VanCompare.com Reviews 6,449

TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 850 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the staff for their helpfulness and positive attitude, making interactions pleasant and productive. The service provided is often described as excellent, with consumers noting the efficiency and ease of their overall experience. Reviewers are particularly impressed with the quick response times and the smooth user experience. However, some customers also noted issues with pricing, finding that initial online quotes sometimes increased after further verification, or that renewal prices were unexpectedly high. A few other people also felt that the customer service was not always up to par, mentioning instances of rude staff or persistent unwanted phone calls.

What people talk about most

Staff

Users describe positive interactions with staff, frequently highlighting their helpfulness, knowledge, and... See more

Service

Customers generally report positive experiences with the service. Many reviewers praise the ease and speed of... See more

Customer service

Consumers find customer service to be largely positive, with many praising helpful, polite, and friendly... See more

Price

Reviewers mention ambiguous feedback about price. Many customers found competitive and reasonable prices,... See more

User experience

Clients share positive opinions on user experience. Many customers found the process quick, easy, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Harry was enthusiastic and helpful enabling me to get insurance for a slightly oddball situation (commercial van now being used for private use only) without difficulty. My only advice would be that... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Revised review- I took out a policy and had issues with getting repeated phone calls from this company, I spoke to a number of people at customer support who assured me the problem was resolved. Sadly... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I had numerous phone calls 7 to authenticate policy when it had already been done! They were told stop phoning or we cancel they got the message after that. However I had a call from their customer... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I received an online quote which I was happy with. I then had to phone to verify a few things. At that stage it appeared that my secondary driver had no been put on the new insurance . It was all sor... See more

Company replied


Company details

  1. Insurance Agency

Written by the company

VanCompare.com has teamed up with UK Broker ‘Business Insurance Solutions Ltdʼ (BIS), trading as ‘VanCompare Directʼ, to provide van insurance quotes from 20+ UK Commercial Vehicle Insurance Companies. BIS is one of the UK's leading Van Insurance brokers with over 80,000 van insurance customers.* If BIS are unable to assist with a quotation, we automatically refer you with quotes from our specialist partners.


Contact info

  • First Floor, 140 Brompton Road, SW31HY, London, United Kingdom

  • vancompare.com

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

6K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 92% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Really easy and straight forward sam…

Really easy and straight forward sam Bisset was a pleasure to deal with

March 6, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Joseph,

Thank you for your kind feedback.

We are delighted to hear that the process was easy and straightforward, and that Sam Bisset was a pleasure to deal with. I will be sure to pass your kind comments on to him.

We truly appreciate you taking the time to share your experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 1 out of 5 stars

Been with this company for a year had a…

Been with this company for a year had a renew was twice as much as I normally pay so went with another company phone up to cancel what a mess kept me on the line passed me from pillar the post kept me on the phone for about 15 minutes per person then told me they put me food to the one person and passed me to someone else then when I get to the final person they picked the phone up and put it down again had to go for all again they do it thus as a joke if you go with this company you've got to have your head seem to they were all have another very big laugh on my expense idiots a lot of them

March 6, 2026
Unprompted review
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Mr. Bishop,

Thank you for taking the time to share your feedback, although I am truly sorry to hear about your experience. I did attempt to call you to discuss this with you directly, but unfortunately we were unable to connect.

I am very sorry to hear that you experienced long wait times, multiple transfers, and a disconnection which required you to call back. This is not the seamless service we aim to provide, and I completely understand how frustrating this must have been. Please accept my sincere apologies for the difficulty you faced in contacting us.

We take feedback like this very seriously, and it will be used to help improve our service going forward.

I have also sent you an email to address this matter directly, and I hope this demonstrates our commitment to making amends. Your satisfaction is incredibly important to us, and we remain dedicated to achieving a positive outcome.

If you need any further assistance, please do not hesitate to contact me directly. I will ensure you are well looked after.

Thank you for your patience and understanding, and I wish you a pleasant day ahead.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Very friendly and helpful

Very friendly and helpful

March 6, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Good Afternoon,

Thank you for your kind feedback.

We are delighted to hear that you found our team friendly and helpful. Providing a positive and supportive experience for our customers is very important to us.

We truly appreciate you taking the time to share your review.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

The whole experience with the agent i…

The whole experience with the agent i spoke too was first class. Had a bit of an issue but he did upmost to get it resovled and i was insured in no time at all great service

March 5, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Lee,

Thank you for your kind feedback.

We are delighted to hear that you received first class service and that the agent you spoke with worked hard to resolve the issue quickly for you. It is great to know everything was sorted and you were insured in no time.

We truly appreciate you taking the time to share your experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 1 out of 5 stars

Be very careful

Be careful with this company , you are not told the full story , ask what happens if I cancel midterm ? I expected a penalty no problem £40 but then told there was a broker discount given which I knew nothing about !!!
Long and short of it a £297 policy which had only run 75 days I got a refund of £57 !
I would not recommend using this compare site .

March 5, 2026
Unprompted review
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Mr. Donald,

Thank you for taking the time to share your feedback, although I am sorry to hear about your experience.

I understand your concerns regarding the discount that was reclaimed following the cancellation of your policy, and I appreciate how frustrating this must have been.

The total price of your annual policy included a broker discount, which should have been outlined at the point of sale. As your policy was cancelled mid-term, the cost is recalculated based on the time on cover, meaning you are only charged for the period insured along with any applicable administration for processing the cancellation.

In line with the terms of business that are in place, any annual discount applied at inception is reclaimed on a pro-rata basis when a policy does not run for the full term. I do appreciate that this can be disappointing, and I am sorry for the inconvenience caused. However, these discounts are intended for policies that remain active for the full year.

I was unable to reach you by phone so I have sent you an email addressing this in further detail. I do hope this has helped to clarify matters and demonstrates our commitment to resolving your concerns. Customer satisfaction is very important to us, and we always aim to provide fair and transparent outcomes.

If you need any further assistance, please do not hesitate to contact me directly. I will be more than happy to help and ensure you are well looked after.

Thank you for your patience and understanding, and I hope you have a pleasant day ahead.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Billy Simmonds help me massively with…

Billy Simmonds help me massively with my renewal price saving me over £1000 from my original renewal quote couldn’t have done it without him

March 5, 2026
Unprompted review
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Matthew,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We are delighted to hear that Billy Simmonds was able to help with your renewal and save you over £1,000 compared to your original quote. That is fantastic to hear, and I will be sure to pass your kind comments on to him.

We truly appreciate your review and thank you for choosing us for your insurance.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Great service all round ..

Great service all round ..

March 5, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Lorraine,

Thank you for your kind feedback.

We are delighted to hear that you received great service all round. Providing a smooth and positive experience for our customers is very important to us.

We truly appreciate you taking the time to share your review.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Listened to my needs and delivered…

Listened to my needs and delivered promptly

March 5, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Sean,

Thank you for your kind feedback.

We are delighted to hear that our team listened to your needs and was able to assist you promptly. Providing attentive and efficient service is very important to us.

We truly appreciate you taking the time to share your experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Handled my enquiry brilliantly and helped me find the best offer

March 5, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Ben,

Thank you for your kind feedback.

We are delighted to hear that your enquiry was handled brilliantly and that our team were able to help you find the best offer. Providing helpful and efficient service is very important to us.

We truly appreciate you taking the time to share your experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 1 out of 5 stars

Financial penalty applied for mistake

Totally disgusting behaviour.
Just because their online form is misleading they tried to triple the insurance premium and admitted it was purely due to the error on the form.

March 4, 2026
Unprompted review
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Good Afternoon,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We guarantee our online rates. However, it appears there may have been a discrepancy with the information entered online, which resulted in the premium needing to be revised. I appreciate how frustrating this can be and apologise for the dissatisfaction this has caused.

We would very much welcome the opportunity to understand what went wrong and contact you directly to put things right. Your satisfaction is very important to us.

Unfortunately, as the review is anonymous, I am unable to investigate the matter properly at this stage. Please could you kindly text your quotation reference or any identifiable details to 0779 6055 523. I will then investigate the matter and contact you personally to address your concerns.

Thank you for your patience and understanding in the meantime. I look forward to resolving this for you.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Giving this review to Isabel May

Giving this review to Isabel May. 10/10 customer service i received. She was punctual, supportive and kept her words.

March 3, 2026
Unprompted review
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Reduwan,

Thank you for your wonderful feedback.

We’re delighted to hear that Isabel provided such excellent service and that she was punctual, supportive and reliable throughout. She will be very pleased to know her efforts were recognised.

We truly appreciate you taking the time to share your experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Great customer service, Billy made the whole process very easy.

March 4, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Thomas,

Thank you for your kind feedback.

We’re delighted to hear that Billy provided great customer service and made the whole process easy for you. He will be very pleased to know his support was appreciated.

We truly appreciate you taking the time to share your experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

I got in a right mess and accidentally…

I got in a right mess and accidentally cancelled my insurance, however a new policy was sorted actually saving me money.

March 4, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Scott,

Thank you for sharing your experience.

We’re pleased to hear that the situation was resolved and that a new policy was arranged for you, even saving you some money in the process. Our team are always happy to help put things right when needed.

We appreciate you taking the time to leave a review.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Helpful telephone manner with fast…

Helpful telephone manner with fast results,thank you billy

March 3, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Peter,

Thank you for your kind feedback.

We’re delighted to hear that Billy was helpful and able to resolve things quickly for you. He will be very pleased to know his support was appreciated.

Thank you for taking the time to share your experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

The young man I spoke too was so…

The young man I spoke too was so helpful and explained everthing patiently. Very good service all round.

March 2, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Ann,

Thank you for your kind feedback.

We’re delighted to hear that the adviser you spoke with was helpful and took the time to explain everything patiently. Providing clear and supportive service is exactly what we aim for.

We truly appreciate you taking the time to share your experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Got on the road with hire van quick .VW…

Got on the road with hire van quick .VW van was great ,clean easy to drive . No problems on return .

February 27, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Good Morning,

Thank you for taking the time to share your experience.

We’re pleased to hear that everything went smoothly and that the van was clean, easy to drive and ready to get you back on the road quickly. It’s also great to know the return process was straightforward.

We appreciate your feedback and hope to assist you again in the future.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

The guy on the phone was really nice…

The guy on the phone was really nice lad helped out getting me the best prices and understanding everything

February 28, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Kieran,

Thank you for your kind feedback.

We’re delighted to hear that the adviser you spoke with was helpful and took the time to ensure you understood everything while finding you the best price possible. That’s exactly the level of service we aim to provide.

We truly appreciate you taking the time to share your experience.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Excellent

Excellent, very efficient.

February 28, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Jim,

Thank you for your feedback.

We’re delighted to hear that you found the service excellent and very efficient. Providing a smooth and straightforward experience is exactly what we aim for.

We appreciate you taking the time to share your review.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 5 out of 5 stars

Very helpful

Very helpful

February 27, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Good Morning,

Thank you for your feedback.

We’re pleased to hear that you found our team very helpful. That’s exactly the level of service we aim to provide for our customers.

We appreciate you taking the time to leave a review.

Yours Sincerely,

Charlie Byrne
VanCompare

Rated 1 out of 5 stars

Unable to change vehicle on the portal

Unable to change vehicle on the portal. Phone call waited 20mins for answer, Spoke to Jacob said I would have to call again when at the dealer and gave me a different phone number, he was most unhelpful Rang at the dealers and the guy said this number is for cancellations only (Thanks Jacob prat) Rang again a new bloke took details said hold so I did for a further 20mins with no reply. Got fed up drove new vehicle home on dealers insurance. Rang again in the afternoon they said new policy would be needed as current insurer does not insure this vehicle. Got put through to sales and the chap was brilliant set up new policy in 15mins I told him about the previous bad service, he said thats why he's in sales the other idiots were customer service (or lack of it)

February 27, 2026
VanCompare.com logo

Reply from VanCompare.com

Dear Mr. Osmond,

Thank you for sharing your feedback. I apologise once again for your initial experience, and thank you for taking the time to speak with me this evening. I am pleased that we were able to address your concerns directly and reach a resolution that you were satisfied with.

Please do not hesitate to contact us directly if you need anything in the future. We are always here to support you.

Yours Sincerely,

Anna Vida
VanCompare

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look