MoneySaver Telecom Reviews 88

TrustScore 2.5 out of 5

2.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I was looking to save money on my health insurance. It was very simple and effective. I filled out online details. I receive an a call and email. I called back and it was great because I got a person... See more

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely awful. Phoned my elderly father in the day when I was out at work and tricked him into a verbal contract offering a better deal than bt but then didn’t mention he would get charged £1 per g... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

They call every single day trying to solicit money from people who are less knowledgeable on the topic. The person on the phone knew so little about what he was talking about that he completely made... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely awful service provided to my 80 year old Dad. He has now transferred to another provider but continues to receive bills. Service was transferred on 6th November yet they billed him at the e... See more

Company replied

Company details

  1. Internet Service Provider

Information provided by various external sources

MoneySaver Telecom works with network providers within the UK to save money off your phone bills! Does your phone bill need saving? Talk to us today!


Contact info

2.7

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

88 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Keep away from this company at all costs!

I wouldn’t give any stars but it forces you to. Shocking company that have exploited a blind elderly man who has dementia. Sent him router for broadband! Over the past year they have had hundreds of pounds off him. It wasn’t until I got Power of Attorney I realised the extent of the costs. You can’t call them as it costs a fortune. I have messaged and was told someone would get back to me and no call. They tried to call my Dad despite me telling them his condition. I have cancelled the direct debit to force their hand. From other reviews looks like we won’t get a refund!!! Don’t know how they sleep at night.

I gave the details but still not heard from you ! Over a 1000 pounds in phone charges to a vulnerable blind man with dementia beyond shocking!!

May 30, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Mrs Bland,

Thank you for your review and your comments, I will make sure they're fed back to the business.

I'm sorry to hear there is a billing issue going on, I've sent you a message for some further information, if you could review and reply that would be great,

Thanks Mrs Bland, speak to you soon.

Rated 2 out of 5 stars

Eventually got the fault resolved.

I need to commend Darren from Tech support who did go above and beyond to try and support the fault situation with my mums phone line. Unfortunately I am not able to say the same about the online chat. Although very polite, failed several times to feed vital info. back to me (as my mum had no phone line or capacity to report the vault herself).
Main issue is that like many other "providers", they rely on BT open reach engineers to solve faults and in my mum's case, they were blatantly lying stating she was refusing then entry, only after Darren challenged them, did they admit that they had never actually attempted to attend, just tried to fix remotely time and time again!
Problem I have is that the online chat either choose not to tell me this, or did not have access to the information.
It is understandable that 3rd party Providers are relying on the service of BT to provides the phone lines, but ultimately accountability for the phone service lies with Money saver, as they are who my mum pays the bill to.

May 22, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Andrea,

Thank you for your review and your comments.

I will make sure your comments are fed back to the business, although I'm sure Darren has already fed them back.

I'm sorry to hear that you've had some troubles with getting your service back up and running.

We always aim for a smooth service, however due to the nature of the service things sometimes do go wrong, and we strive to get things back up and running as quickly as possible, I can only apologise if there are delays with getting things back up and running.

Apologies again Andrea, take care.

Rated 1 out of 5 stars

I found that I could not dial N America…

I found that I could not dial N America when my line was 'upgraded'. I phoned 3 times to complain but nothing happened. I have close relatives in Canada and wish to keep in touch with them particularly at the present time. It is rude to cowboys to liken MST to them..
Ian Strachan

April 21, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Ian,

Thank you so much for your review and your comments.

I'm sorry to hear there is an issue with calling international numbers.

I've sent you a message request for some further information, if you could review and reply that would be fantastic!

Thanks Ian, speak to you soon.

Rated 1 out of 5 stars

Trying to pay and have it acknowledged

YET AGAIN you have added the previous amounts to my bill when I HAVE PAID BY DIRECT BANK TRANSFER of £150.35 on 28th January and I have also recently paid February's bill of £27.05 on 5th March. I have previously tried to pay by cheque but because you couldn't be bothered to cash them I had to cancel them after at least a month and pay by electronic bank transfer. You have BEEN INFORMED BY ME AND BT THAT THEY ARE MY NEW PROVIDER AS OF 5TH FEBRUARY 2020 SO THIS IS THE LAST BILL WHICH I HAVE PAID. yOU REPLIED TO MY LAST TWO REVIEWS THAT YOU WOULD CONTACT THE CUSTOMER SERVICE MANAGER AND ALSO THAT YOU WOULD ASK SOMEONE TO CONTACT ME TO RESOLVE THE SITUATION BUT I HAVE NOT HEARD ANYTHING FROM YOU BY LETTER OR TELEPHONE. YOUR BUSINESS IS A JOKE!! customer service is NIL. PLEASE GET YOUR FINGER OUT AND WRITE TO ME WITH A WRITTEN APOLOGY AND CONFIRM THAT I HAVE PAID, OWE NOTHING, AND THAT I WILL NOT RECEIVE ANY FURTHER BILLS FROM YOU!!!! I HAVE CONTACTED THE OMBUDSMAN IN SHEER DESPERATION!MSR42454

March 12, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Jenny,

Thank you for your review, looking into the account I can see you have been dealing with our Executive Complaint department to resolve this matter.

A resolution has been proposed and accepted, which is great news.

Thank you for taking the time to discuss the matter with us and we are glad we came to a resolution of which you were satisfied with.

Should you have any further queries or concerns, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

MoneySaver Telecom

Rated 5 out of 5 stars

Quickly sorted my problem

My internet went down on Saturday, I was not at home Monday as I was looking after my Grandchildren but phoned Moneysaver Telecom anyway and spoke to Darren. He raised the paperwork there and then, whilst I was still on the phone. By the time I got home again the Internet was working. Darren then telephoned me on Tuesday to explain what the fault was. More than happy the way it was all dealt with.

March 10, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Julie,

Thank you so much for your review and your comments!

I will make sure this is fed back to Darren in our technical support team!

Thanks again Julie, take care.

Rated 1 out of 5 stars

This company ripped off my elderly mum…

This company ripped off my elderly mum but when I posted about her experiences they took my review down. Avoid them. They don't answer their phone for MONTHS at a time.

March 6, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Kate.

Thank you so much for your review, and thank you for your comments.

I'm so sorry to hear you've not had a great experience with us here at MoneySaver Telecom.

I've sent you a message for some further information, if you could please review it and reply to me so I can see whats going on, that would be great!

Thanks Kate, speak to you soon.

Rated 1 out of 5 stars

Don't go near this company crowd of…

Don't go near this company crowd of cowboys charge you when account cancelled internet doesn't work stay clear

February 20, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Aldo,

Thank you so much for your review, and thank you for your comments!

I'm sorry to hear you've not had a great experience with us here at MoneySaver Telecom.

I would to put this right!

I've sent you a message request, if you could reply to it so I can take a look into this that would be fantastic!

Thanks Aldo, speak to you soon.

Rated 5 out of 5 stars

We recently completed an order to…money saver telecom

We recently completed an order to change from adsl to broadband and was having problems getting the router to connect , I contacted money saver telecom and was passed onto Darren readman who tried to help but still got problems with getting the password in , I rang back the next day to try and sort and spoke to Daniel who also tried unsuccessfully , , finally tried again this morning and Darren managed to get it going . Much thanks to both Darren and Daniel for the time and effort they both put in and success in getting me connected . Really appreciate the fact that we got it going
Ian lipscomb

February 6, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Ian, thank you for your kind review. I'm glad to hear you're now up and running following the connection difficulties you were experiencing. I will ensure your comments are passed to both Darren and Daniel. Many thanks, Moneysaver Telecom.

Rated 1 out of 5 stars

shocking company

Avoid at all costs target elderly and vulnerable customers. Talked my 95 year old aunty who has dementia and Parkinson’s into changing to them she didn’t understand what she was doing and didn’t realise she was no longer paying by direct debit. They cut off her phone line just before Christmas without warning which was very concerning as she has a personal alarm linked to the phone. Luckily I managed to get her connected again quickly via BT might be more expensive but couldn’t fault the customer service they provided. Having read other reviews seems they are notoriously bad. Sad that people can do this to vulnerable people how do they sleep at night. Hope it doesn’t happen to any of their relatives!!!! And no I haven’t discussed anything or had anything resolved with them despite their response to my review on here saying they had.

January 17, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Sandie,

Thank you for your review, looking into the account I can see you have been dealing with our Executive Complaint department to resolve this matter.

A resolution has been proposed and accepted, which is great news.

Thank you for taking the time to discuss the matter with us and we are glad we came to a resolution of which you were satisfied with.

Should you have any further queries or concerns, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

MoneySaver Telecom

Rated 1 out of 5 stars

appalling service

appalling service, left my 81 year old mother without a landline for a month and when they fixed the line they had changed her number. they then gave her 3 dates by which they'd fix the issue missing every one without an explanation (we did all the chasing).

My mum is 81, they couldn't care less, no priority no customer service.

Avoid!

edit - Months down the line, despite their pitiful attempt to look good on trustpilot, I am still awaiting communication that I requested in February (a deadlock letter and response to a complain about how they handled my first complaint when I said I was NOT happy with their resolution) - I will be reporting this sham of a company to the ombudsman

January 13, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Rob,

Please accept my sincere apologies for the disruption with your service.

I have sent you a message request, if you could reply that would be fantastic.

Thanks Rob, speak to you soon.

Rated 5 out of 5 stars

I was amazed to read some of these…

I was amazed to read some of these reviews. I have been a customer of MST for several years now, and on the odd occasions when I have had problems with my phone they have always dealt with it speedily and efficiently. The customer service operatives have always been unfailingly polite and helpful. I did have some problems contacting them when my line was down around Christmas time, but concluded this was probably due to their having a reduced staff over the holiday period. When I did get through the problem was soon resolved. I have phoned them this morning regarding my missing 1571 service, got through to an operative straight away and the issue was resolved within half an hour of my call (they had promised it within four hours). In addition I am paying considerably less for my landline service than I previously was with BT. I do not have a broadband contract with this company, so I cannot comment on that, but I am more than satisfied with the service I have received from this company. Pat Duncan (James Duncan MS14010326)

January 10, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hello PA Duncan, thank you for your review and kind words, which I shall pass on to the team now. Regards, Moneysaver Telecom

Rated 1 out of 5 stars

Worst phone company ever

Worst phone company ever! My Mum was with this company for over 4 years then all of a sudden she was given a different phone number when we enquired for her - as she only had outgoing calls - we were told “oh we rare changing providers and will email the new company and get this sorted” that was 3 weeks ago - 2 un answered and numerous unanswered phone calls later, nothing has happened apart from the fact my 82 year old mother now has no phone at all!! We have now moved her to BT and it is cheaper that Moneysaver were in the first place

January 8, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Evelyn,

Thank you for your review, looking into the account I can see you have been dealing with our Executive Complaint department to resolve this matter.

A resolution has been proposed and accepted, which is great news.

Thank you for taking the time to discuss the matter with us and we are glad we came to a resolution of which you were satisfied with.

Should you have any further queries or concerns, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

MoneySaver Telecom

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this Company - Absolutely Awful Service

Absolutely awful service provided to my 80 year old Dad. He has now transferred to another provider but continues to receive bills. Service was transferred on 6th November yet they billed him at the end of November for a full month followed by a further bill at the end of December for the full month (fortunately we had cancelled the Direct Debit). We tried many times to contact since then but there is never an answer on the phone. The recent pattern of reviews appears to say it all - Avoid this company at all costs

January 7, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Martin,

Thank you for your review, looking into the account I can see you have been dealing with our Executive Complaint department to resolve this matter.

A resolution has been proposed and accepted, which is great news.

Thank you for taking the time to discuss the matter with us and we are glad we came to a resolution of which you were satisfied with.

Should you have any further queries or concerns, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

MoneySaver Telecom

Rated 2 out of 5 stars

Similar issues

It seems there is a pattern emerging here. My elderly parents rely on their phone line and it stopped working on 18th December. It took until 31st December for MoneySaver to assign a temporary number and as of this morning their original number has not yet been reassigned back to them. I have also had similar difficulty in contacting customer services on the 0333 200 0802 number. A lot of the time it just rings out. To be fair when I have manged to talk to someone they have been polite and understanding but not really very effectual in actually resolving the issue. Openreach are being blamed for the delay and I don't know enough about what may be happening behind the scenes to say otherwise. Also, at no point has anybody responded to the comment form on the website or been in touch to let either mum or me know what is happening. Not exactly first class service

January 7, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Ann,

Thank you for your review, looking into the account I can see you have been dealing with our Executive Complaint department to resolve this matter.

A resolution has been proposed and accepted, which is great news.

Thank you for taking the time to discuss the matter with us and we are glad we came to a resolution of which you were satisfied with.

Should you have any further queries or concerns, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

MoneySaver Telecom

Rated 1 out of 5 stars

Parents phone line has been out of service for weeks.

My elderly parents phone line has been out of service for several weeks Trying to contact this company to resolve any issues is a complete joke.
Their landline eventually started working on Saturday however their number they have had for years has now changed and they do not have an answering service anymore. Once again they have tried contacting the company on the 0333 200 0802 number but no one answers and eventually the line goes dead. I have emailed on their behalf several times with no response.

As per Bayliffe's review I too am seeking advise from a professional body as to the situation and would encourage other potential customers to stay clear!

January 6, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Neil,

Thank you for your review, looking into the account I can see you have been dealing with our Executive Complaint department to resolve this matter.

A resolution has been proposed and accepted, which is great news.

Thank you for taking the time to discuss the matter with us and we are glad we came to a resolution of which you were satisfied with.

Should you have any further queries or concerns, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

MoneySaver Telecom

Rated 1 out of 5 stars

My elderly mother phone has been out of…

My elderly mother phone has been out of service for several weeks now and we are unable to contact Money Saver Telecom to resolve. We have sent messages via the contact form and still no response. Do not go near them. I am seeking advise from a professional body as to the situation now and would encourage other customers to make same complaint if you cannot resolve.

January 6, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Bayliffe,

Thank you for your review, looking into the account I can see you have been dealing with our Executive Complaint department to resolve this matter.

A resolution has been proposed and accepted, which is great news.

Thank you for taking the time to discuss the matter with us and we are glad we came to a resolution of which you were satisfied with.

Should you have any further queries or concerns, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

MoneySaver Telecom

Rated 1 out of 5 stars

Cancelled contract on 26th August and still receiving bills!!

I have tried to get in touch with this company for numerous months now as I cancelled my parents contract on the 26th August but they keep sending them bills. I have cancelled the direct debit, emailed you and also tried for numerous months to make contact with you via telephone but still no response. My parents are now with another internet provider which have provided them with an excellent service. The new provider also tried to contact them but there was no response as They wanted to transfer my existing telephone number They have had for years and again no response either. My parents are elderly and needed a service that was going to be reliable, you have not proven to do this. I think this is a joke of a company and going by the reviews on here I am not the only person who has had a bad experience with them.

January 4, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Charene,

Thank you for your review and thank you for comments.

Thank you also for supplying me with your contact information in the message request, we will look into this and get this sorted for you.

Thank you for your patience Charene, speak to you soon.

Rated 1 out of 5 stars

Appalling Telephone Company

I am appalled with this company. Managed to convince my 71 year old mum to sign up. Phone not been working since 20th December 2019. It is imperative that my parents have a landline, as my 80 year old dad has dementia and his lifeline is connected to the landline. As no phoneline, no lifeline either. ABSOLUTE DISGRACEFUL!! Left message for callback, nothing. Sent an email to faults department - nothing. Made many phonecalls over several days, Husband FINALLY managed to get through on 30th December to someone called Darren, (not sure this was his real name!) He said "We have been doing updates and that basically some lines appear to have ceased, however they are still live. We have no idea which lines have been affected and only know when you telephone us." I mean seriously, this is so wrong on so many levels, let alone phone when you don't have a phone-line?!? My husband informed Darren that we had cancelled the DD in order to get contact, his response "Oh don't worry about that"
He said he would give us high priority and call us back with an update after 24 hours, Its now the 3rd January 2020, nothing! STILL NO PHONELINE. AVOID AVOID AVOID.

January 3, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Lorraine,

Thank you for your review, looking into the account I can see you have been dealing with our Executive Complaint department to resolve this matter.

A resolution has been proposed and accepted, which is great news.

Thank you for taking the time to discuss the matter with us and we are glad we came to a resolution of which you were satisfied with.

Should you have any further queries or concerns, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

MoneySaver Telecom.

Rated 1 out of 5 stars

Dreadful service for elderly customers

My elderly parents are with moneysaver telecom. Their land-line is essential as both have health problems. Their phone stopped working 23 December and we have tried calling and sent emails and contact us form and nothing. More worrying is that the company took payment for having the land-line and they've not had it. Also the message of the phone not taking incoming has changed to the call being ended. So anyone medical trying to get my parents can't. Its now costing them a fortune as they had to get a mobile. Really feel like they have been conned.
An update on this after a few weeks we did get through and it was a fault. After being given a new number it was then reverted back to their old number. So my parents had people who couldn't contact them. As for the complaint being resolved it hasn't been as instead of getting a refund my parents have been charged. They've tried to call and have left a message. Theyve had no call back. So I've updated this review as I hope they will contact them and sort it out. The complaint hasn't been resolved. Updated 3.4.2020.

January 3, 2020
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hi Julie,

Thank you for your review, looking into the account I can see you have been dealing with our Executive Complaint department to resolve this matter.

A resolution has been proposed and accepted, which is great news.

Thank you for taking the time to discuss the matter with us and we are glad we came to a resolution of which you were satisfied with.

Should you have any further queries or concerns, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

MoneySaver Telecom

Rated 1 out of 5 stars

It would appear many people are having…

It would appear many people are having the same issue as my father, 83, with the line being off and no contact possible via their contact details. What is going on???

I will be cancelling all payments and moving companies, this is disgraceful and unprofessional behaviour. Taking money from older clientele with no return of service.

December 29, 2019
Unprompted review
MoneySaver Telecom logo

Reply from MoneySaver Telecom

Hello, without knowing which account your comments relate to it is hard to offer a response, or whether the line being down relates to a technical fault or even a billing issue. Can I ask you to call 0333 200 0802 and speak to one of our customer service team, and they will happily help you. Regards, Moneysaver Telecom

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look