Chateau.com Reviews 

188
•
TrustScore 3 out of 5

3.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Order number 260400004. Stole our money! Beware! My husband and I purchased a 1966 bottle of Veuve Cliquot Grande Dame and a bottle of organic red wine. These were intended for my 60th birthday. At f... See more

Rated 5 out of 5 stars

Two cases of Bordeaux purchased in June 2018; no problems. Email received from Chateau re delivery; suggested due to hot weather better to wait until September; I agreed. Notified 4 Sep that purchase... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I purchased a case of 6 bottles of wine, made the payment, my money was taken from my bank account, and days later I receive an email from someone at Chateau.com, saying that the wines were wrongfully... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Second time using Chateau ... and remain impressed. Slight delay with latest order due to supplier constraints caused by hot weather, but feedback within minutes online and kept informed. Packa... See more

Company replied

Company details

  1. Wine Store

Information provided by various external sources

Chateau.com has selected some grand crus, great wines, rare vintages and old vintages, from the best of the vineyards. Discover another experience of the wine on Chateau.com !


Contact info

3.2

Average

TrustScore 3 out of 5

188 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.2

All reviews

(188)

3 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

For the Chateau Tangariro New Zealand

For the Chateau Tangariro New Zealand, it is very famous however there are some few things need improving: I understand there such a time however something should not be an excuse, it was bad service.

We arrive at the hotel on 16th July waiting on the queue at the reception because only one computer was working, we stood there waiting.

1- The lounge was nice atmosphere, the live piano music was playing for couple hours, that was relaxing in the evening after a long day at the mountain and walking 👍

2- The Inside of the hotel is dated need some cleaning done or fresh paint. The woman toilets at the lounge were filthy 👎🏼

3- The swimming pool is ok. But the sona room need some TLC, we could feel the draft came from the outside, so it was cold drafted 👎🏼

4- Inside the bedroom: the bed is king side, it was nice comfortable and big .
Inside the bathroom the soap, shampoo and conditioner, shower caps, ear cotton buds were provided, however there were no toothpaste and toothbrush (small size should provided for the guest) just bad behaviour/service. 👎🏼

6- Inside the bed room; the tea and coffee were provided, the jug was provided but there were no water inside the fridge. It won’t cost the arms and legs for a couple of 500ml water bottles from countdown. 👎

8- The chateau provided us the milk inside the fridge. But we were scared to use it. The 500ml was inside the fridge was opened and was put inside the 2litre milk, look like it was left over from something.
It is not professional.👎

Suggestion: For the 500ml should be put in a glass bottle name and date would be nice and more professional.

9- The noise came from the small fridge Inside the bedroom was noisy I could not sleep. 👎

10- The Ruapahu Signature restaurant:
We order 1 lamb shank and 1 beef dish. The lamb shank was very nice but the beef dish was very chewy however they replaced with salmon instead. The chef need improving with some creative idea 3 dished we had were provided the same cooked vegetables. 👌

11- The continental breakfast was very nice. 👍

I think it is not worth for us paying $470/night for 2 people.

Hope to see it improving.
Overall we rate this place ⭐️⭐️⭐️

July 17, 2022
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Top service

Top service, quick delivery, nice gift wrapping, sefe packaging. one point of advise: the difference between the advertised price and the price+packaging+transport+TVA could be more clear prior to buyng.

April 26, 2022
Rated 5 out of 5 stars

Thank you very much.

Thank you very much for your quick reply and I understand everything.

I can highly recommend this website to buy wine; quick response, great list and prices.

April 11, 2022
Unprompted review
Chateau.com logo

Reply from Chateau.com

Wonderful, thank you very much for your understanding.
Team Chateau.com

Rated 1 out of 5 stars

I severely warn you to buy here

I severely warn you to buy here. Facts: Purchase via the web on 16th of February. Order was confirmed same day. Payment per bank transfer on same day. 3 reminders per mail with attached proof of payment. Contact via their contact form to ask what happened. No response.

March 6, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Surprisingly easy

Surprisingly easy, excellent information, and superp delivery in a really nice box. Do not hesitate, this is a really good place to do shopping. Bought 10 wines, delivered on my doorstep in the center of Oslo Norway in 5 days. No hassel. Thanks, i will shop again.

January 24, 2022
Rated 5 out of 5 stars

Chateau has some rare treasures

Chateau has some rare treasures, easy handling webshop, excellent service, quick delivery, product in perfect condition, professional and safe packaging.

October 30, 2021
Chateau.com logo

Reply from Chateau.com

Dear Peter,

Thanks for taking time to rate us and happy to read that everything went well.

At your service,
Team Chateau.com

Rated 4 out of 5 stars

Kind support

Although I mistook my operation about consignee, immediately contact person recovered situation and successfully it arrived on time.
It was great and kind support.

October 25, 2021
Rated 5 out of 5 stars

A+++++ seller

A+++++ seller, will buy more 4sure……..

October 5, 2021
Chateau.com logo

Reply from Chateau.com

Daniel,

Thanks for taking time to rate us :)
Happy that everything went smoothly, have good tastings !

At your service,
Team Chateau.com

Rated 1 out of 5 stars

Extra charges and now dishonesty - UK customers beware

Extra charges notified almost 48 hours after despatch to cover import tax to UK. This would have added enormously to cost of wine shown on invoice and order was immediately cancelled. It has taken 6 months to cancel the credit card charge for the wine, which was never received, and merchant has never apologised for misleading website and consequent
hassle.

The courier's own transit app disclosed the whereabouts of the wine to be Corbeille Essonne depot (South of Paris) at exactly 0708hrs on 10th March. My order was cancelled at exactly 0927 hrs and copied to UPS (Courier). All evidenced in writing. The wine was therefore demonstrably not in UK at this this time as UPS records and its own app will show. If you have not had your wine returned you need to address this issue to UPS not me. I have never received the wine (quite rightly) but Barclaycard advise me that you did collect the charge! You should be ashamed.

Potential UK customers beware. Wine probably OK (from wine pruducers) but "Chateau Com" utterly incompetent. Simple changes to website explicitly explaining substantial extra charges to be made for transit to UK in respect of wine ordered and details of proposed contract with courier explaining their charges would be simple and effective. But would of course eliminate any further trade with UK citizens. Beware!!

September 22, 2021
Unprompted review
Chateau.com logo

Reply from Chateau.com

Dear Mr Wright,

We have taken the time to respond to your very negative review.
We do not agree with you on this transaction and here is why:

A- You wanted to cancel the import of the wines, once packages were already in your country (on their way)
B- You want to pretend that you have never heard of the Brexit and its consequences
C- You buy wines without VAT or tax, with an invoice marked "duty free" and "export"
D- You mention that you want to cancel and write to UPS, but did it work ? No
E- Because of your refusal, the wines were blocked and never returned to us

Your bad faith and misreading is costing us €340 today, are you proud of this attitude and your ways of doing things?

We think that you are dishonest and that you have made a mistake which you are making us pay for, and moreover by giving us a negative rating. We have rarely seen such a dishonest person with so much bad faith, we are sorry about that!

UK citizen are welcome, of course the one who doesn't pretend not to know about Brexit :)

Respectfully,
The Chateau.com Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look