Lawsons (Whetstone) Ltd Reviews 

1,939
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 839 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the knowledgeable and friendly staff for providing exceptional assistance across the various local branches, making every visit pleasant and highly productive. Consumers also highlight the reliable delivery service, noting that drivers possess a wonderful can-do attitude and are consistently professional, polite, and eager to help. Some reviewers were not happy with delivery delays and missing items that significantly impacted their important project schedules and overall completion timelines. A few other people also felt that they received damaged materials upon arrival or faced unexpected additional costs.

What people talk about most

Staff

Customers consistently note positive experiences with staff, frequently highlighting fabulous brand knowledge... See more

Service

Users describe positive interactions with service, highlighting efficient, friendly, and professional staff... See more

Delivery service

Customers had positive experiences with delivery service, frequently highlighting on-time arrivals, helpful... See more

Product

Reviewers highlight positive aspects of product quality and availability, noting that items such as timber... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Fabulous brand knowledge Extremely helpful - they actually speak with you to help assist you. Fair pricing Extremely helpful and professional staff Great stock hold Will find it for you or recom... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional delivery 👏 I had a large amount of fencing materials to be delivered up a very long narrow driveway . Instead of struggling with a big lorry they split the load into 3 on small van .... See more

Rated 5 out of 5 stars

We have used Lawsons (and previously Hertfordshire Timber) for over 20 years. A hard working, professional business who are committed to providing excellent products and service. A great team espe... See more

Rated 5 out of 5 stars

Tbh system is very slow you wait to be served blocks over other yard they take as long as it takes to drive over other and collects 2 different size blocks once loaded I pay !! 30/40 mins of day I won... See more


Company details

  1. Lumber Store
  2. also in
  3. Building Materials Store
  4. Fence Supply Store

Written by the company

Lawson and Son Timber Merchant was established in 1921 in North London, and now has 19 branches within London and the South of England, making us the largest independent Timber, Building Materials & Fencing merchants in London and the South East. We pride ourselves on supplying local builders and tradesmen as well as DIY enthusiasts with quality Building and Landscaping Materials, Timber, Fencing and Garden Buildings as well as offering a Specialist Loft Conversion division.

Family Values, Professional Service

Written by the company

Lawsons is a family-owned company, established in 1921, and we pride ourselves on our customer service - whether you're a tradesman/builder or a novice DIY enthusiast.

Contact info


4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 95% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.7

All reviews

(1,939)

841 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Great website

Great website, easy ordering, great prices for sleeper timber and they deliver. How good is that.
My mistake I was expecting an email with a delivery date or maybe even a time slot.
I’d just got back from a 3 day job away. There is nobody here, it’s August and quite popular with 2 weeks away.
Luckily I was here. I asked the driver what would you do if the gates are closed. He said it’s kerbside delivery so he’d leave 12 sleepers on the public footpath. That could have been for 2 weeks.
I’d rate the company 5/5 if I’d received notification of delivery date. That way if nobody is going to be here we could reschedule at your convenience or arrange for 2 to be here to move the delivery from the public footpath
I’d use again but would need a delivery date for a customers projects so it could be moved off a footpath

August 7, 2026
Unprompted review
Lawsons (Whetstone) Ltd logo

Reply from Lawsons (Whetstone) Ltd

We also appreciate you highlighting the issue around delivery communication. Customers should have clear information regarding their delivery so they can make suitable arrangements, particularly for larger items such as sleepers.

We will review this with the relevant teams to understand what happened in this instance and whether our delivery notifications can be improved. We are pleased to hear you would use us again and appreciate you bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

Delivery was meant to be between 8am…

Delivery was meant to be between 8am and 10am had been waiting for Delivery all day and they turned up at 3:35pm Louise told that it will hundred percent be in the morning not happy at all

August 4, 2026
Lawsons (Whetstone) Ltd logo

Reply from Lawsons (Whetstone) Ltd

We’re sorry to hear about the delay with your delivery. We do not provide specific delivery timeframes, as delivery times can vary throughout the day. We apologise if there was any misunderstanding regarding this.

We appreciate your feedback and will review what happened to ensure we communicate more clearly and provide a better service in future.

Rated 5 out of 5 stars

Great service.

I have had an account with Lawsons (Colney Heath) for a few years now and purchase many items from them. It’s always a very straightforward process either onsite or on the telephone. The guys and girls in the yard and office keep things very simple and nothing is too much trouble for them.

August 4, 2026
Rated 1 out of 5 stars

​Poor timber quality

​Poor timber quality. These decking boards are low-grade, heavily knotted, and feature severe bark inclusions and grain defects right on the top face. They trap water, splinter easily, and are prone to losing knots over time—definitely not worth the money if you want a clean, long-lasting finish.

August 1, 2026
Unprompted review
Lawsons (Whetstone) Ltd logo

Reply from Lawsons (Whetstone) Ltd

We’re sorry to hear about the quality of the decking boards you received. This is not the standard we expect our products to meet.

Please provide your order details so we can investigate this with the supplying branch. If the boards are found to be as described, we will arrange suitable replacements.

Rated 1 out of 5 stars

Diabolical

Diabolical
Sent totally the wrong slabs which were twice the price and asked if I wouldn't mind cutting them to the size i needed then they would let me have them for £221 50% of when my original order was £127 I said no come and get them off my drive so I can park my vehicle which took 3 days !! AND no refund till they were collected...ABYSMAL!!!!!
No contact number only messages
I will Never order anything again from them for sure plain and Not so simple

July 24, 2026
Lawsons (Whetstone) Ltd logo

Reply from Lawsons (Whetstone) Ltd

We’re very sorry that you received the wrong slabs and that our proposed workaround was not suitable. We also apologise for the inconvenience caused while the goods remained on your driveway.

Re-routing delivery vehicles can take time, which is why the collection took three days to arrange. Refunds can only be processed once returned goods have been collected and received back into stock.

The delivering branch’s telephone number is shown on the invoice. Contact details for all our branches are also available on our website. Nevertheless, we appreciate how frustrating this experience was and regret that we did not meet the standard of service you expected.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look