While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Far too easy to purchase in error if they have your payment details from a previous event. I bought something by accident, notified them immediately and they will not refund. I had no idea they ha... See more

Rated 5 out of 5 stars

What an excellent, fun way to see parts of London you never knew existed, be part of MI5 (always a dream!) and solve a puzzle, all at the same time! Excellently thought out, put together & resul... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have been using Yplan for about 5 months now and I really like it! it is great to buy movie tickets and I love when they have special prices for restaurants and events. I would love it if you could... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have been using yplan for 2 years now and have attended numerous shows, concerts, parties etc. Yplan always gives a good deal. The best part is buying tickets which is just a click away. There has... See more

Company details


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

328 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Accidental purchase too risky

Far too easy to purchase in error if they have your payment details from a previous event. I bought something by accident, notified them immediately and they will not refund. I had no idea they had stored my PayPal details from a previous event. There should have been more steps in the purchasing process as it is far too easy to create accidental orders.

I realise it's super efficient but usually with any other purchase there would be a step to add your funding source and another to confirm your funding source. Also with PayPal there usually is a further step through to the PayPal website and another to confirm and another to go back to the original website to complete the purchase.

I think at the very least they should add an extra step in the payment process so that people realise what is happening.

December 11, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Paid £50 for tickets and the event …

Paid £50 for tickets and the event isn't even on today. Not happy. No one is available to speak either. Not the first time I've had issues with these guys.

Won't be using again and will be speaking to everyone about it.

July 22, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Great until you need support

Great until you need support. Booked theatre tickets for the wrong date, realised within 2 minutes of receiving confirmation and contacted them within 5 minutes.... they would not support.

An app that provides a great service right until they take your cash...

June 8, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Really bad customer service - be wary

Really bad customer service.

YPlan made an error and sold me an extra ticket to an event. This was for about £65. I approached them for a refund assuming that there would be no problem and that they would help me and refund the money. They did not and were very dismissive. I will never use YPlan again and would urge others to avoid using YPlan as they are not trustworthy at all. In addition, after I have stopped using YPlan, I have realised they are not usually the place to go for the best price for events and are usually more expensive than most places, in my experience.

The whole experience left me really upset, disappointed and out of pocket.

April 12, 2017
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

happy customer

I found this app after I was annoyed that the gig tickets I wanted were all being posted on profiting ticket resell websites, within seconds of being put on sale. I found the gig listed on the Yplan app and even though it said sold out next to it, I emailed the company asking if there were anymore tickets available and they replied promptly stating there were some available. At the time this did seem too good to be true, but despite that I purchased them anyway. I was very skeptical up to the day of the event but I was very happy and relieved with the service. I managed to immediately pick up my ticket at the O2 arena even though I had imagined I would be turned away after reading some of these reviews. To some of the people who were confused and ended up having bad experiences with Yplan's service, you simply have to make sure you go to the box office to pick up your ticket, not straight to the doors. I managed to go to the gig and didn't have to support profiteering touts!

March 12, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid YPlan and book directly with theatre/venue!

I booked tickets through YPlan, and then wanted to pay more for better seats. However, the terms and conditions of YPlan do not allow you to do this, and their reason is because their ticket partner imposes this policy.

If i had booked directly with the venue, i would have been able to exchange my tickets at no cost and no hassle. I saved no money going through YPlan. In fact what i did get from YPlan was a lot of hassle. Rather than try to deal trough email, i tried to speak to them. Their phone number does not work, and they refused to phone me when i asked them through email!

Avoid YPlan for booking tickets to the West End. They save you no money, and you lose your flexibility.

December 20, 2016
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Monaco Gran Prix 24 May 2015

I know this review is late, but approached Yplan after returning from the bad experience but could not give them details as the trip was booked by my son, who was away for 3 months in Brazil.
The trip to Monaco was a complete waste of time as we were sold a ticket for the Grand Prix which was on a street nearly half a mile away from the Grand Prix circuit. Most of the people I met on the day that booked with Yplan were very disappointed as they could not see the cars racing and ended up, like myself watching it on a big screen. Will never use this company again.

December 9, 2016
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid

Trying to buy two lots of tickets for my daughter / granddaughter online for the Christmas holidays, got the link from the school, with a code to get 50% off. I bought tickets for rides and father Christmas with the code without a problem, when I tried to buy for the ice skating I was unable to see where to put the code, I pressed the pay button and realized that I would now not be able to add the code.
I tried phoning straight away to try and rectify the problem, the number advertised is not working so the only option is via email, which they answered eventually, only to be told that they were not able to help. So do be careful before you click because there is no back turn. Phoned paypal to complain only to find out that this company sets up a system whereby they can help themselves to your account, pay pal kindly removed that right. AVOID AVOID AVOID

December 3, 2016
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Less flexibility of tickets than purchasing directly from partners

I've updated my rating and review because YPlan made some clarifications and also refunded the ticket that I've booked in error.
My only comment left is that it would be great if users would be better informed before purchasing than they may not enjoy all the benefits that they could get if they book directly from the partner's website.
It's a bit frustrating to realise this post fact.
---
This is to make people aware of misselling 'deals'.
I bought a ticket through YPlan for the same price I could of bought directly on partner's website.
I've opted to use their app just for convenience but after I realised that I've selected the wrong date I tried to cancel or change the date of my booking. I was delayed until it was already too late.
Waste of money.
I'd like to mention that it is possible to cancel or change the date directly on the partner's website and the price was the same so there's wasn't any deal though YPlan.

I really don't understand what was the 'deal' here when I've paid the same price but without the flexibility or cancelling or changing the date.

I understand not being able to make amendmends when there is a real offer but in this case it was simply nastly.

October 8, 2016
Unprompted review
YPlan logo

Reply from YPlan

Hi Eduard,

Thanks for your review and we're sorry to hear about your experience with us. At YPlan, we don't focus on discounting, or what you refer to as "deals". We often have better prices and discounts, however not as a rule. Besides some discounting, we also feature events that are sold out or unavailable elsewhere.

We do not make up the rules of exchanges, refunds and cancellations and have to work with what is allowed to us by our event partners. Sometimes what is available through our website/app is different to what our event partner can offer via their own website.

We hope this explains. If you have any further questions, please conact our support team at hello@yplanapp.com.

Best,
YPlan Team

Rated 5 out of 5 stars

Missing tickets

I could find my confirmation email.

I got a reply and they resent my ticket within 3 hours.

Efficient team,

September 1, 2016
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Best app to keep you in the know!

I love Yplan! I had this app before it became really popular so all my friends thought I was in the know about all the cool events that were going on in London, the truth was it was all Yplan! I brought cheap tickets to see Luon King and I got a real good seats! Now all my friends have Yplan because I made them download it, I would recommend it to anyone!

August 5, 2016
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Booking not on guest list

When I arrived at the London ghost tour they did not have my booking. Now concerned I have two sets of theatre tickets booked and when I arrive they may not be at the box office.

August 5, 2016
Unprompted review
YPlan logo

Reply from YPlan

Hi Patricia,

Thanks for your feedback. It is extremely important to YPlan that all bookings made through us are fulfilled by our event partners, and we're very sorry about the inconvenience caused. We see, on our side, that you have requested for the date change of the tour that you booked, so perhaps there was a misunderstanding there between ourselves and our event partner.

We are very keen to resolve this so if you haven't contacted our support team about this incident, please do so via hello@yplanapp.com as soon as you can.

We can assure you that your theatre tickets are absolutely safe and waiting for you at the box office. All you have to do is show your booking confirmation email at the box office. If you have any issues at all, please contact our support team immediately via hello@yplanapp.com or the phone number that is displayed on your booking confirmation email (our support lines are open until 7pm).

All the best,
YPlan Team

Rated 4 out of 5 stars

Informative

Interesting and informative discussion regarding refugees and migrants

August 4, 2016
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Eye-opening

Love checking up on What YPlan has to offer each week. Went to a concert for £10 and the seat was in an area where prices are usually £60! Have found great events to go and have booked them already.

August 3, 2016
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look