Leonidas Brighton Reviews 406

TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 73 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers consistently praise the exceptional quality of the products, highlighting them as delicious and a luxurious treat. The delivery service is frequently described as fast, efficient, and reliable, with many appreciating the quick arrival of their orders and good packaging. People also commend the overall service, finding it easy to use and responsive. However, some people were dissatisfied with delivery issues, including delayed or undelivered orders, and damaged items upon arrival. A few customers also experienced problems with order substitutions or found the postage costs to certain locations to be too expensive.

What people talk about most

Product

Clients share positive opinions on product quality. Many reviewers praise the chocolates as delicious,... See more

Delivery service

Reviewers highlight positive aspects of delivery service. Many customers praise the speed and efficiency of... See more

Quality

Users describe positive interactions with quality, consistently praising the deliciousness and high standard... See more

Order

Reviewers mention positive feedback about order. Many customers found the online ordering process... See more

Service

Customers consistently note positive experiences with service. Many reviewers praise the quick, efficient,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Leonidas has been one of my favourite luxury chocolates, for decades. I can only purchase them online, as I am not near any of their stores. The Royal Mail took six days to deliver a recent... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful fresh chocolates delivered by Royal Mail in 24hrs. Gentleman in the shop kept me informed on my order and offered alternatives. Will be ordering from here all the time now after a run... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Leonidas is a brand that I already know and trust for quality chocolates. The website of Leonidas Brighton is easy to use and has a large variety, which is important for a chocolate lover who is preci... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely beautiful little gift wrapped box containing delicious chocolates. Lovely that you can choose the flavours you want, rather than being stuck with ones you don't like

Company replied


Company details

  1. Chocolate Shop
  2. Chocolate Artisan

Written by the company

We are the Leonidas Belgian Chocolates Official UK Retailer, since 2018. As a chocolate shop in Brighton, we have one of the largest selections of pralines freshly delivered weekly from the Leonidas factory in Brussels. All our Leonidas chocolates are stored in our climate-controlled environment. All boxes are hand packed at our chocolate store in Brighton and can be customised. We are located only 2 minutes walking distance from the Brighton Train Station.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

406 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

A gift for a friend

They were not for me, but for a neighbour of mine. She was very happy.
Would it be possible to have this delivery every seven weeks to this same address? Thank you. A. Cunningham

January 3, 2026
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Dear Alice,

Thank you so much for your wonderful 5-star review! We’re delighted to hear that your neighbour enjoyed the chocolates.

Regarding your question about arranging a delivery every seven weeks to the same address, we’d be very happy to help with this. If you could please email us at info@leonidasbrighton.co.uk with the delivery details and any preferences, our team will organise everything for you.

Thank you again for your kind feedback, and we look forward to assisting you further.

Warm regards,
Leonidas Brighton Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

I've used this company several times this year and they have been excellent. Absolutely no complaints at all. Delicious chocs, delivered on time. Happy gift recipients :)

December 19, 2025
Unprompted review
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Thank you so much, Ben! We really appreciate you choosing us again this year. We’re delighted to hear you’ve had consistently great experiences and that the chocolates were enjoyed. We look forward to serving you again soon!

Rated 5 out of 5 stars

everything went very smoothly and professionally.

everything went smoothly. Don't confuse them with Chocolate express in the channel islands.

December 12, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Thank you for your lovely review, James. We’re very happy to hear that you found the ordering process easy, the website clear, and delivery reliable. We truly appreciate your trust and support.

Rated 3 out of 5 stars

Did not recieve free bar of chocolate…

Did not recieve free bar of chocolate offer that was advertised online

November 29, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Dear Roy Foster,

Thank you for getting in touch. “Buy 4 for the Price of 3” offer advertised online.you buy only 3 on your basket

To clarify, when this offer is active, the basket should automatically adjust when a 4th bar is added. Our delivery team follows the printed order paperwork, and because offers can change daily or weekly, they are unable to track promotions manually.

We’re very happy to send you your free chocolate bar with your next order as a gesture of goodwill. Please email us at info@leonidasbrighton.co.uk so we can arrange this for you.

Thank you for your support and understanding. We kindly ask that you consider updating your review once everything has been resolved.

Wishing you a wonderful weekend.

Rated 1 out of 5 stars

Processes a refund with zero apology

Do not order from this store. I ordered 3 advent calendars which were in stock online. I received an email 2 days ago with a Royal Mail tracking number, my family were very much looking forward to receiving some lovely chocolate Advent Calendars. However, I’ve just received a message from the Shop app late this evening which Leonidas uses to process their orders stating that the whole order is being refunded. Why issue me with a tracking number just to cancel my order via Shop?

Zero email, zero apology from the company. You’ve disappointed my young children who thought they were getting an exciting and different advent calendar each. To add to injury it states it could take up to 10 days to receive the refund. I would never order from here again, I’ve made other orders with high end chocolatiers, I’ve never experienced anything as shoddy before. What makes it more surprising is that you appear to have some excellent reviews from happy customers. What an abysmal way to treat a customer.

UPDATE

No email or explanation was sent by Leonidas Brighton or update on my order so this is factually incorrect. I reiterate the only notification I received was from the Shop app which informed me that you had cancelled my order with no explanation as why. You’ve made zero attempt to try to put this right for myself and instead left a generic response about ordering from you again adding insult to injury.

Things can and do go wrong, it’s how you go about putting it right for a customer that differentiates a great company from a mediocre one. From my own experience you fall into the latter category which is a real shame. I will be sharing this feedback with your head office as I’m working off the assumption that you are operating as a kind of franchise.

December 5, 2025
Unprompted review
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Dear Helen,

Thank you for your message, and I’m very sorry for the disappointment this situation has caused — especially for your children. I understand how important Advent calendars are at this time of year.

We attempted to contact you several times and also left a message on your order. Unfortunately, the last Advent calendars remaining in our stock were not in a condition suitable for dispatch. As soon as we identified the issue, we processed a full refund immediately to ensure you were not charged for items we could not send.

The message we placed on your order states:

“We tried to call the customer several times but could not reach them. Unfortunately, the last Advent calendars in stock were not in a condition to dispatch. For this reason, we have refunded the full amount. We are very sorry for the inconvenience. – Leonidas Delivery Team.”

Your order was placed on 2 December, and as this was the last batch available, we were unable to replace the items.

Once again, we sincerely apologise for the inconvenience and disappointment. This is not the experience we aim to provide, and we truly appreciate your understanding. If you decide to give us another chance in the future, we are confident we can show you the high level of service our customers normally receive and hopefully restore your trust in us.

Kind regards,
Leonidas Brighton Team

Rated 5 out of 5 stars
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Thank you so much, Kirsten! We’re delighted to hear you enjoyed the quality of our chocolates and were happy with the speedy delivery. We really appreciate your kind feedback and look forward to serving you again soon! 🍫✨

Rated 5 out of 5 stars

Speedy delivery

Speedy delivery
Beautifully wrapped

November 28, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Thank you for the wonderful review, Jennifer! We take great care with both our delivery and our gift wrapping, so we’re thrilled you enjoyed the experience. We look forward to serving you again!

Rated 5 out of 5 stars

Very good service

Very good service, quick and easy. Products packaged really nicely excellent for gifts or just a premium treat if you like Belgian chocolate.

November 3, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Thank you so much, Paul, for your wonderful 5-star review! We’re delighted to hear you enjoyed our service and that the packaging and chocolates met your expectations. We truly appreciate your support and hope to welcome you back soon for more treats! 🍫✨

— The Leonidas Brighton Team

Rated 4 out of 5 stars

Nearly too fast

I got a 20% discount by purchasing in advance of the 5th November (off an advent calendar). I understood delivery of the present to the recipient would take place after 15th November (in plenty of time for the beginning of December.) in fact, Leonidas emailed me on 4th November to proudly tell me that the gift had been dispatched and Royal Mail delivered on 7th November (quite some time before the beginning of advent!).

November 4, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Dear Frank,

Thank you for your feedback. appreciate you bringing this to our attention. We’ll review our communication and dispatch process to ensure clearer timing for future pre-orders.

If we can help further, please feel free to contact us.

Kind regards,
Leonidas Brighton team

Rated 5 out of 5 stars

Great product

Great product, speedy delivery

November 3, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Thank you so much for your kind words! We’re delighted you enjoyed the chocolates and that your delivery arrived quickly. We really appreciate your support!

Rated 4 out of 5 stars

Easy to order

Easy to order, but rubbish having to pay delivery charge

November 1, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Thank you kindly, Mrs. Hetherington, for your order and feedback. We’re so glad you found the ordering process easy! 😊
Just a quick note — delivery is free on orders over £40, so for smaller orders we only charge the standard Royal Mail delivery cost. We hope to welcome you back again soon! 🍫

Rated 5 out of 5 stars

The dark ginger chocolates are simply…

The dark ginger chocolates are simply heavenly

November 1, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Thank you so much, Gordon! We’re thrilled you enjoyed the dark ginger chocolates — they’re one of our favourites too. We really appreciate your kind words and support! 🍫✨
Leonidas Brighton team

Rated 5 out of 5 stars
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Dear Mrs. White,

Thank you very much for your lovely 5-star review! We’re delighted to hear you were pleased with our quick and professional service. Your kind words mean a lot to our team. 🍫💛

Kind regards,

Rated 5 out of 5 stars

Just so delicious!

November 3, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Dear Mrs. Verver,

Thank you so much for your 5-star review! We’re thrilled to hear you found our chocolates “so delicious.” That’s exactly what we love to hear! 🍫💛

Kind regards,

Rated 5 out of 5 stars
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Dear Mrs. Christine,

Thank you very much for your lovely 5-star review! We’re so pleased to hear you were happy with our quick service and beautiful packaging. Your kind words mean a lot to our team.

We hope you enjoy your Leonidas chocolates and look forward to serving you again soon. 🍫💛

Kind regards,

Rated 5 out of 5 stars

The online shop was easy to use and…

The online shop was easy to use and catered for orders made from Belgium, where I live. Delivery was rapid.

November 3, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Dear Elizabeth,

Thank you so much for your wonderful 5-star review! We’re delighted to hear that you found our online shop easy to use and that your order reached you quickly in Belgium.

We truly appreciate your support and hope you enjoy your Leonidas chocolates — straight from Brighton to Belgium! 🍫✨

Kind regards,

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely delicious and beautiful

Quick efficient service. Bought as a gift. My friend said the packaging plus contents were both beautiful and delicious. She was over the moon to receive these wee treats,

November 2, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Thank you so much, C Scott! We’re delighted to hear your friend loved both the packaging and the chocolates. It’s wonderful to know our wee treats made such a special gift. We really appreciate your kind words and hope to serve you again soon!
Leonidas Brighton team

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely love these chocolates …

Absolutely love these chocolates thank you 😊

October 31, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Hi Mrs. Sanderson,
Thank you so much for your lovely 5-star review! We’re thrilled to hear that you absolutely love our chocolates — your kind words mean a lot to us. We look forward to delighting you again soon! 🍫😊

Warm regards,
The Leonidas Brighton Team

Rated 5 out of 5 stars

Quality chocolate and service

Good website.
Fast delivery
Quality chocolate
Great for special gifts

October 31, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Hi Craig,
Thank you so much for your wonderful 5-star review! We’re delighted to hear you enjoyed our website, speedy delivery, and — of course — the quality of our chocolates. We really appreciate your kind words and hope to see you again soon for your next special gift!

Warm regards,
The Leonidas Brighton Team 🍫

Rated 5 out of 5 stars

Superb Belgium chocolates

Fantastic service, I selected my own chocolates, it was great being given the choice to do so so I didn’t end up with ones I didn’t like. They have a fantastic selection, too many to choose from.
Leonidas are not cheap but they are the best Belgium chocolates and far superior to any chocolates you find in any supermarket. I ordered in advance so they will be my Christmas treat. I received them 3 days after placing my order, very fast and efficient delivery, I was given date and time.

October 29, 2025
Leonidas Brighton logo

Reply from Leonidas Brighton

Hi Marie,
Thank you so much for your wonderful 5-star review! We’re delighted to hear that you enjoyed being able to select your own chocolates and that your order arrived quickly. It’s great to know our selection and quality met your expectations — we take pride in offering the very best Belgian chocolates. We hope you enjoy them as your Christmas treat and look forward to serving you again soon!

Warm regards,
The Leonidas Brighton Team 🍫✨

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look