Lemonpavilion Reviews 

818
•
TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 58 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently mention that items are well packaged, arrive quickly, and match the descriptions perfectly, making purchases smooth and satisfying. Many people appreciate the sturdy quality of the products and the polite, helpful delivery drivers who place items carefully. However, some reviewers were not happy with customer service and experienced significant delays regarding their delivery times. A few people also mentioned receiving damaged items, missing components, or facing frustrating difficulties when trying to arrange returns. Communication issues were also noted by several consumers who felt completely uninformed about the exact shipping dates and order status.

What people talk about most

Product

Reviewers mention ambiguous feedback about product, with many customers expressing high satisfaction... See more

Delivery service

Users describe ambiguous interactions with delivery service, as experiences varied drastically among... See more

Quality

Clients share positive opinions on quality, frequently praising the items as well made, sturdy, and matching... See more

Order

Consumers find order experiences to be sharply divided. While many reviewers praised the efficient ordering... See more

Customer service

Customers expressed deep dissatisfaction and frustration regarding the customer service, highlighting... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Good communication, phone call to arrange day of delivery, was told delivery was between 10am-5pm and I'd get a call before hand from the driver when he was close, I didn't receive that however I was... See more

Rated 4 out of 5 stars

Bought a 120 gallon raised wooden pond. The finished product was easy to build and looks pretty good. Irritating that the kit didn't come with an underlay that the instructions said was preferred.... See more

Rated 4 out of 5 stars

This is a tricky review to write because the product (Monet garden arch) is excellent but the company communication was very poor. I didn't receive an order confirmation email for two days after order... See more

Rated 5 out of 5 stars

Ordering positive. Communication mostly ok, it would have been better to know half day delivery, rather than just the day. Amazed that delivery man was on his own, that said he was amazing on a baki... See more


3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

818 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 25% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.9

All reviews

(818)

54 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great quality

Lovely, good quality piece of garden furniture, arrived within a good time frame. Good communication when I had a query too. Seems like an honest and trustworthy company. Would recommend

March 11, 2026
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

120 gallon raised wooden pond

Bought a 120 gallon raised wooden pond. The finished product was easy to build and looks pretty good. Irritating that the kit didn't come with an underlay that the instructions said was preferred. All the more so because some of the timber was too full of knots, leading to rough or sharp edges which could damage the pond liner.

March 1, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I ordered a plant pot

I ordered a plant pot. It took ages to arrive and nothing like the item advertised. Im assuming its a very cheap looking replacement for the now sold out' pot on their website. Its definitely way overpriced for a plastic tub, and not remotely similar in any way.
I have emailed to make a return and advised that I won't be paying for the privilege as I didn't order this to begin with, nor was I asked if I wanted a completely different item.
We'll see how easy a return is...

February 19, 2026
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Cheap Price = Cheap Quality

I ordered 2 x 3 drawer bedside cabinets, which arrived fairly promptly (after I had paid a delivery surcharge, based on my postcode); apparently Royal Mail charge more for certain postcodes in London, even if they're right next door to a surcharge-free postcode! Who knew?
The bedside cabinets were not expensive and so I went ahead and bought them, as I liked their appearance.
Anyway, I found the product to be pretty crappy, to be honest. I assembled the furniture with great care, but it was impossible to get the drawers to open & close freely. If I'd had the right tools, I would have used a router on the drawer runners; as it was, I gave up and donated the finished items to charity.
Moral of the story is that you get what you pay for
Needless to say, I will never buy from this company again....

January 2, 2026
Unprompted review
Lemonpavilion logo

Reply from Lemonpavilion

Hello
We are sorry to read your review. We offer a high level of customer service and would have resolved this for you, but you did not contact us to report any problem, so we were unable to offer a resolution.
We sell a wide range of home and garden products and feel this review is rather unfair as you have reviewed a product and not our service and did not even let us know that you had a problem, which as mentioned above we would have dealt with for you, had we been aware.
All the best
Katie
Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

I notified you of a problem with one of…

I notified you of a problem with one of the hoops not being drilled on the metal Rose Tower 8ft Obelisk--e'mailed you & tried to ring several times no answer--went directly to the manufacturer & Sophie was more than helpful & very supportive problem solved--I won't be buying from you again will go direct !!

December 17, 2025
Unprompted review
Lemonpavilion logo

Reply from Lemonpavilion

Hello Glynn,
We are very sorry to read of your diappointment. We have reviewed the correspondence and you emailed us late on 18th December and again on the 20th saying that we did not reply. The week running up to Christmas is an extremely busy time of year for all retailers and whilst we usually reply to emails the same day, due to the busy season, we took an extra day. We have no record of you calling us or using our livechat which gets an immediate response.
We trust all is now ok, but please do reach out to us if you need any further assistance.
All the best.
Katie
Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Product looked very shoddy within days…

Product looked very shoddy within days of it being laid down on the floor.(rug) Totally messed me about with the return to which I have had to go direct to B&Q to help me resolve it. The product was sold by Lemon Pavillion through B&Q. Awful experience and still not resolved.

November 25, 2025
Unprompted review
Lemonpavilion logo

Reply from Lemonpavilion

Hello Colette
We are very disappointed to read your review. We have did ask you to provide us with your order no. but you declined so we are unable to identify you as one of our customers.
All the best
Katie
Customer Service Team

Rated 5 out of 5 stars

Lamp purchase

Quality is great, I’m very pleased with my purchase. Delivery was as stated. Would definitely recommend

November 16, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I am very disappointed

I am very disappointed
I am very disappointed as the £1200 worth of picnic benches I ordered 3 weeks ago, (5 working day lead time) have still not arrived.
Received an email 3 working days ago saying they were finally arriving last friday, of which they did not and no reply to my email asking for an explanation. I have had to yet again ring and chase to see where these are. Not how I usually do business and I am still non the wiser.

May 22, 2025
Unprompted review
Lemonpavilion logo

Reply from Lemonpavilion

This review is not from our customer, we asked for the customer's details, but the email address provided is not correct.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company at all costs!

Despite speaking to their colleagues to confirm delivery timescales for a shed, they were two weeks late. I had to call three times during this time. No one had taken accountability and it took them over a month for their customer service team to respond to say they will not be doing anything to try rectify the situation. Avoid this company at all costs.

October 7, 2025
Unprompted review
Lemonpavilion logo

Reply from Lemonpavilion

Hello Hayden
We are very sorry to hear that you have not been satisified with our service. We have investigated this and found that your order was delivered on 2nd September and this was a few days longer than our estimated delivery timescale.
We apologise for this slight delay, but we did engage with you regularly to keep you updated on your order.
All the best.
Katie
Customer Service Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Experience.

Excellent service and communication from placing the order to the delivery. I was advised of the delivery date and the driver contacted me when he was on route. The driver was very polite and delivered the stones exactly where I required them, and showed his driving skills of reversing and unloading the bags of stones without any problem. I would have no hesitation of recommending your company to my family and friends.

September 26, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I had a very disappointing experience

I had a very disappointing experience. The item I received was not as described and looked completely different from the image advertised on their website. When I raised this issue, instead of addressing my concerns, the company altered the product photo online to make it look less appealing, which suggests the original listing was misleading. In addition, I found the staff unhelpful and dismissive when I tried to resolve the matter. Overall, I would not recommend this company due to poor customer service and misleading advertising.

August 15, 2025
Unprompted review
Lemonpavilion logo

Reply from Lemonpavilion

Hello Emily
We are very sorry to read this review and did request information from you, so that we can resolve this for you. Unfortunately, you did not engage and did not provide us with your order details so we are unable to assist you.
Reviews are really important to us and we endeavour to maintain high levels of customer service but as you did not provide with your details, we can only assume this does not relate to one of our customers.
All the best.
Katie
Customer Service Team

Rated 4 out of 5 stars

You get what you pay for!

For the money, it's not bad. I was able to build the shed as the instructions were super clear, and it arrived on time. The build quality is not great - a number of the pieces were not cut to the correct size, and a bit of impromptu jigging had to be done to get things to work. However, as I said, generally pretty happy with the final outcome.

August 14, 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look