musclefitbasics.com Reviews 97

TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I was fed up of thin white cotton Ts that lost there shape within minutes. So tried muscle fit basics and the thick, soft cotton and great athletic cut makes the T-shirt hang really well, holds its sh... See more

Rated 1 out of 5 stars

Well it goes without saying to beware of a t-shirt company that's misrepresenting itself as being an auto shop on Trustpilot. I wonder why?? Beware of buying from Ireland. On an order of £150. I ha... See more

Rated 5 out of 5 stars

I’ve ordered from mfb on many occasions and the quality of their stuff is incredible, never had any issues. The delivery is sometimes on the slower side but the quality cannot be matched. Excellent an... See more

Rated 5 out of 5 stars

Really pleased with these T shifts, great fit and excellent quality. After 3 months they wash and wear really well. Delivery was quick too - definitely recommended.

Company details


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

97 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

Be warned - colour fades on some items

I really like their t-shirts (in fact they're awesome), but be warned that the black polo shirts fade to dark grey / charcoal colour very quickly. Mine faded after one wash (the black t-shirts I have bought from them are still jet black - the polo shirts are a different material).

MFB customer services replied "our cotton t-shirts [...] require different washing and drying conditions to the polo shirts. The polo shirts are made with a pique cotton material which needs extra additional care. We recommend that the polo be washed on a cold wash on a slow cycle and are only hung to dry, any additional drying or heater could fade the fabric."

Their website says "365-Day Guarantee
— We’re so confident in our basics that in the unlikely event that an item develops a hole, shrinks or loses colour—don’t worry about it. We’ll replace it with a new one."

I wrote to them 14 days after ordering (a far cry from the 365 days claimed), and asked for a replacement. They didn't give me one. Instead they gave me a 40% discount code for my next purchase, which isn't so bad, but also doesn't uphold the promise on their website.

I'll probably still buy their t-shirts in the future but it irks me that I now have a bunch of cotton polo shirts that need such careful washing. I think I'll keep an eye out for other suppliers.

April 16, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Cheap product

Cheap product, can’t return if u wear it once and dont like it.

Get a polo or a walmart shirt for better prices

Their reply is a lie, they didn’t even see the product, I mentioned wearing it for one hour. To them that’s excessive.What kind of scam is this?

January 23, 2024
Unprompted review
musclefitbasics.com logo

Reply from musclefitbasics.com

Hello Ahmad,

Thank you for providing feedback on your recent experience. We appreciate your input. However, I'd like to clarify that the return was declined because the tags were removed which indicates that the item has been worn excessively, not merely for testing the fit or quality.

Update: We did not claim to have seen images of the item, as they were not provided by the customer.

Rated 5 out of 5 stars

Bought after seeing a Facebook Ad

I’ve searched online for the best fitting and quality tees and never had any luck until I found muscle fit basics! I was hesitant at first as I only saw Facebook ads but took the leap and am very happy I did.

December 14, 2023
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Charges for returning item

November 9, 2023
Unprompted review
musclefitbasics.com logo

Reply from musclefitbasics.com

Hello Steve,

Thank you for your Trustpilot review. We want to clarify that we don't charge for returns. However, shipping costs are refunded only in the case of damaged or incorrect items being received. We apologise for any inconvenience.

Best regards,

Rated 1 out of 5 stars

Cheap product (polo) with weird twisted…

Cheap product (polo) with weird twisted sleeves. Had to chase to get a reply from customer service a number of times even though they say they get back to you in 2 days. Had to pay for recorded delivery then they weren't in when delivered and they hadn't arranged a redelivery so I had to chase them again. Then they take off the delivery cost when you are refunded even when you didn't pay delivery in the first place. Amateurs. Avoid

October 10, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Lowest possible quality products

Both the polos and t-shirts have a poor fit and shrink a bit even washing on 30 degrees.
This company is peddling the absolutely worst, lowest possible quality products, which if you saw in a high street retailer you would even go near.
Suspect the 5-star reviews are from friends or family.

September 21, 2023
Unprompted review
musclefitbasics.com logo

Reply from musclefitbasics.com

Hello Andrew,

We have been notified by Trustpilot that the review you have left may not reflect a genuine customer experience but we would like to clarify a few points about our brand. We have been producing and manufacturing basics since 2017, and during this time, we have worked diligently to earn a reputation for providing the highest-quality basics. We take pride in our commitment to delivering value and quality to our customers.

We understand that fit and quality are essential factors when purchasing clothing. However, we were surprised to hear about your experience, as we have received numerous positive reviews from well known and reputable editorials and have been featured in various articles on the internet as the best "Muscle Fit" brand. Additionally, there are several YouTube reviews comparing our products to more expensive brands, highlighting our quality and value proposition.

We value your feedback and have attempted to reach out to you via email to gather more specific information about your experience with our products. Unfortunately, we have not received a response from you, which makes it challenging for us to address your concerns directly.

It is important for us to emphasise that we do not engage in any unethical practices, such as soliciting fake reviews. We believe in the transparency of customer reviews and strive to maintain the trust of our valued customers.

Thank you for bringing this matter to our attention, and we hope to have the chance to restore your confidence in our brand.

Sincerely,

Rated 5 out of 5 stars

I have had the pleasure of ordering…

I have had the pleasure of ordering from these guys for a while now and over the years the quality has remained the same. In my opinion Muscle Fit Basics produce the best fitting and highest quality cotton t-shirts online. The delivery is always between 1-2 working days and the customer service team are incredibly helpful. I only wish that they would stock more colours as they haven't added any to the current selection for quite some time. Excellent company and I hope they continue to grow and prosper!

September 14, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I had heard of these guys through some…

I had heard of these guys through some online blogs and thought I would give them a go! The t-shirts fit perfectly and the neckline is thick and tight which is exactly what I was looking for. The delivery speed in the UK was the next day and the customer service team were very helpful with helping me with my size! Great all round experience.

September 2, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Didn’t get a full refund

Scammers. Avoid at all costs! I bought only one item and didn’t refund me the whole amount when returned (with no explanation). I had to pay for my own return package on top of that. Original delivery took weeks and even longer to answer emails to get the refund form.

Save yourself the trouble, it’s not worth your money.

Update: the vendor says they don’t refund the shipping costs but the shipping cost is zero on the receipt and shirt is being priced on the website for what I paid with no mention of shipping cost. If I bought 5 shirts I would pay 5x shipping costs?

September 1, 2023
Unprompted review
musclefitbasics.com logo

Reply from musclefitbasics.com

Hello Armen,

We genuinely appreciate your valuable feedback, and we'd like to address a few of the points you've raised:

We do not refund shipping costs unless the items received were faulty. As your items were not faulty you received a full refund minus the original postage costs. The postage costs are clearly shown on the postage label that was attached to your parcel.

Additionally, I can see that your parcel was delivered the same week that you ordered and not weeks from the date the order was placed. I'm sorry however that we do not currently offer a same-day delivery service.

I can also see that we responded to your email requesting a return the next working day. We aim to provide efficient customer service and appreciate your patience.

Should you have any more questions or need further assistance, please feel free to get in touch. We're here to assist you and ensure your satisfaction.

Thank you for choosing our services. We value your business and apologise for any inconvenience.

Warm regards,

Rated 5 out of 5 stars

I'm absolutely "shirtified" with my new…

I'm absolutely "shirtified" with my new t-shirt! It's like wearing a cloud of happiness – so soft and cozy! This shirt is my secret weapon. If you're looking to upgrade your style game, this shirt is the real deal. T-shirt tainly recommend it! 😄👕

July 29, 2023
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Ok, not great.

I gave them a try as they were popping up on my social media feeds quite regularly and I like simple, non-branded, fitted T-Shirts and Polo's.

The t-shirt material is quite nice, thick and comfortable. The problem is that the neck is absolutely huge, so much so that I doubt I will wear it regularly. The sleeves are also quite long for a 'muscle fit' tee.

The polo is very short on the body, certainly compared to the tee. One wash and it risks being unwearable but then again I'm quite tall. Fit around the body is decent but the material feels more like a sports polo, I guess that's the 20% Spandex.

Not terrible but wouldn't buy from them again.

EDIT - polo has now shrunk badly and is unwearable.

July 22, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Mmmm Muscle Fit Basics!

Mmmm Muscle Fit Basics!
These are the best quality T-shirts. The fit, colour and fabric are absolutely great, even after multiple washes they look brand new. Highly recommend!

July 17, 2023
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look