While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 53 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Many people were dissatisfied with the event's location, citing significant traffic congestion and poor organization for parking, which led to long delays both arriving and leaving. Customers also found the pricing for tickets, parking, rides, and food to be excessively high, and many reported issues with receiving refunds for cancelled events or unsatisfactory experiences. Some people were dissatisfied with the service, mentioning a lack of clear communication regarding refunds and unhelpful responses to inquiries. Reviewers frequently highlighted that the fireworks displays were often obscured by smoke or started late, impacting their enjoyment of the event.

What people talk about most

Location

Consumers find the location to be problematic, primarily due to severe traffic and parking issues. Many... See more

Service

Customers consistently express disappointment with the service. Many reviewers report significant delays,... See more

Holidays

Clients share ambiguous opinions on holidays. Many reviewers expressed frustration with events, citing issues... See more

Price

Reviewers mention negative feedback about price. Consumers consistently express dissatisfaction with the high... See more

Refund

Customers consistently express frustration and dissatisfaction with the refund process. Many reviewers report... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

Honestly I was quite disappointed with our experience, we got there and had to wait an hour just to get to the parking, which was fairly organised but getting there was a pain. Then when we finally go... See more

Rated 2 out of 5 stars

Today was my first time going to Abingdon Firework Festival. And I won’t be going again, absolutely nothing to do with the rain. The whole event was just ‘meh’. First of all, the viewing ar... See more

Rated 2 out of 5 stars

Went to Abingdon fireworks last November… despite the issues with fireworks not being very visible through the smoke and the lack of bonfire to start with, we did actually really enjoy it. Stepson lo... See more

Rated 2 out of 5 stars

Although the fireworks at Abingdon were insane!! unfortunately the viewing for the shows just don’t work! You can’t see anything & children missing out. for the money you pay you’d think they’d... See more


Company details

  1. Event Management Company

Written by the company

Unique and exciting family experiences featuring an Xplosive combination of world class fireworks, air displays and light shows!


Contact info

2.4

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

639 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 2% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Awful

Awful, overpriced, misleading, overcrowded, terrible food, terrible rides, overly expensive, the list goes on. Don't waste your time, absolutely awful.

July 27, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great day out

Great event with a chilled vibe, plenty for everyone and you can bring your own picnic too. Fab day out whether just adults or with a family

August 10, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

What an incredible day at the Ardingly…

What an incredible day at the Ardingly SummerFest. Sooo much going on and very well organised. We saw Stunt shows, monster trucks, fairground rides, parkour show, Noasis, Symphonic Ibiza, ate noodles and cookies, wore ourselves out dancing, watched fireworks, did rifle shooting and relaxed in the sun. Couldn't have wished for a better or more fun day. Thank you Xplosive Events, we will be back next year!

August 10, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Leonie,

We are so happy to hear you and your family had an amazing time at Ardingly Summerfest! We look forward to welcoming you again next year and hope the team can beat expectations, making future experiences even better.

Thanks!
The Xplosive Events Team

Rated 5 out of 5 stars

If Carlesberg made THE perfect…

If Carlesberg made THE perfect event....Summerfest would be it. Third year we've been, and it just gets better every year.
An absolutely fantastic day with so much to do, everything you could want at a festival, best burger I've ever had!! Music elements with something for everyone, just a brilliant day, huge congratulations to the team... see you next year.

August 10, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Mandy,

We're thrilled to hear that Summerfest keeps getting better for you each year. It means the world to us that you had such a fantastic time and enjoyed everything from the music to the food. We can't wait to welcome you back next year!

Thanks!
The Xplosive Events Team

Rated 1 out of 5 stars

Dishonest company who advertise events…

Dishonest company who advertise events at a set price then when you try and book the price increases. When contacted they said the tickets at that price have sold out (convenient) and because on the separate Eventbrite payment page the tickets aren’t available this isn’t their problem. Rude, unhelpful and dishonest. Doesn’t say a lot for their events if this is how they treat people trying to give them money. Avoid.

July 31, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Ardingly 2022

We visited the ardingly one in 2022. It was awful from start to finish. Chaos parking the car no organisation. Expensive to get in, rude staff. Shows we're crap and not long enough. Nothing was good. 3 hot air balloons that didn't even fly.. 1hr queue for food & water in 30 degree heat. I complained orginially on their fb page and was immediately blocked. They ignored all my emails. Fireworks were delayed and basic. Don't go you'll regret it!

August 19, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Loved it

Loved it. Fantastic day had by all.

July 20, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Alison,

Thank you for your wonderful review! We're thrilled to hear that you had a fantastic day. We look forward to welcoming you again to future Summerfest events!

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 1 out of 5 stars

Ridiculously expensive!!

Could have been a great event if it wasn't for the ridiculous prices they were asking. Not only did we have to pay £50 to get in, but the rides on the fun fair went up from £2 a person to £5pp after 2PM!! This is just one example of the silly prices that were being charged. The motor cross & hot wheels shows were very good & my boys of 6 & 4 did have great fun watching them but the prices ruined the day for us.

July 20, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Michaela,
Thank you for your feedback. We're glad to hear that your boys enjoyed the motocross and stunt shows!

We strive to provide a memorable experience and the prices reflect the significant costs involved in designing and delivering a high-quality event.

We appreciate your input and will consider it for future planning of events.

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 1 out of 5 stars

What a disappointment Waste of money

Was really looking forward to this event .
Was really disappointed
A very expensive entry to a fun fair that was well over priced .
There was not many stalls and litter everywhere left after 2 hrs .
Total waste of money .

July 20, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Monique,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that the event did not meet your expectations.

While some attractions do require additional fees, we strive to provide a variety of entertainment options for all attendees and pricing reflects this.

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 3 out of 5 stars

Newbury Summerfest - The BIG Family Day

We went today, 2 adults, 2 young children. We bought tickets in the super early bird offer ages back after a Facebook ad. I can’t imagine what it might have cost some people to get tickets. I thought a family friendly festival with monster trucks would be ideal.

I was not expecting so many things to need additional payment apart from food and stalls. Maybe this was naive of me.

We arrive, very easy to park and the children see the collection of bouncy castles and it’s a big queue and £5 for 10 minutes inside a fenced area. Disappointing, as meant to be a family day out I’ve paid to attend and I now have to pay for all things again.

We watched the monster trucks drive around people (who have paid for rides) and it was great to see the big trucks as not seem them in person before, but we couldn’t get a look at the actual show slot at 3.30pm too busy, to get the kids to get anywhere to see. I couldn’t see as a pretty tall adult.

We did go on the little free land train. Loved the bubble performer. It needed more festival type entertainment like this as it makes a great vibe. There were some great circus people, but it was tucked down the opposite side. We missed the Parkour as couldn’t find it, as spent as so much time queuing to do anything and spending.

I’ve never taken the kids to a “festival” and my oldest loved it, as he bought loads of donuts and a giant ball to mess about with. He went on the bungee trampolines ( which we paid for) could have done that at a fair. My wallet was hurting a little, but it’s good to try new things.

I think some nicer FREE rides, like a some Carousels, some things kids can do like giant connect 4 or just a little keep class with the general look. Fairs are great, but I hadn’t expected to need to pay for lots of fair rides here and was a bit tacky.

There was also a stunt show, motorbikes, we’ve seen them before at a community event and they are good, some pyrotechnics. I’d paid something like £3 per person last year to go to that, similar thing with a fair in comparison. I think this too similar to monster trucks, so maybe a trick show like dance, parkour as a bigger thing would have been nice as an alternative.

Music and shows noise all competing, kids not at sit still age, but seemed good for tribute acts and lots of organised people with seats.

Also a bit fumey, more from a strong smelling generator as part of the fair giving us a dose of fuel smell when in another queue.

Would I go again? Not sure, the idea is good, maybe change the name to drop the family day out and just say the family and seemingly dogs welcome.

July 20, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi,

Thank you for your detailed feedback regarding your visit to Newbury Summerfest.

We’re glad to hear you found parking easy and enjoyed some aspects of the event, such as the free land train ride, the bubble performer, and the circus entertainment.

While we strive to provide a wide range of free activities, some attractions do require additional payment to cover the costs involved. Our pricing structure is designed to offer a diverse range of entertainment and activities for all attendees.

Regarding the monster truck show, we’re sorry to hear that visibility was an issue and that you missed some attractions due to queuing. We will look into ways to improve crowd management and better signpost different areas of the event.

Your comments about the generator fumes are also noted, and we will address this to ensure a more pleasant environment for future events.

Thank you again for your feedback. It helps us improve and provide a better experience for all attendees. We hope you’ll consider giving us another chance in the future!

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 1 out of 5 stars

It was a waste of time and money

Ridiculous prices for rides £4:00pp. The monster truck show was boring and only lasted 5mins due to a flat tyre. The last show - was a no show. No bins around so litter everywhere. People were leaving early. With the advertising and extortionate entry prices you would expect something special, but it was a disappointment! Will not be returning.

July 20, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Sonia,

Thank you for your feedback regarding additional costs and mechanical problems with the monster trucks. We're sorry to hear that the event did not meet your expectations.

Given the nature of the stunts that monster trucks perform, occasional mechanical issues are inevitable. The delay was addressed and the issue repaired in time for the second show albeit delayed. We apologize if this was not clear but it was addressed by our compare and on our social media.

Our pricing reflects the costs involved in hosting such events to provide a comprehensive entertainment experience for our customers.

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 1 out of 5 stars

Waist of money. Way over priced

For the price of the ticket and the cost of everything there it was an absolute waist of time and money. The monster truck show was 5 min and he had a flat. The quad bike show was absolute rubbish my 11 year old can do better. The fun fair was so expensive. For a family of four cost us a lot of money for absolute rubbish. We left after 4 hours and so were many others.

We will never attend another 1 of these.

DONT WAIST YOUR MONEY.

July 20, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that the event did not meet your expectations.

Given the nature of the stunts that monster trucks perform, occasional mechanical issues are inevitable. The issue was addressed and repaired in time for the second show.

Our pricing reflects the costs involved in hosting such events to provide a comprehensive entertainment experience for our customers.

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 3 out of 5 stars

Market Harborough Summerfest 2024

Market Harborough Summerfest 2024

We had a nice day but you really don't get a lot for your money considering you pay (and queue between 45 and 90 momutes) for most activities once in. The venue at Market Harborough only allows viewing of the "arena" from one side so, being 5 foot 4, I saw very little. My 5 year old saw some of it on his dads shoulders but there really was an appalling lack of actually seeing any monster trucks 😀 The music was good but as the weather didnt play along, we didnt spend much time on that side of the field (not the hosts fault, of course). Organisation of parking and welcome staff on the gate were excellent. I just wish I'd spent a bit more to see one of the indoor arena monster truck shows where we could actually see some monster trucks in action!

June 1, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Toni,

Thank you for your feedback regarding Market Harborough Summerfest. We appreciate your comments regarding our well organised parking and welcoming staff and we are happy to hear that you enjoyed the music.

We are continuously working on improving queue management at our events and viewing of the arena so your feedback is important to us when planning future events!

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 1 out of 5 stars

Scammers!

Awful event. We couldnt even get in. Traffic was so badly managed we were queuing for hours to move 0.1 mile in an hour with dtill a mile to go so had to come home. Lots of ticket holders experiance the same. And those that did get in from reading comments said it was rubbish anyway. Contacted for a refund but have been ignored and blocked. They delete any comments not in their favour. Avoid like the plague. These people are scammers!!!

June 1, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Penny,
Thank you for your feedback. We apologize for the traffic issues you experienced. Despite our best efforts to manage traffic, the high volume caused significant delays.

We strive to provide a positive experience for all attendees and regret that this was not the case for you.

As per our terms and conditions, we do not offer refunds. We do not block or ignore genuine concerns, and we value all feedback to help improve our events!

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 1 out of 5 stars

Awful organisation just after money

Well just returned home very dissatisfied from market harbough summer fest with my experience from start to finish ground totally not suitable for mobility scooters at all due to poor ground had to leave early and miss everything else due to scooter been dead. No accessible platforms so had to fight to get to the front or couldn't see any of the shows which affected our anxiety been cramped in. Also only one disabled toilet at far side of field which resulted in not drinking due to been unable get their and back easily
So disappointed with event organisation.

June 1, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Dear Rachel,

We appreciate your feedback and are sorry to hear about your disappointing experience at the Market Harborough Summer Fest. We understand your concerns about the showground's condition and accessibility challenges.

Unfortunately, the condition of the showground was not up to our usual standards this year due to insufficient maintenance by the site owners.

Despite our efforts to cut the long grass and fill in holes, we acknowledge it may not have been enough.

Regarding the accessible toilets, we had three located on-site as indicated on the event map: one at each end of the two toilet runs and another near the First Aid station. We regret that this was not convenient for you.

Your suggestion for an accessible viewing platform is valuable. While we recognize the potential challenges of it becoming crowded, we will certainly consider how we can implement such a feature to improve the experience for all attendees.

Thank you for bringing these issues to our attention. We are committed to improving the event and ensuring a better experience for everyone in the future.

Rated 1 out of 5 stars

Poor set out show.

Subject: Feedback on Harborough Festival

Dear Sir/Madam,

I am writing to express my dissatisfaction with the Harborough Festival held on June 1, 2024. While I understand that events of this nature require substantial financial investment, I believe that the admission fee of over £70 for a family is excessive and does not reflect the value offered.

The festival was essentially a carnival, with activities such as inflatable slides, children's balloons, candy floss, and fair rides all carrying additional charges. For instance, a simple inflatable slide cost £10, kids' balloons were £7, candy floss was £5, and a 5-minute helicopter ride for a family cost a staggering £240.

I find it particularly concerning that the event is operated by Exposive Events, OX13, a private company. I believe that local events should be organized and subsidized by local councils to ensure affordability and accessibility for the community. By doing so, more people would be able to attend, and local businesses would benefit from increased revenue.

In comparison, a day at Alton Towers, a renowned theme park, offers significantly better value for money.

I hope that my feedback will be taken into consideration for future events to ensure a more positive and inclusive experience for attendees.
Also waiting in a car for 2hrs due to bad organised parking was not appreciated.

Thank you for your attention to this matter.

Mr Jason Lee Roe

Sincerely,

June 1, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Jason,
Thank you for your feedback. We understand your concerns about the costs and value of the event.

Our aim is to provide a diverse range of activities, which sometimes includes additional charges.

We followed our traffic management plan, but high volumes can cause delays.

While we are a private company, we strive to offer quality events for the community.

We appreciate your suggestions and will consider them for future events to enhance affordability and accessibility.

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 1 out of 5 stars

It was very expensive for what we…

It was very expensive for what we actually got. It took ages to actually get in due to traffic. Then when in we couldnt actually see any of the shows as there was crowds of people in front . It was poorly laid out ehich meant most people couldn’t see.’We didn’t see anything of the monster trucks or other displays only heard them. The music wasn’t great. During the day, the food and drink was over priced and the cost of rides was disgusting considering we spend 100 quid on getting in. I won’t be wasting my money next year!

June 1, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Laura,
Thank you for your feedback. We understand you concerns regarding traffic delays and any issues with visibility at the event.

We strive to improve our layout and organization for better viewing and access. Our pricing, including food and rides, reflects the costs of hosting such events.

We appreciate your comments and will use them to enhance future experiences.

Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 5 out of 5 stars

Market Harborough Summerfest

Went to Market Harborough Summerfest yesterday. We headed out early traffic was good parking well organised. Had a fantastic day loads to do food was reasonably priced we had noodles and we had roast pork spit roast both were really good. Cocktails were nice. Entertainment was really good especially the Wurzels something to do all day. They even reduced fair rides to £2.00 a ride before 2pm which was excellent. Fireworks at the end was a bonus all in all a brilliant day we'll done xplosive events.

June 1, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Simon,
Thank you so much for your positive feedback! We're thrilled to hear you had a fantastic day at Market Harborough Summerfest and enjoyed the food, entertainment, and organization. It's great to know that the reduced fair rides and fireworks added to your experience. We appreciate your support and look forward to welcoming you to future events.
Thanks!
Xplosive Events Team

Rated 1 out of 5 stars

Xplosive events continue to blight…

Xplosive events continue to blight local residents in Market Harborough. What with their continued shambles of not being able to manage parking, causing delays in excess of 90 minutes to local residents and causing gridlock across the town. It’s happened many times before & they don’t learn lessons & don’t hold themselves accountable.

Edited to respond to the reply Xplosive Events left:
You use the word Hound, yet on multiple occasions your company have caused traffic chaos and nuisance aircraft movements to local residents. Yes we expect noise living nearby, but you are the only event which causes traffic chaos and caused queues in excess of 90 minutes to leave our property towards Leicester. You seem incompetent at listening to feedback re parking & clearly don’t have a competent traffic management plan in place. You turn up, cause chaos to local residents & take your profits back to Oxfordshire.

Further edited: You fail to take into account the other events that take place at the showground which cause no delays to locals. You fail to grasp the chaos you caused coming from Harborough town centre & the local Facebook groups will give you a good idea of this. This also isn’t the first time you have done this & you continue to note that traffic continued to flow, but it didn’t, it may have been consistently slow.
You need to look at the plans again to ensure residents and locals are not inconvenienced like this.

Thank you for confirming you worked with partners, residents will be in touch with these too to ensure your operations are reviewed & they don’t let the chaos happen again.

RE sitting in living rooms at cars comment, we all support local causes & will be attending the local carnival. We support local causes that care about the local community, which you clearly don’t & just see it as a cash cow.

June 1, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Tom - a disgruntled neighbour continues to hound our company while failing to understand that large events attract large volumes of traffic. Traffic flowed continuously into the site and 3000 cars were parked up within three hours - were there queues? Yes.

IN RESPONSE TO EDITED 'REVIEW' - Thatis because we are one of the largest events in the area - large events attract a larger number of attendees and subsequent queues.

Traffic Police from Leicestershire Constbulary were in event control monitoring traffic witht he organisers and were more than satisfied that our plans were well laid and being executed, the flow of traffic into the car parks was constant and consistent.

The majority of attendees experienced delays of up to 20 minutes on most routes, unfortunately customers arriving from the north and east at the A6 roundabout are forced to give way to other routes and experienced longer delays.

Reference your comment about where we are based - sure we are from Oxfordshire but every hotel in the local area was fully booked, events traders are all local to the event and we are providing a great local festival - try joining coming along and having some fun instead of looking out of yourl iving room window at the cars going past...

Rated 1 out of 5 stars

Harbourer summer fest

Harbourer summer fest, waiting in traffic for 2 hour to get in, traffic management and signage was poor which caused the delay. Spent a lot of money on tickets and to miss 2hrs due to poor organisation was disappointing. The event itself was good, plenty to do but I felt the ticket price was very high for what was on show. Don’t think I would attend again.

June 1, 2024
Unprompted review
Xplosive Events logo

Reply from Xplosive Events

Hi Joseph,
Thank you for your feedback. We apologize for the traffic delays you experienced. While we follow a traffic management plan, high volumes can sometimes cause significant delays.

We understand your frustration and are continuously working to improve our event organization.

We appreciate your comments and will use them to make future events better.

Thanks!
Xplosive Events Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look