Venture Direct Reviews 

687
•
TrustScore 1 out of 5

1.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Complete rip off - Ordered map which I paid £4.99 for next day delivery. Never arrived and asked for a refund but they only refunded cost of map and kept postage. Don’t use….still waiting for the... See more

Rated 1 out of 5 stars

Avoid Venture Direct - Awful awful company. Ordered an expensive gift for my wifes birthday.....which is tomorrow 22nd December...guess what still hasn't arrived. The 6-8 business day delivery time i... See more

Rated 1 out of 5 stars

Words fail me!! I have never dealt with such an awful company in all my days. Like all those others reviewing Venture Direct - the order I placed and paid for in early December never materialised... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Clearly something dodgy about this company. Ordered a Casio watch for my daughter - belated Christmas present. Similar story to others - told out of stock and offered refund. The advised would take... See more

Company replied

Company details

  1. Electronics Store

Information provided by various external sources

Venture Direct is a British based company with extensive experience as a global online retailer of quality electronic brands including Canon, Nikon, Apple, Samsung, Sony, Panasonic and specialises in Digital SLR's, Tablets, Mobile Phones, Lenses and much more. We have offices across the globe in the UK, US and HK along with a dedicated team who all share a passion for technology, from the latest cameras to flying gadgets! Our own distribution centres span three continents, with warehouses in the UK, USA and Hong Kong, aiming to always bring you the latest quality products at better than high street prices, without compromising on customer service.


Contact info

1.0

Bad

TrustScore 1 out of 5

687 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.0

All reviews

(687)

1 review in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Scam company

Poor customer service. I ordered an item from the company directly and within a week they have still not dispatched. Company do not respond to emails. And the online help is terrible.
Update: just sat on hold to them for an hour to get a recorded message informing me to call during office hours which I am. Contacting credit card

December 19, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Refund me please..

Refund...Please can you let me know when I will receive my refund item 506-15677 . Order has now been canceled as you can't deliver on time. Many thanks.

December 19, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely disgusting company

Absolutely disgusting company. Ordered on 11 Nov and cancelled on 01 Dec as found the product elsewhere. They emailed straight away suggesting that a refund could take up to 10 working days. It’s now been 13. Have spent ages on the phone only to be cut off when you get to the top of the queue. Same thing on live chat and no response whatsoever to my emails. As I paid by debit card my bank won’t help at all. I will be reporting them.

December 19, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Fraud company!!!!!

Fraud. I wish I would read all these reviews earlier. I have been waiting for 10 days and as well sent numerous email and have not received anything, no reply. Have called them and no luck. Just waist of time. I want my money back. Refund me for my order 506-16037. I do not want this watch. Get me my money back. This is definitely fraud company!!!!! Disgusting what they do to people on XMAS time. They should NOT exist!!!

December 19, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Order number 506-15944 - REFUND

Once again we are still waiting for our REFUND.. Purchased on the 8th Dec & we needed this by 21st for Christmas.. No response to emails NOTHING... BUYERS BEWARE AS THIS COMPANY DOES NOT HAVE OFFICES/SHOP IN THE UK, they are in fact based in HONG KONG.

I have requested a refund on 3 sites & even emailed them directly but they can't be bothered to reply.. The website is very misleading & their customers come last regardless, all we want is a refund because we have purchased elsewhere.... I am in the process in contacting Trading Standards... WHAT A SHAM !!

UPDATE: 2 WEEKS LATER I RECIEVED A REPLY... CHECK THE PART WHERE THEY STATE THEY MAY DEDUCT 30% OF THE REFUND AMOUNT... I SHALL BE NOW FORWARDING ALL COMMUNICATION TO TRADING STANDARDS...

Good day! We are sorry to hear that you want to return the item.Please note that the 6-8 days delivery time frame commence after the 3-7 days of processing. In order to qualify for a Change of Mind Return, the item must meet certain requirements:

Products must be in their original packaging and unopened, all QC seals must be intact;
Along with all included accessories;
Must not be damaged in any way by you during the time the product is in your possession. The product is deemed to be in your possession until the product is received by us pursuant to this policy;
The product is not exempt for return as specified on the product description page.

Please note a restocking fee of up to 30% may be deducted from the refund amount for change of mind returns. Return postage for the item is the responsibility of the customer. Please let us know on how you want to proceed so we can provide the steps to start the return process.

If you have any further questions please do not hesitate to contact us again. One of our customer service representatives will be readily available for you via phone or email and are always happy to assist.

CONSIDERING THEIR WEBSITE IS VERY MISLEADING & USE FALSE ADVERTISING... WILL NEVER RECOMMEND THIS COMPANY BASED IN HONG KONG TO ANYONE..... BUYERS BEWARE!!!!

December 19, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Venture direct u have not delivered …

Venture direct u have not delivered Sony xz premium to DPD after promising that the mobile phone would be delivered by 19December 2017..you are vile scum company that rips people off and do not understand how you get away with it...I will be going to tradeing standards and reporting your scam company... I feel sorry for people who have ordered from your company for Christmas presents and won't be opening there Christmas presents because of your dirty scamming company...f##king disgusting

December 19, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

so far not impressed with the company

so far not impressed with the company
so far not impressed with the company, order item and still waiting, sent emails, sat on phone from 3:50 to 4:30 then the message came office hours close at 5 and i was cut off,, the same with the chat, i was cut off also..

Anyone looking to purchase from here would recommend looking else where, as if after service is anything like, normal service. not happy

tomorrow is the last day it should arrive and reading off here, looks like i will be looking for my money back

My order is 506-15808
this is to further to my previous review I have replied with my order number and guess what no no information
I have called and been left on hold and eventually got cut off,
i have emailed and no replys.
i have used online chat to get cut off,
its now past the date,
you replied and requested my order number 506-15808 yet still you havent replied.
hope everyone read the problems here, i am patient but time is running out.
please get in touch or i will persue many lines of action towards you

December 18, 2017
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Brilliant company

Fantastic company, no problems with purchase or the shipping, even arrived earlier than expected. The phone I brought looks brand new!! Would definitely purchase from you again

December 18, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I ordered a canon camera order no 506

I ordered a canon camera order no 506 - 16115 on the 13th Dec for a xmas present. The product has not been despatched so no chance for my son's present at xmas!. I have emailed several times & chat leaves you in an infinite cue! I am very unhappy with service & need someone from.Venture direct to contact me asap! failing this I need a refund!

December 18, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Please don't make a purchase they are …

Please don't make a purchase they are not who they say they are. I never did my research until it was too late. They said item would be delivered within 6 to 8 days, it never got dispatched. They don't respond to emails or voicemails. I now have an upset teenager as he did not receive his birthday present. I have now contacted my credit company and a dispute is now in place.

December 18, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

avoid at all costs

avoid at all costs.

there might be some great looking bargains on the site, but you may not get your product or any feedback from customer services for months... if at all.

They will, however, take money from your account almost immediately unlike reputable companies.

December 18, 2017
Unprompted review
Venture Direct logo

Reply from Venture Direct

Hi, Darren

We would like to apologise as we failed to complete your order. Usually, all shipments are delivered within 3-7 days. Once it leaves our warehouse delivery takes 2-5 working days. Unfortunately, in your case certain situations just came up suddenly and we failed to dispatch the items within the planned time frame.

Would that be okay to provide us the order number, we would like to get in touch with you and talk about how we can help you further.

Rated 1 out of 5 stars

Worst shop ever!

Worst shop ever!

I have made an order 5/12 and they still did not dipatched it! It is a gift for my wife, what I will tell here now! It is last time when i nbought something there.

my order:506-15800

December 18, 2017
Unprompted review
Venture Direct logo

Reply from Venture Direct

Hi, Thomas

Thank you for reaching out to us regarding your concern about the delivery of your item. Please be advised that we do have a processing timeframe in our warehouse within 3 to 7 working days. Once the item is dispatch, it will take us up to 6 to 8 working days to deliver your item to your doorstep.

Upon reviewing your order, the item was succesfully delivered last December 29,2017.

Again, thank you for shopping with us.

Rated 1 out of 5 stars

I have ordered some Airpods under order …

I have ordered some Airpods under order 506-16050. I have emailed several times asking if this item will be delivered in the time specified (by the 21st December) as this is a Christmas present. I have tried your contact centre and so far am yet to get through to somebody (after an hour on the phone trying!) I have emailed your customer service email twice and have had no response and the Live chat is useless as I sit there at number 9 in the queue and it never progresses forwards. Please can somebody from venture direct come back to me before I raise this as a dispute with my bank. Thank you

December 18, 2017
Unprompted review
Venture Direct logo

Reply from Venture Direct

Hi, Mr. D Waterhouse

We would like to extend our sincere apologies for the inconvenience we have caused you. As per our normal process, we have processing turn around time of 3-7 working days before it leaves our warehouse depending on what item you ordered. Once dispatch, delivery takes 2-5 working days.

We received an update from our Account Team that you filed for a payment reversal.

Again, we apologise for the inconvenience we have caused you.

Rated 2 out of 5 stars

I have been trying to contact

I have been trying to contact thr company to find out about the delievery of the watch I ordered but no-one is picking up. It has been two weeks and I havent been successful. I have been waiting over 2 hours on the phone at one time. I am waiting to get a refund back.

December 18, 2017
Unprompted review
Venture Direct logo

Reply from Venture Direct

Hi, Anum

We apologize for any inconvenience we might have caused you. We work extremely hard to accommodate all of our customer inquiry. We are truly sorry for those time we failed to respond to your inquiries.

We are saddened to learn that your order has been cancelled. As per our normal process, we have processing turn around time of 3-7 working days before it leaves our warehouse depending on what item you ordered. Once dispatch, delivery takes 2-5 working days.

Refund normally takes 7-10 business or longer depends on your bank policy.

Please help us to know the situation. Will it be okay to ask for your order number for us to look into it and see how we can help you with your concern.

Thank you for your comments and we hope to serve you better.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible company

Venture direct are a terrible company with awful customer service. I ordered from them on the 8th of December and cancelled my order on the same day after reading the awful reviews (wish i had read them first) venture direct still took the payment of £218 but insist they haven't. After speaking to them numerous times on live chat they constantly denie taking my money. I have reported this to my bank & will take this further if my money is not refunded. Order number 509-15910. Also its very frustrating being told to wait 48 hrs for a week for an email of proof of non-payment (which is rubbish as it was taken) and the email doesn't turn up & they never reply to email & always number 9 in the que on live chat. My order number is 506-15910.

UPDATE: after a long 2 months venture direct have given me a refund! I had almost given up. Thank you.

December 18, 2017
Unprompted review
Venture Direct logo

Reply from Venture Direct

Hi, Rose

We really appreciate your feedback.

We do our best every day to ensure that our customers’ needs are being met. I know that we have let you down, and for that we are very sorry.

Refund normally takes 7-10 business or longer depends on your bank policy.

Will take preventative measures to make sure that this does not happen again. We very much appreciate your business.

Though this incident, we would be grateful if you could still provide us with the order number so that we can investigate what happened as the order number you provided is not valid.

Rated 1 out of 5 stars

I ordered presents for Christmas from Venture

I ordered presents for Christmas from Venture, my order was on the 13/12/17 so I paid £21.95 for priority delivery (3-6 working days). I had an email at 02.56 on 15/12/17 telling me the order had been despatched. The next email told me the parcel would be delivered on 27/12/17.
I was concerned and sent two emails to customer service, no response. I phoned their help line, I was told I was twelfth in the cue after 98 minutes my call was answered and the cut off immediately. I tried the live chat, third in the cue but it still took over an hour to get a response, I was then told that the £21.95 was priority delivery but that the company still takes “up to seven days to process the order” and that this is added on to the delivery times quoted, I started to type my response but the call was terminated by Venture.
I have had experiences of shoddy customer care in the past but I have never felt the need to stand up and shout about it.
This is very poor service, my order and money was taken very quickly but the service was very poor. Contact with any kind of customer service is at best discouraged and at worst a facade to cover the fact there is no customer service at all.
I believe I have paid for priority delivery and have certainly had nothing for the money, I wonder if this is within the law.
It’s frustrating but at least I can ensure that non of my friends family and all my staff don’t use this service or anything to do with Venture/Milky way again

December 18, 2017
Unprompted review
Venture Direct logo

Reply from Venture Direct

Hi, Ken 49

We understand how upset you must have been regarding your order. We are really sorry for the inconvenience.

Our goal is to satisfy all of our customers and continually improve our services, We are very grateful to you for making us aware of the situation.

We know that we have not meet your expectations, however as part of our process, item is being source globally and due to this we have a processing time of 3-7 working days before item leaves the warehouse and once item has been dispatch the standard delivery is 2-5 working days, depending on your location.

To resolve this matter, we would appreciate if you will provide your order number for us to take a look into the order details.
We look forward speaking with you and working towards earning back your business

Rated 1 out of 5 stars

Disappointing

Phone calls are a waste of time same for emails, only thing which venture direct is answering is the chat, only if you are there at 8:00 AM,

Product ordered on 2nd of December (506-15602)
Friday on chat they let me know that a further update will arrive on Saturday, nothing, on our chat today 18.12.2017, they ask me to come back on 48 hours cause, they are not having any updates or tracking number

December 18, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Order 506-15875. REFUND NOW

So an update, still no refund and not even an email for a reply. So for those of you who paid for the product on your credit card then contact your bank and hand over all the information they require, they go down the ligal route and will get your money back for you! Also they will again inform the right people to take action against scum like venture direct! I’ll keep you posted. Hope this helps you guys!

December 17, 2017
Unprompted review
Venture Direct logo

Reply from Venture Direct

Hi, Christopher Mckendrick

We understand how upset you must have been regarding your order. We are really sorry for the inconvenience.

Our goal is to satisfy all of our customers and continually improve our services, We are very grateful to you for making us aware of the situation.

We know that we have not met your expectations, however as part of our process, the item is being sourced globally and due to this we have a processing time of 3-7 working days before the item leaves the warehouse and once item has been dispatch the standard delivery is 2-5 working days, depending on your location.

We will contact you as soon as possible to get this sorted for you.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look