FOLD Reformer Reviews 

153
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 123 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. People genuinely love the exceptional build quality and sturdy feel of the home reformer, noting that it closely matches professional studio equipment while looking very stylish in their living spaces. Customers also consistently appreciate the responsive customer service and find that the straightforward assembly process and helpful online training classes make daily workouts enjoyable. However, some customers also noted frustrations regarding unexpected delivery delays, tracking problems, and poor communication from the shipping providers. A few reviewers experienced difficulties packing the machine away or encountered minor assembly and component alignment issues.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight positive aspects of product, expressing great satisfaction with the studio-quality feel,... See more

Quality

Customers consistently note positive experiences with quality, highlighting that the equipment feels like a... See more

User experience

People report positive experiences with user experience, consistently praising the high quality and... See more

Delivery service

Reviewers mention ambiguous feedback about delivery service, with some consumers experiencing extremely fast... See more

Customer service

Consumers find customer service to be positive, highlighting incredible support, knowledgeable staff, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Shyana was amazing in demoing the reformer. I’m amazed at how great quality it is compared to others especially the types of woods used. The Easi Fold functionality is really helpful

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I’m really impressed with the FOLD Reformer! It feels just like a studio-quality machine, but the best part is how easy it is to set up and fold away — perfect for home workouts, even in a small spa... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

After loads of research I decided to buy a Fold Refomer for home use. I had been doing reformer for ten years and have used machines made by Body Balance (which I had previously recommended to my phys... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Chocolate & dark wood Arrived exactly when they said it would delivery people were lovely. I love it looks amazing operates beautifully. Easy to build and fold runs smoothly glad I invested. I’ve b... See more

Company replied


Company details

  1. Fitness Equipment Store

Written by the company

FÔLD is a UK-designed Reformer Pilates brand creating award-winning equipment for studios and home users. Crafted from real wood and engineered with proprietary IP, our Reformers combine premium performance, comfort, and refined British design, built for daily use and made to last. Our patented Easi-Fold™ design is unique to FÔLD, delivering the safest and easiest commercial folding Reformer on the market, without compromising stability or studio-grade feel. Because we own our production, we control quality at every stage, from materials and manufacturing to finishing and final inspection. Visit our London showroom to experience the range in person and get expert advice on the right setup for your space. Sustainability is central to our outlook: we plant trees for every order, supporting reforestation and a lower-impact future. Beyond equipment, FÔLD uniquely supports your full studio journey. Through the FÔLD Training Academy, we provide education and development for instructors and founders, plus practical guidance and packages to help you launch or elevate a studio with confidence. For total peace of mind, every purchase is backed by an extended premium warranty, a dedicated UK support team, and a UK warehouse stocked with spare parts for fast, dependable aftercare.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

153 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(153)

120 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Amazing!

Absolutely love my reformer! The service from FOLD has been top notch and make you feel valued as a customer. The delivery was a smooth process and easy instructions on how to get started. I hadn't tried anything like this before so was nervous on first attempt however their app comes with so many useful videos to kick you off. Ive had it for a couple months now and I can't get enough of it. Thank you!

May 1, 2025
Unprompted review
FOLD Reformer logo

Reply from FOLD Reformer

Love hearing how much you’re enjoying your reformer, especially as it was your first time trying something like this. Glad the delivery and setup felt easy and the app’s helped you get started with confidence. Thanks for the kind words about the team too, we’ll make sure they see this.

Enjoy every session,
Team FÔLD

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely LOVE FOLD Reformer!

Absolutely LOVE FOLD!! My reformer bed is amazing, studio quality but at home! The App is great with loads of classes to watch and they back to you asap with any questions or queries you have along the way! Highly recommend! I keep the bed folded in the corner of my living room and unfold when I do a class, love it! Thank you for creating such a beautiful product!!

July 21, 2025
Unprompted review
FOLD Reformer logo

Reply from FOLD Reformer

So good to hear this and we love the thought of your reformer tucked in the corner, ready to go whenever you are. Glad you’re enjoying the app and the classes, and that the team’s been quick to help along the way. Thanks for the recommendation and for the lovely feedback.

All the best,
Team FÔLD

Rated 1 out of 5 stars

Numerous quality issues & delayed customer service

I share a similar experience with a customer below where I’ve just had continuous issues with a replacement bed and the response time from Fold has been awful.

My first bed arrived (11 week arrival vs 8-10 week stated at the point of transaction- delivery kept getting pushed back).

When I received the bed I emailed the company to say it wasn’t possible to fold the bed as per their instructions on the video. I couldn’t fold the bed with the carriage on which was one reason I bought this bed from a storage side of things. When being told alternative ways of doing it, my footbar then got stuck against the carriage. I was told there were quality issues with the bed when I sent videos of what was happening so they sent me out a new bed. I requested the team quality check my bed before arriving here, which was obviously not done. There were scratches on the metal work, the wooden bar under the headrest was hanging off with screws falling out (I was told the wrong size screws have been used and they’ll send me out new screws and some loctite’ and finally as per the customer below, the shoulder rests don’t fit on using the posts provided as the screw holes are too small.

For an £1800 bed I’m extremely frustrated and disappointed. The response time from them has been incredibly delayed- there’s never a holding message from the representatives I am liaising with-I just receive radio silence for days. If a customer requests a quality check on an £1800 bed that’s being sent after experiencing issues with their first order- it baffles me that the team blatantly ignored this.

I referred a friend and am now contacting them to re-consider their purchase.

Edited- 19.08.2025 - third bed arrived- yet another bed that’s broken. I asked them before it was distributed to quality check it and they refused on the grounds unpacking it could cause more damage?!
Fold offered to send GLUE for the broken part- which needs to hold your full body weight during exercise or send the bed back for a refund but refused to send me a bed that wasn’t broken. When requesting whether I could have one of their newer designed models for the same price due to all the frustration cause they refused.

I don’t often leave reviews of this nature but this has honestly been the worst company I’ve ever dealt with and has caused me so much stress.

Jenny

July 25, 2025
Unprompted review
FOLD Reformer logo

Reply from FOLD Reformer

Hi Jenny
We’re sorry your experience has been so far from what it should be, especially after already waiting longer than expected for your first reformer. You were right to expect everything to arrive in perfect condition, and it’s clear this hasn’t been the case.

We’re sorry our response times have added to your frustration, this isn’t the standard we aim for. We have replaced your bed and will continue to support you to make sure you can enjoy it as intended.

Thank you for sharing your honest feedback, it’s been heard, and we’ll work to put things right.

Team FÔLD

Rated 4 out of 5 stars

Brilliant bed

Although I had to wait 9 weeks for the bed to be delivered, the reformer itself is a made to a really high standard and is lovely looking. It is definitely studio grade. My only critique is that the lightest spring keeps getting dislodged under the carriage.

July 24, 2025
Unprompted review
FOLD Reformer logo

Reply from FOLD Reformer

Thanks for your patience while your reformer was on its way, glad to hear you’re happy with the quality and finish. We’ve noted your feedback on the lightest spring, and if you get in touch, we’ll send a new one out to you straight away so you can keep training without interruption.

All the best,
Team FÔLD

Rated 5 out of 5 stars

I’m still in slight disbelief at the…

I’m still in slight disbelief at the six-star customer service from Foldreformer.

The reformer itself is of outstanding quality – beautifully constructed and genuinely a piece of art in our small home gym. However, what truly sets Foldreformer apart is the care and attention shown by their team. When we discovered a small item missing from our order, the team responded immediately, organising a replacement without any fuss or hesitation.

It’s rare as a consumer to experience service that not only matches, but exceeds, the quality of the product itself. Foldreformer have set a new standard. Thank you for your professionalism and responsiveness – we’ll be recommending you to everyone.

July 20, 2025
Unprompted review
FOLD Reformer logo

Reply from FOLD Reformer

This is such lovely feedback, thank you. We’re glad you’re enjoying your reformer and that the team could get the missing part sorted without any hassle. Great products and great service should go hand in hand, so it means a lot to know that’s how it felt for you.

All the best,
Team FÔLD

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

I made mistake and ordered dark colour socks for Pilates. After contacting customer service they immediately came to the solution and kindly offered to sent me the colour I wanted. I am really pleasantly surprised by the excellent customer service and will definitely come back for more purchases.

July 18, 2025
Unprompted review
FOLD Reformer logo

Reply from FOLD Reformer

Glad we could get that sorted quickly for you. Thanks for the kind words about the team, they’ll be happy to know they made a difference. We look forward to helping you again soon.

All the best,
Team FÔLD

Rated 5 out of 5 stars

LOVING IT

I received my reformer within the 6 - 8 week promised timeline. The delivery was very smooth and the delivery company carried the reformer to my top floor (three floors) without any hesitation, which I was so thankful for. The bed was packaged very well and everything arrived safely. The bed was incredibly easy to set up and looks so lovely. I was pleasantly surprised by the quality of the bed. I went to sign up for the three months free on the app and it didn't work so I contacted customer service and they replied straight away with the resolution which worked and enabled me to access my three months free on the app. The app is very neat and easy to use. I did my first class on the bed with the app yesterday and so far so good. I can't wait to keep using the bed. Thank you Fold :)

July 14, 2025
Unprompted review
FOLD Reformer logo

Reply from FOLD Reformer

Hey Zara,

Thank you so much for taking the time to share your experience, we're absolutely thrilled to hear that your FOLD journey has started on such a positive note.

From a smooth delivery all the way to your first class on the app, it means the world to us that you’ve felt supported, excited, and at ease throughout.

We’re really pleased to hear the delivery team got everything safely to your top floor, it’s great to know the service was smooth and handled with care.

We’re also so pleased that our Customer Experience team could help get your app access sorted quickly. Your kind words are a lovely reflection of what we strive for: a beautifully designed product, a platform that’s intuitive and empowering, and a community that feels welcoming from day one.

We’re excited for you to continue exploring your reformer, and we’ll be here to support you every step of the way.

Welcome to the FOLD!

With love,
Team FOLD

Rated 4 out of 5 stars

Good customer service and great quality

Waited nearly 12 weeks for my reformer but expected this as it was stated that it would take this long on the website. The delivery partner was great and accommodated my slightly difficult garage. My package was delivered in two (jump board was delayed), and I didn’t receive the starter bundle as ordered, however the customer service was great for both and very quick responses. The reformer itself is excellent quality and very easy to assemble. It also comes with 3 months of free classes on their app, which is fantastic. Very happy with my purchase.

July 15, 2025
Unprompted review
FOLD Reformer logo

Reply from FOLD Reformer

Hey Darcy,

Thank you so much for your thoughtful review, and for your patience throughout the wait for your reformer. We know that a 12-week lead time has been a big challenge, and while it doesn’t change the experience you had, we’re really pleased to share that we’ve now significantly reduced lead times (down to 4-weeks) to help improve the journey for future FOLD Community members and ease the frustration of waiting.

We're really glad to hear that delivery went smoothly, even with a slightly tricky setup, and while we appreciate things didn’t go to plan with the missing items, we’re pleased we could put together a solution to get everything to you as soon as possible.

It’s fantastic to hear you're enjoying your reformer. The fact that it was easy to assemble, and that you’re making the most of the 3 months of free classes on the app, is exactly the experience we aim to create.

Welcome to the FOLD!

With love,
Team FOLD

Rated 2 out of 5 stars

A comedy of errors

I have never had my patience tested so much by a company that I've purchased from. I feel like I am being pranked! I have experienced absolutely terrible customer service with an overall lack of transparency and accountability. The comedy of errors is as follows:

Delivery Issues:
- Website promised 6-8 weeks delivery, but I waited 9, almost 10 weeks.
- No communication about delays
- Had to constantly chase for updates myself

Product Problems:
- Reformer arrived with faulty shoulder rest posts that didn't fit properly
- Missing socks from my original order
- When replacement shoulder posts were promised via "Special Delivery," they weren't actually posted until a week later despite being told they'd arrive quickly.

Customer Service Failures:
- Repeatedly refused to provide tracking numbers when requested. I know now this was because they didn't want to admit that nothing was actually on its way to me.
- Generic "someone will get back to you shortly" responses became the norm
- Lack of transparency throughout - I was told lies about when items were shipped
- Even after receiving a £100 partial refund as an apology, the problems continued

Ongoing Issues:
- Two weeks after receiving the reformer, still haven't received the correct socks I paid for
- Finally received a parcel containing the wrong socks that are just white-label 'Fold' branded socks rather than the MoveActive ones. I would have accepted them if the quality was comparable between the two - it is not. I was then told original ones were out of stock, so pick an alternative. No problem! Still not arrived though 😕.
- Had to email daily just to get basic updates... about socks.

I am yet to receive any kind of resolution. I cannot believe the faff on. I've asked them to refund me for the socks but they ignore this, surely this is easier than me pestering you to send me them? The latest update is that they will send me what I have paid for "Shortly". Not sure what this means but if I'm lucky, I'll receive them in time for Christmas.

I truly understand things go wrong, especially in a start-up, but my experience has been a catalogue of errors. Why no-one will take accountability to resolve this, and send me my order is beyond me. The reformer itself may be good quality, hence two stars and not one, but the customer experience has been absolutely dreadful. For such an expensive purchase, the lack of communication, transparency, and basic customer service is unacceptable. I genuinely regret not going with another company. I have spent way too long trying to get this sorted. I can only hope that I don't need to contact Fold again.

Save yourself the frustration, there are comparable companies out there that will no doubt have much better customer support.

July 2, 2025
Unprompted review
FOLD Reformer logo

Reply from FOLD Reformer

Hi Claire,

Thank you for taking the time to share your experience, we’re genuinely sorry that this journey has been more frustrating than it ever should have been.

While we always provide an estimated delivery timeframe, we don’t promise or guarantee exact dates. In this case, there was a 1-week delay, which we did communicate in advance. However, that message was sent to contact details that didn’t match those used when your order was placed, which meant you likely didn’t receive it, and for that, we apologise.

We fully acknowledge that your experience fell short, from the reformer bed issue, to the missing socks, and the communication gaps that made it feel like no one was taking ownership. You had to work far too hard to get updates on simple matters, and that’s not how we want anyone to feel when communicating with us.

A bit of context, not as an excuse, but to give you a fuller picture.
At the time, we were:

Onboarding ZiZi, our new Customer Experience Lead - who is doing a really great job in improving our community's experience.

Managing exceptionally high demand following the launch of our enhanced two-person delivery service

This created unprecented pressure across our customer support channels during this short-period. That said, we take full responsibility for how your experience was handled.

The good news is that since this period, we've implemented a number of improvements, and that progress is already being reflected in more recent customer reviews. With ZiZi now fully onboard, we've enhanced our processes, introduced faster response times, and prioritised clarity and consistency in every interaction.

To clarify a few points from your order:

The faulty shoulder rests were identified and a solution provided, though we regret the delay in dispatching the replacements - this was a simple communication breakdown.

The issue with your sock order, including the mix-up and delayed updates, should never have happened, and we’re truly sorry for the inconvenience caused and pleased to confirm you receieved the chosen pair of socks on the day of this delivery.

While tracking details were shared and items delivered, we hear you: the communication did not meet your expectations, nor our standards.

We also want to reassure you that we always offer refund options in line with our refund policy, and we regret if this wasn’t made clear sooner. You should never feel like you need to chase us to receive what you’ve paid for, and we’ve done a lot to ensure future customers don’t.

We’re grateful you acknowledged the quality of the FOLD Reformer, which is something we take great pride in. But it’s equally important to us that the experience around it reflects that same standard of care.

Thank you again for your honesty and your patience. Your feedback is helping us build a better FOLD, and we’re determined to do just that.

Warm regards,
Team FOLD

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look