While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 132 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers consistently praise the high quality of the products, finding them excellent and diverse. The website is frequently highlighted for its ease of use and navigation, making the ordering process simple and quick for many. Additionally, consumers often commend the fast and reliable delivery service, noting that items arrive promptly and are well-packaged. However, some customers also noted issues with product delivery, specifically mentioning receiving broken items, such as mugs, upon arrival. A few other people also felt that the company was not responsive to their inquiries, with one instance of not receiving promised samples and another experiencing a printer malfunction shortly after purchase.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight positive aspects of product quality and selection. Customers consistently praise the high... See more

Website

People report positive experiences with the website. Customers consistently praise its ease of use and... See more

Delivery service

Clients share positive opinions on delivery service, frequently highlighting fast and quick delivery times,... See more

Order

Customers consistently note positive experiences with order. Many reviewers highlight the ease of ordering,... See more

User experience

Customers had positive experiences with user experience. Reviewers consistently praise the website for being... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Xpres never fail to meet our expectations. Fast delivery, great customer service and amazing products. I am in love with their oversized T-Shirts and also I can't wait to receive my sequin patches to... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

mugs good quality packing not great few broken on first delivery, but probably handled badly as well by delivery company. Still prepared to order again and hope for full quota this time

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I’ve been using xpres now for over 12 months . I buy all my clothing for my dtf and sublimation orders from here , quality is really good and delivery is A+. Also customer service is some of the best... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We have had business dealings with Xpress for at least 2o years (maybe longer?) and they have never once let us down. All staff are very helpful and efficient. Easy to navigate web site and quick deli... See more

Company replied


Company details

  1. Events & Entertainment

Written by the company

Xpres is the UK’s number 1 digital transfer specialist with a huge range of hardware and support products for sublimation, sign making & textile transfer.


Contact info

4.8

Excellent

TrustScore 5 out of 5

176 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Supply bad bad kit

First order - faulty product, took us 2 days to fix.

Second order, 2 out of 3 items broken, you have to package and send back. Heavy equipment, a lot of time wasted.

October 16, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Genuinely surprised to see negative…

Genuinely surprised to see negative reviews. I wanted to wait until I had placed a few orders to fully make judgement and I can honestly say I am nothing but impressed.

Just starting out and the prices are great, the delivery is always prompt and delivered in full and customer service has been brill. Despite placing relatively small orders I was contacted to ask how I found everything and discussed products and samples.

Excellent and reliable company who I can't recomment highly enough.

September 19, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

"This is the worst company I've ever…

"This is the worst company I've ever dealt with in Europe. They sold me a faulty printer for £7000, and despite multiple attempts to contact them for support, they did not respond to any of my requests."
Today 29/04/2023
After two months, they never contacted me to resolve the problem. They called me and threatened me, saying that if I did not remove my feedback, they would write negative feedback on my Google page

February 20, 2023
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Thank you for taking the time to leave a review. Apologies that issues beyond our control led to the problems you have experienced with your order. We have made the appropriate team aware and they are continuing to monitor and investigate the situation. 

We pride ourselves on maintaining high quality standards so if you have any further queries regarding this issue, please don't hesitate to get in touch. 

Kind Regards 

Xpres

Rated 1 out of 5 stars

Cynical Customer Service

I ordered some spare parts from Xpress in order to repair an Adkins swing press. They had them in stock and the transaction went smoothly, no problem. I then discovered that another part was required and asked them, via Chat, if they had it in stock. I was informed that this would take some time to check and was told to wait for an email. The email never arrived, so I returned to Chat the following day, and explained the situation, adding that I my press was still down and I had customers waiting for orders which couldn't be processed until it was repaired. The Chat operative assured me that my ticket would be given priority, and I was told to wait for another email. This email didn't arrive either.
You have to ask yourself; how long does it take to see if an item is in stock? It's either on the shelf or it isn't. Obviously, Xpress don’t hold this particular part, and, it would appear to me, simply couldn't be bothered replying to my query because there was no order to process and, therefore, no money to be made.
This is a B2B company. You would think that they would be sensitive to issues such as the one outlined above. It's clear to me where their priorities lie. They lie solely with themselves. I wasted more than 24hrs, waiting for an answer which never came, before sourcing the part in question elsewhere, and Xpress, it would seem, couldn't give a fig.
There's more to read into this, though. There are companies which help their customers and there are companies who take their money and run. I would suggest that Xpress belong with the latter. So, my advice to anyone considering making a major purchase: I would seriously think twice before placing such an order with Xpress. I plan to purchase a Roland VersaStudio Cutter early next month. Judging from the content of various forums, these can be less than straightforward to set up sometimes, so it's important that support is furnished if required. In view of the fact that I own an Adkins swing press, and in view of the fact that Xpress have recently purchased this company, I thought it would be a good idea to buy my cutter from them, since dealing with the same supplier for both items of equipment seemed like a good idea. Well, that won't happen now, and, in a way, I'm glad that I've had this experience because it's given me the opportunity to see Xpresses’ true colours.

December 29, 2022
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Apologies for the delays you have experienced with your order. Our office was closed over Christmas which is why this wasn't initially dealt with. Unfortunately, our Live Chat agent was slightly misinformed as to our capabilities of checking stock during the shutdown period which has led to this confusion. Please know that this does not meet the high standards of customer care that we expect from ourselves and would like to apologise unreservedly for any inconvenience caused. A member of our staff has been working hard to remedy this for you and will continue to endeavour to contact you at a time that is convenient.

Rated 1 out of 5 stars

Appalling service

Complete garbage, ordered online, waited for 1.5 weeks for delivery, they started resolving something only after I called, took another 4 days to deal with the issue and maybe after a month I will get my order, recommend ordering elsewhere

ps. There is a person that handles that indeed, and I am appreciative of that, she is handling it very well, either way it doesn't change the fact that EORI number was required and I was made aware of that only after I reached out

November 22, 2022
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. Apologies that issues beyond our control led to the problems you have experienced with delivery of your order. We have made the appropriate team aware and they are continuing to monitor and investigate the situation.

We pride ourselves on maintaining high quality standards so if you have any further queries regarding this issue, please don't hesitate to get in touch.

Kind Regards

Xpres

Rated 1 out of 5 stars

Clunky, uninterested service

Because technical support don't want to deal with you, they make you log on to their website. Once you've done that you can log a ticket. When you've spent time logging all the details of your problem including any numbers and potentially useful bits of information they might need, you can submit your write up.

Once submitted, you will be taken to a page that reads "403 FORBIDDEN - Access to this resource on this service is denied" AKA - I've just wasted 15 minutes of my life.

Recently switched to Graphityp and they honestly couldnt have been more welcoming and helpful. Such a shame as this used to be a good company.

August 4, 2022
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. We apologise for the problems you have experienced with our website. We have made the appropriate team aware and are working on a solution for the issues you've seen.

We pride ourselves on maintaining high quality standards so if you have any further queries regarding this issue, please don't hesitate to get in touch.

Kind Regards

Xpres

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely diabolical service off this…

Absolutely diabolical service off this company, they are quite happy to take your money and won't speak to you after, the fact you need to raise a ticket with them and it takes them a good few hours sometimes 24 hrs to respond . £7000 machine now sat there not working 😕

October 2, 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Absolute garbage service

Absolute garbage. I spent £1500 a couple of years ago and after the abject service I received swore I’d never use them again. I decided to give it another go and ordered what was an important and time crucial item. Delivery came today and item not included. Essentially now being called a liar for daring to suggest they may of made a mistake. Their service is just awful and I would anyone considering them to literally do just that! So many other companies out there in the same space. This time NEVER again!

April 28, 2021
Rated 1 out of 5 stars

Spent 30k in march on a Mimaki…

Spent 30k in march on a Mimaki TX300P-1800 with Xpress. It became aparrent very early on that we weren't getting the correct colours, so we spent another £800 with their recommended profiler. He produced TWO profiles, one regular and one for darks. These new profiles turned out to be no better. (Hybrid who import these machines later pointed out to us that Xpres had a responsibility to sort out our colours, we should not have been paying for this.
Next, the machine starts ghosting and laying down a double print. Xpres took TWO WEEKS to get an engineer out to sort the issue (it was three days before their IT dept would phone us rather than email only, during which time the sum of their advice was to check the tension). The Hybrid engineer judged it to be that the fabric was cockling due to oversaturation of ink. (Remember Xpres' new profiles?) Recommendation was to change the platens to help alleviate this. Only three of the required platens were supplied with the machine and we needed two more. Call Xpres, £75 for two platens that we needed due to their profile. Bit rich but we were desperate to get back up and running at full speed as we were losing money.
Worth pointing out that this printer (when working) run's night and day. A day out of action costs us in the region of 1-1.5k per day turnover.
Soon after, we sourced a new profile via our fabric supplier. (Free of charge). this immediately resolved our colour and cockling issues overnight. No more need of the two platens we just bought. Xpres meanwhile asked to visit and fix their profile to which we declined due to now having a perfect working profile, not to mention what it would cost us to stop the machine for another day. This resulted in a couple of snippy emails from their IT department, suggesting we were at fault for not affording them the time to put things right. We let this go, life's too short.

Today we started the day with an error code and another breakdown. Yayy Mimaki! Back to Xpres, by 10am we send photo's of the problem. This one's a full on breakdown. Can't print.
By 3pm we get an email from our account manager (who's a very nice guy who has been piggy in the middle throughout), explaining basically that their Tech team are too busy to help us anytime soon and suggesting we call Hybrid (remember them? They import the Mimaki's ..... why can't we just go direct to them instead of wasting most of the day awaiting Xpres? Mind boggles).
So that's where we're at. A 30k Mimaki printer that's 8 months old and still under warranty, and a supplier who is too busy aparrently to help us get it back up and running.
My personal opinion is that Xpres tech team are totally out of their depth with these machines. Another engineer has since dialled in and found incorrect settings input by Xpres. As a result of tweaking the print speed has been significantly increased. Their colour profiler seems questionable too, and that's being polite. It's a shame, we've used Xpres for several years and spent a lot of money with them. We liked dealing with them, but up until now we've never needed their help before. Now that we do it's become blazingly aparrent that they aren't up to it. I suspect their Tech team may have taken umbridge to us going to a competitor to solve our profile issues, that's how it feels anyway. Now it's like we're just getting the middle finger out of spite.
The only shame is that our warranty is through Xpres, so we're stuck dealing with them until it runs out and we can open a proper service contract elsewhere. I might actually do that anyway to be honest rather than mess about like this. When you print for a living you need your machines up and running as soon as possible, not get the runaround for days on end.

Doubtless they'll offer the same face saving response here that they've offered everyone else. They know very well who I am already though, I've also got the emails to back up everything I've said.

If my advice is worth anything, spend your money with an experienced print supplier, not a box shifter with token Tech support. We didn't know any better at the time, we do now. Tough lesson.

*Update*
From the photo's we sent, Hybrid think it is being caused by headstrikes and are sending out an engineer Monday to fix the issue, with new components etc just in case they're needed.
By comparison, Xpres Tech support got back to us today (24 hours later), by email of course, with a list of routine maintenance suggestions, replace the wiper and do an ink refill. Then if that fails, to refer to the manual. Pretty much all the things I'd managed to work out myself already, as I'm not a complete imbicille.
Imagine buying a 30k Audi that's faulty and the dealer emails you a day later and tells you to check the plugs, oil and water, and refer to the manual. That's Xpres Tech Support.

November 4, 2020
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. We apologise for the problems you have experienced with our service.

We pride ourselves on the high quality standards we maintain. If you have any further queries regarding this issue, please don't hesitate to get in touch.

Kind Regards

Xpres

Rated 1 out of 5 stars

No longer will we use them

Spent over £2000 with them In the last year. Problematic materials & there customer services don't help nor do they rectify their errors. Poor and will not get my business. I can see why they are only a 2 star. Avoid.

August 9, 2019
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. We apologise for the problems you have had with your orders.

Please can you reply with your details (order number or account number) so we can look into this for you.

Kind Regards

Xpres

Rated 1 out of 5 stars

Poor response to solving a delivery issue.

Ordered items which dint go out on time due to technical issues.
Appreciate that these things happen.
Had to ring to see if order had been sent as did not get paperwork thru as normal. Was told of issue. 5 hours later were told still might get till another further day because deliveries were still going out on standard delivery. Surely whoever running the joint should have sorted getting the backlog sent as priority.

May 21, 2019
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. We apologise for the problems you had with your order.

We aim to process all orders on time with expectations but unfortunately this isn't always possible.

Kind Regards

Xpres

Rated 5 out of 5 stars

Great company

Great company! We have been using them for a number of years and couldn't be happier. They are by far the most reliable and efficient supplier we have ever used. Next day delivery on everything, and all stock shown on their website is actually in stock (unlike some companies who tell you they have run out after you make purchase). Highly recommended!

May 2, 2018
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. We appreciate the kind words!

If you ever need anything else, let us know.

Kind Regards

Xpres

Rated 5 out of 5 stars

A massive thank you to Xpres!

I would personally like to thank Ian Wells for the customer support he has given us for our company move. He has gone above and beyond all expectation helping us to install our software and get it up and running.
I would give more stars but unfortunately I can only give 5!

Once again thank you,
Karl and Zoe
Karl's Kit Bag

October 6, 2017
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. We appreciate the kind words!

If you ever need anything else, let us know.

Kind Regards

Xpres

Rated 1 out of 5 stars

Poor technical support

Never have we as a business been more disappointed or let down with regards technical support. No working machines equals no business. They cannot even call you and when you call them there is no one to talk to. We have traded with them since 2005.

June 27, 2017
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi Sharon,

Thank you for taking the time to leave a review. We are disappointed to hear that you are not happy with our technical support.

Our dedicated team aim to reply to all support tickets within 2 hours which they achieved in your instance and we're glad the issue has now been resolved.

Kind Regards

Xpres

Rated 1 out of 5 stars

No customer Service, Rudeness and Grief

Purchased a OKI White Toner Printer. Before I bought there were so many promises and assurances . After the purchase things started going down the hill. Terrible customer support. They dont want to know If you have problems. Instructions given by them do not work at all
Paid over £2K and its sitting at the corner somewhere.
If you want a customer support and proper tech advice go buy from somewhere else like Magic Touch or Amaya

April 24, 2017
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. We apologise for the problems you have had with your order.

Please can you reply with your details (order number or account number) so we can look into this for you.

Kind Regards

Xpres

Rated 1 out of 5 stars

Mis-selling

Great to start with but it comes to light I haven't received what I paid for. I paid almost £12,000 for a Mimaki CJV150-130. My requirements were for an Eco-Solvent set up as this was being installed in my living room with little to no ventilation. I purchased one of their x demo machines and it was installed. After use I discovered I was getting extremely irritated eyes and skin. It turns out that they supplied me regular solvent set up which I specifically did not want and this has put the health of me and my family at risk. I made a formal complaint to them and the response from sales director was simply to give me a discount on Eco-Solvent Ink and he implied there was no proof of my request for this type of set up and further more there was no acknowledgment or apology for the risk this error has put on my family. AVOID at all costs as a true reflection of any company is how they deal with items when they go wrong which in this case is basically them telling me I have no proof

March 22, 2017
Unprompted review
Xpres logo

Reply from Xpres

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review. We apologise for the problems you have experienced with our service.

We pride ourselves on the high quality standards we maintain. If you have any further queries regarding this issue, please don't hesitate to get in touch.

Kind Regards

Xpres

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look