Class Fundraising Reviews 113

TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service, all queries answered within hours. All our parents were very happy with their orders. Definitely using again for 2026.

Rated 5 out of 5 stars

Five star review I received great service from Simon at The Class Fundraising Team, who arranged a reprint of my Grandson’s Christmas mug and couriered it to me free of charge as a gesture of good... See more

Rated 5 out of 5 stars

Bloody marvellous. We are having an utter melt down at the moment via our website and can't keep up with print orders. If it wasn't for these marvellous people helping us out this week with some stic... See more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service, especially Jeorgia. She dealt with our multiple questions and last minute changes in a professional, polite and kind manner. We order 7 different primary school teatowels... See more

Company details

  1. Shopping & Fashion

Written by the company

We proudly help more than 4,000+ schools, nurseries, clubs and charities fundraise across the UK fundraise. In 2021 we help raise more than £1m+ for projects across the UK. Founded in 2010 and now the UKs number 1 fundraiser for schools.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

113 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 33% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

100%

I needed to make a minor adjustment to my sons card and Sean was brilliant.
Quick responses and resolved straight away.Very grateful.
Thank you

October 4, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Prompt and useful communication

My son had drawn his picture the wrong way around and lined it up properly. I asked for the orientation to be changed and they tidied up the edges without me asking. Very prompt and clear communication.

October 4, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great experience with alterations

We contacted Class Fundraising to ask for both our kids' drawings to be enlarged/rotated (but not modified) and they were able to change both. Sean was very responsive and we've already placed some orders for friends/family and ourselves. Looking forward to seeing the finished products!

October 3, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Greatly appreciated

Contacted the company to see if I could place an order for previous art work my son had done, although I couldn't order any products they kindly sent me the file with the picture he had done so I can use this to print on things myself. I really appreciated this as I will still get the end result that I wanted. Thank you :)

September 28, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Would 100% recommend.

Brilliant company, very professional and friendly. Extremely helpful and quick to reply. Guided me through the process and order was delivered quicker than predicted. Quality of the tea towels fab and the design work so much better than we had expected. The school and all parents were thrilled with their orders and a lovely keepsake for the Kings Coronation at a great price.

May 3, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent product

Great product. Easy to follow instructions. Good quality item. And to make the whole Experience even better, were the staff whom were so helpful, friendly, and efficient ! I would definitely recommend using this company, and I would use them again .

March 29, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Unhelpful & Unprofessional

Awful company. Couldn't place order before Christmas as they said they had no stock, told could order in New Year when they were re-opening for those who were missing out; after having to chase them eventually told could order between 16th Jan - 27th Jan...however, when again trying to order was unable as said shop shut. Chased yet again, received no reply, chased today requesting complaint process & quickly got reply advising is nothing to do with them & to go to the school as they needed to opt in to allow for further orders to be made. Not once told this in the 2 months of trying to order & communication from them, so now missing out because of them again.
Now have a very disappointed child, forced to miss out on something they created special for Christmas.
Very poor & unhelpful customer service :-(

January 26, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Efficient and done in time for Santa!

Efficient, "on it" totally stick to time, we were pushing it anyway by only contacting in the first place at the beginning of November, timings laid out perfectly, Classfunding did their bit, we did our bit, kids did their bit and all delivered back to short in timely fashion! Thanks so much again, see you again for Mothers Day!

December 6, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Hello there and thank you for your review. We will be sure to pass on your comments on to the rest of the team 👍🏻

Rated 1 out of 5 stars

Not delivered and no answer to my email

Order not received for a large number of people at my child's school. No Christmas cards for me this year despite ordering on the 20th November. I have had no reply to my email and have not received my order. Absolute joke and thankfully my school will be avoiding next year.
They have still stolen my money though. Avoid!!!!

November 20, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Hello there, we are sorry to hear about your experience that you have a
had. If items have not been delivered then we can certainly look into this for you as soon as we get back into the office. If you can email customercare@classfundraising.co.uk with all of the details we will ensure that you are not left out of pocket. Thank you for your feedback.

Rated 4 out of 5 stars

Great Team Effort

I cannot praise the team highly enough for going absolutely above and beyond to save both Christmas and this PTA Elf from an angry mob! Although the deliveries were not without their bumps and challenges, everything was resolved when I used my manners and asked nicely. For me personally I felt that I was treated with both kindness and respect; and for these reasons I both extend thanks and would not hesitate to recommend Class Fundraising.

December 19, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Thank you for your review! This year has produced some challenges for all...We have worked really hard to ensure we have provided the best possible customer service possible.

Rated 4 out of 5 stars

By hook or by crook!

So pleased to receive these products in good tune for Christmas. Class Fundraising has gone the extra mile to troubleshoot delivery issues and ensure that our canvas bags are with us in time - the family are going to love them! And my boy is so proud :)

December 20, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Thank you for your feed back. We will let the team know your thoughts!

Rated 5 out of 5 stars

Fast and efficient service.

Following an order query via email, I received a very fast, friendly and efficient reply. Replacement items were sent out instantly (free) and I received them 2 days later.
A very positive customer service experience - thank you 😊

December 15, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Hello and thank you for your review. It means a lot when we receive feedback like this and helps us to build on positive experiences in the future. This message will be shared amongst the rest of the team here.

Rated 5 out of 5 stars

Great first year

This was our first year using class fundraising and I couldn't recommend them more. We started our designs in October before half term no issues whatsoever. We had one parent who wanted to order after the deadline date class Fundraising opening the ordering for them it was fantastic. I loved that parents could order what they wanted online without going through the pta and parents loved it too. Even with the royal mail strikes everything arrived quickly and we were updated with every DPD delivery which was coming to us. We will definitely be using again next year so glad we switched

November 30, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Hello and thank you for your letting us know about your experience with us this year. We are so glad that you enjoyed the new system. We will make sure to share your review with the rest of the team here.

Rated 1 out of 5 stars

Order not received

Order not received! Registered charity have ordered tea-towels to sell to our parents. Promised it would be dispatched on the 12th December but not heard anything. Can't get through on the phone, 6 phonecalls so far to customer service over 2 days and no reply. School breaks up for Christmas holidays on Monday and orders are for Christmas presents. Very poor service!

December 16, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

We are really sorry to hear about this situation. If you could kindly email customercare@classfundraising.co.uk with the details we will do everything we can to help with this problem.

Rated 5 out of 5 stars

great company!

Amazing experience from the beginning.
Everyone i dealt with was friendly and happy to help, had a great turnaround and found everything very easy to understand and process.

November 29, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Hello, thank you for your kind review. We will share your feedback with the rest of the team

Rated 1 out of 5 stars

A company with very poor thoughts of their customer

We had ordered Christmas cards and tea towels designed by our 2 children, when ordering them we found one name had been put on both sets of cards, but this was found after the order was placed, yes after we checked it and yes it was our mistake and we said this when in finally spoke to them. We immediately contacted their dept called Customer Service by phone and email but found no customer service there. After many calls we spoke to a staff member who took the details and said it would be sorted. Cards turn up, both designs have the same name........ Emailed AGAIN straight away and was now told the stores will reopen after Christmas but if things were corrected earlier surely things could have been sorted to keep a happy customer, but no, they apparently don't mind giving a poor service. Wouldn't mind if they were cheap but £70 order on Christmas cards to be told to reorder (at our cost) after Christmas, bit of a joke huh...........

November 24, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Hi Darren, I would like to discuss this with you and see how I can help. The timing on this is very unfortunate with us having to close stores - we do this to avoid the risk of deliveries not getting to schools in time for Christmas. I would hate for your family to miss out on your child's designs. Please can you email info@classfundraising.co.uk and put the subject as FAO of Matt. We truly do endeavor to do everything we can to make sure our customers are happy, sometimes we don't get this right but when we fall short of this we will always put this right. I would like the opportunity to turn this into a 5 star experience. Look forward to speaking to you soon.

Rated 1 out of 5 stars

Awful customer service

Awful customer service - trying to get hold of anyone, to help with the new web system, is impossible. I am obviously not alone in my frustration judging by the 100s of comments on the Class Fundraising Facebook page (so many that they seem to have disabled commenting now).

I notice that Alphagraphics acquired Class Fundraising in 2021 and standards seem to have gone downhill since then, both in terms of customer service and the web system. I haven't had these problems in previous years using Class Fundraising.

I am sorry to say that I will look for a new supplier in the future. I may be being cynical here, but two 5 star reviews, and a response to a negative review by the supplier today, which all use the phrase 'above and beyond' seems a little suspicious to me...

November 24, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Hi Millie,

Our relationship with AlphaGraphics has always been there since we were founded more than 10 years ago. Based on the success of our relationship and shared vision we decided to become one business. We're still the same team.

We have had some new challenges this year - in particular, the domino impact of the Royal Mail strikes. Like many businesses, this has caused a significant amount of disruption. For context we didn't get kits back on time, some days we didn't get any kits - then other days we got 800+ (that's 000,000s of drawings to process). This all created a wave of anxiety for organisers, especially with our early bird offer during this period.

In addition, we've moved to a new online solution - this is a big transition for us all and we have had some issues, but are very proud to have supported 4,000+ schools this year so far and 700,000+ parents. This transition has led to a significant increase in calls and emails. We have learned many lessons from this and working 24/7 to make the experience smoother.

As a small business we listen to all feedback, are hugely passionate about the impact we make on UK schools, and most importantly truly love supporting children to inspire creativity and make magical memories.

We're sorry your experience has not been 5 star, but we are doing all we can to regain the faith of our loyal customers who we have supported for 10 years. Many who have kindly started to post lovely reviews. For context, we have never used Trustpilot officially before - but have understandably seen some individuals take to Trustpilot to share their frustration. We have therefore felt it's important we reply and do what we can to support anyone that feels we have let them down.

Please can I ask you contact us - customercare@classfundraising.co.uk and allow us to talk and see what we can do to make this better for you.

Rated 5 out of 5 stars

Amazing company that goes above and…

Amazing company that goes above and beyond. We order Christmas cards every year and they are always fantastic, thanks in advance for this year's cards.

November 24, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Thank you for your lovely feedback. We have shared this with our team. Matt - Manager.

Rated 1 out of 5 stars

An Unprofessional Company that Lies

Wrong name printed on Shopping bag, Tea Towels and Christmas cards but when we discussed this with their Customer Services they stated that we had put this name on there (the name and class were already correctly printed on the order form).

November 23, 2022
Unprompted review
Class Fundraising logo

Reply from Class Fundraising

Hello Mark, when a drawing is sent to us, we simply scan this in and prepare the artwork for printing. We then share the parent order instructions with your child's school, with an image of the name of who has drawn the picture (this is never entered into our system). This image of your child's name is simply so your child's teacher knows who the drawing belongs to. When you then approve the artwork, we ask you to enter your child's name, class and tick the box to confirm you have entered this correctly and accept responsibility. We then show this information again on the confirmation screen that you have to approve. We know many parents find this annoying as we ask for this to be confirmed twice. Therefore as my colleague will have explained unfortunately we can't accept responsibility for the name being incorrect because we never enter this information into the system and you will have seen this information twice before approving the artwork. This is also part of our strict safeguarding procedure and also ensures parents are 100% happy with the name on the product - rather than what the child may have written. We do everything we can to avoid this situation from happening but given these products are made to order we sadly can't refund or replace them when it's not our mistake.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look