While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 38 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. Many customers expressed significant dissatisfaction with the quality of products, noting that items like bedding and towels deteriorated rapidly, developing holes, fraying, or thinning after a short period of normal use. Reviewers also found the prices to be too high for the poor durability and perceived lack of craftsmanship. The customer service was frequently criticized for being unhelpful, unresponsive, and for not honoring warranties or addressing quality concerns. Additionally, many people reported issues with the company's website, particularly regarding the inability to leave reviews after a certain time, which raised concerns among some about the transparency of the review process. Conversely, a small portion of people felt satisfied with their purchases, particularly highlighting positive experiences with mattresses and some specific linen items. Some reviewers also mentioned positive interactions with customer service representatives who were helpful in resolving issues or assisting with returns.

What people talk about most

Product

Users describe ambiguous interactions with product quality. Many reviewers express significant... See more

Quality

Reviewers mention ambiguous feedback about quality. Many customers express significant disappointment, citing... See more

Price

Clients share negative opinions on price, consistently expressing disappointment with the cost of products.... See more

Customer service

Customers consistently express high levels of dissatisfaction with customer service. Many reviewers report... See more

Website

Consumers find the website to be a source of frustration and distrust. Many reviewers report discrepancies... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

Have the Organic Cloud Cotton Quilt and couldn't be more disappointed. After just a month it was fraying all over the place. Now after having for a year it's gotten so frail it tares so easily. Don't... See more

Rated 1 out of 5 stars

I spent $476 on king size linen bedding and it all fell apart within two years. The bottom sheet has several holes. The flat sheet has holes and two of the four pillow cases are coming apart at the se... See more

Rated 1 out of 5 stars

Received our expensive, advertised as 100% Egyptian Cotton” sateen sheets. Labeled only 100% cotton. In less than 4 months they have pilled! Which means cheap short fiber cotton. Customer service num... See more

Rated 1 out of 5 stars

I really wanted to love this duvet cover given the price point, but the quality just isn’t there. The fabric feels surprisingly thin—almost paper-like—and doesn’t have the weight or durability I exp... See more

Company replied


Company details

  1. Home Goods Store
  2. Bedroom Furniture Store
  3. Furniture Store

Written by the company

Parachute makes home essentials to enhance your life. We believe that high quality, smart design and personal comfort shouldn’t cost a fortune – and that above all – you should start and end your day feeling your very best.


Contact info

1.6

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

844 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 41% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

Expensive Sheets that Didn't Last

These sheets are not cheap, but they started to come apart on me in less than a year and a half, with holes in the sheets and pillowcase lining coming undone at the seams.
That being said, Parachute has reached out and been very good about compensating me for the issue, which is a lot more than can be said about many companies these days.
So while I doubt I will be purchasing these particular sheets again in the future, I can get behind a company that tries to create an ultimately positive customer experience.
1 star for my product and five stars for support = 3 stars.

October 9, 2023
Unprompted review
Parachute logo

Reply from Parachute

Hi Adam,

Thank you so much for sharing your thoughts and feedback with us. We are very sorry to hear about your disappointment with your purchase but appreciate your thoughtful comments. Our CX team is reaching out to you to address your issue—look for an email from help@parachutehome.com. Hope to hear from you soon.

Best,
Parachute

Rated 1 out of 5 stars

$220 for fitted sheet that fell apart

$220 for fitted sheet and top sheet and both fell apart. There is a reason they don't warranty them. Go to amazon for better quality, less money.

October 4, 2023
Unprompted review
Parachute logo

Reply from Parachute

Hi Yasmene,

Thank you so much for sharing your thoughts and feedback with us. We are very sorry to hear about your disappointment with your purchase but appreciate your thoughtful comments. Our CX team is reaching out to you to address your issue—look for an email from help@parachutehome.com. We hope to hear back from you soon.

Best,
Parachute

Rated 1 out of 5 stars

Sheets don't even last one year

I bought a set of linen sheets from them last year. The fitted sheet has already worn down and there are two holes in it. I would not buy sheets from them.

September 24, 2023
Unprompted review
Parachute logo

Reply from Parachute

Hi Ashley,

Thank you for sharing your thoughts and feedback with us. We appreciate you for giving us the chance to address this experience with you directly. If there is anything else we can do for you, please reach out to our CX team at help@parachutehome.com. We are always happy to help.

Best,
Parachute

Rated 4 out of 5 stars

Initially disappointed with quality of sheets, but the customer service was great!

Update ***
Sarah from the Customer Experience team followed up with me after my initial experience. I have since had my fitted sheet replaced. I am very happy with the level of customer service I was provided!! So far the new sheet has been great! Thank you Parachute & Sarah for making this right!

**Original Review
Within the first month of owning the sateen sheets they began piling. Had the sateen sheets for less than a year before they developed holes. They are unwilling to refund me or replace the items.

September 10, 2023
Unprompted review
Parachute logo

Reply from Parachute

Hi Abigail,

Thank you so much for sharing your thoughts and feedback with us. We are very sorry to hear about your disappointment with your purchase but appreciate your thoughtful comments. Our CX team is reaching out to you to address your issue—look for an email from help@parachutehome.com. We hope to hear from you soon.

Best,
Parachute

Rated 2 out of 5 stars

Parachute does not stand behind its products.

I loved the products but they are failing after a couple years. I have other percale sheet sets from other brands on rotation that are 20 years old and still look beautiful. The newest Parachute ones are the only ones failing and tearing. Customer service was not helpful when I reached out for a resolution. After many years of exclusively buying expensive linens from Parachute, I’m done. There are better companies out there that actually stand behind their products.

July 25, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

What a waste of money

What a waste of money. Wanted soft, durable sheets and was willing to pay more for them. I got scratchy, thin sheets instead. Walmart would have been better.

July 10, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I dont know why this site/brand has so…

I dont know why this site/brand has so many negative reviews. I have always had a good experience with the customer care. The product can sometimes be a little lower quality then expected - for example I had pillow cases that sun-bleached after one season of use. I reached out to the company and they worked with me to resolve the issue. Yes, I must admit I have never had anything in my bedroom become sun-bleached BUT they did help replace the item (btw it was a quilt like pillow case in Terra, different from the standard sateen style). As far as quality of sheets, I have been using their sheets for 3 years now (same 2 sets) and I have no issues with holes like some others mention. Possibly its the way people fail to follow care instructions for the product? I don't know. I will say that the care of expensive sheets is def different then cheaper sheets and requires more attention if you want to maintain the fresh "new" look. I like this brand and will continue shopping with them since I feel they have great customer care and respond quickly to inquires.

June 9, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I purchased Parachute brand pillows of medium firmness and it was a complete waist of money. The pillows were INSTANTLY FLAT and felt CHEAP. There is nothing luxurious about these pillows.

I purchased Parachute brand pillows, duvet, and sheets for over 1k (and this was on sale ha!) and the quality is TERRIBLE. I assumed I was getting quality for the exuberant price because you get what you pay for right, but there is no way this bedding should cost what it does. Biggest red flag: they NEVER followed up via email to assess my experience. Me and my husband chose the medium firmness for the pillows and they were flat instantly; no fluff or luxury feeling what so ever and the bedding was a bit coarse not soft or luxurious at all. This was a complete rip off. I should've searched reviews before. I've had better quality at a far lower price before I could afford to spend so much on bedding. DO NOT PATRONIZE PARACHUTE. THEIR BUSINESS IS A SCAM.

January 9, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Condescendingly Horrible Customer Service

I would give a zero star if that was possible. I was incredibly SHOCK at the way Parachute handled my request for a replacement towel. I bought a lot from Parachute in years past and prices are not cheap. One of the four Tassel towels I purchased from them pre-pandemic fell apart after 2 washes. I had several deaths in the family and was too busy to notify them right away and then subsequently we were stuck outside of the US for 3 years during the pandemic. So we did not use the towels but for the 2 times that I washed them prior to the pandemic. I thought for sure Parachute will replace my ratty towel because they would stand behind their claim that they make quality products. I went to the store and was told to bring the issue up with someone at the help desk. So I emailed Parachute. The guy, Javier, who responded must have thought I'm one of those people who wanted a free towel because he was condescending with explanations about the normal wear and tear of towels. UNBELIEVABLE! Yes, Javier, if I used the towel all the time, I would not expect it or any other towel to still keep its shape. But after two washes, the towel fell apart?!? My Target towels are still going strong. I will NEVER ever purchase anything else from this place ever again. Parachute has lost me as a customer forever.

February 20, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

awful sheets awful service

my sheets wore holes in them within a year, duvet full of strings and basically unusable. tried to reach out to customer service and they made up a complete lie saying I was already refunded and that I actually never even picked up my order in the first place. how the hell would I have sheets now with holes in them if I never picked them up? absolute trash company, will never support them again

January 30, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Defective Pillow - Parachute Couldn't Care Less

Purchased the down side sleeper pillow from The Hudsons Bay company in September 2022. Pillow works great except I noticed less than a month ago it's shedding a massive amount of down!

Contacted the company directly and they said they couldn't honour their warranty as it wasn't purchased direct from them. The Hudsons Bay replaces Parachutes 3 year warranty with their own 30 DAY warranty, however on almost every other brand The Hudsons Bay sells they still offer the original company warranty on top of their own.

I feel like Parachute provides The Hudsons Bay with inferior quality products knowing that they won't have to warranty any of these. To me, its like they're just after my money with a very sub-par product. There are no Parachute stores here in Canada so no in-person option other than The Hudsons Bay...lame as basically I spent $200+ CAD on a defective pillow from the start...

September 11, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

They do not guarantee products will last and they WON'T

Spent over $500 for the first time ever for "quality" bedding. We got a whole set and loved it. Followed the care instructions and were pretty gentle with these. After about a year the quilt started to tear- little holes here and there. So I decided to keep it on our bed seasonally to minimize the use (although I've never done this before). We kept using the sheets and after almost 2 years of owning, a large tear showed up on the fitted sheet (not in the seam so NOT fixable). After one more nights sleep, the tear was huge and it had to be tossed.
I contacted customer service and their response was "there is no set amount of time your Quilt should last" and they did not address the sheet.
After running an Airbnb for 2 years- and washing bedding every 2-4 days my Ikea and Target products have held up beautifully!
Horribly ran business in my opinion.

January 19, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great sheets

I purchased a brushed cotton sheet set and I love them. The shipping was very fast too. Don't know why there are so many negative reviews. I highly recommend them.

December 20, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Same issues as everyone else!

Same issues as everyone else. Lint bunnies flying all over our bedroom floor daily. I didn't sweep for a couple of days and ended up with a full dust pan of linen. Going on 8 months now and it continues. I honestly don't know how anything left. They encouraged me the lint will go away after a few more washes and over a few months. The pillow cases twist and come off half way every night. The measurements are incorrect for each product I've purchased from them. I have a full inch of linen in my lint trap after drying the duvet cover and fitted sheet. Don't buy from them.

June 1, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Really disappointed!

Really disappointed. It sheds like crazy and after only 6 months, it’s full of holes! Spent $1200 on a full King Size set and the fitted sheet is now full of holes and the material is see through. The duvet cover never actually fit the duvet correctly so it’s constantly bunching up. The pillow covers barely fit the king size pillows. The whole thing is just a disappointment. Was excited to splurge on fancy sheets but nope, it ended up being a waste of money. I’m sticking with IKEA from now on.

December 28, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Garbage Sheets, Even Worse Customer Service

I purchased a whole set of the Percale sheets around July of 2021. I used them that summer for a couple of months, put them away for the winter, and started using them again this summer. Around June I noticed the thread on one of the corners on the fitted sheet started coming loose. It was very minor so I didn’t think much of it. By the end of summer it had completely unraveled (see photo).

I emailed them on Oct 18 to ask what their warranty period was but never got a response. So I went into a local store to ask the same question and was basically treated like a delinquent with the cs resp asking if I did the unraveling myself. Any idiot could tell the problem was not caused by use but by poor craftsmanship...threads in sheet corners don’t just unravel after a year of infrequent use.

While the percale material does feel good, Parachute’s quality control sucks and the customer service is even worse. Needless to say I will NEVER buy from them again.

Btw, I tried to post my review on their website but it never showed. Stay away from this sketchy company!

October 18, 2022
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

I wanted to love the Percale sheets

I wanted to love the Percale sheets, pillow cases and duvet cover that I bought from Parachute, but after 4 years of wear, I'm quite disappointed with the quality. My fitted sheet starting ripping, the pillowcases have sweat stains that I cant get out (they have been washed and cared for regularly) and the duvet cover has discoloration in one area. The colors of my linens along with parachute's marketing are beautiful and aspirational, but if I'm being honest, quality is most important, and it's simply not there.

November 22, 2022
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look