The. Ask for card details before even telling the cost of your services. I will never use and will never recommend phishing con company! Just advertise your prices.

June 25, 2025
Unprompted review
Waves Car Wash logo

Reply from Waves Car Wash

Thank you for taking the time to leave a review. You can find all of our prices on our website https://wavescarwash.co.uk/car-wash-locator.html, If you're still having difficulties, please contact our customer service team who will be able to help you customerservice@wavesconsultancy.co.uk

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look