GateMotors.co.uk Reviews 

590
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company at all costs! Have had nothing but trouble with electric gate openers which were supposed to be a superior product. Spent months trying to resolve a mechanical issue, with numerous... See more

Rated 1 out of 5 stars

Gate motors send out so many parcels that they have elected not to send texts saying when their chosen courier company will deliver. Therefore, paid for next day delivery; didn’t know that package w... See more

Rated 5 out of 5 stars

Bought and had a sliding gate system installed in 2021. The gate stopped working last week. I found a London engineer who put the fear of god into me about cost. I called Calum instead -... See more

Rated 2 out of 5 stars

After one week of waiting, my order had not arrived. On phoning, I was told that my original order had not been processed, but that it would be done immediately. Despite my request to have it sent ex... See more

Company replied

Company details

  1. Security Equipment Store
  2. also in
  3. Door Shop

Written by the company

We supply gate automation and access control products for swing & sliding gates. Just give us a call and we'll provide you with friendly, honest advice on the most suitable products for your system.


Contact info

2.7

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

590 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.7

All reviews

(590)

1 review in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Stay away from this company if you…

Stay away from this company if you might need any support.
On their website they list the number 01202 014910 for technical support. Once you eventually get through to that number you will find it is a body jewellery company. When you ring Gate motors themselves they say 'we don't offer technical support', despite what it says on their website.
So if you can guarantee that there won't be any problems, go ahead. Otherwise look elsewhere.

March 25, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great service and support for many years = incredible company

I purchased a gate system from this company in 2017 and received amazing advice and service then. As the system is now ageing and ir sees constant use across a range of weather conditions I need to access some technical support. I am blown away with how helpful and knowledgeable the team at Gate Motors are and how they have my original order still to hand all these years on and can provide advice. Jamie today was incredibly helpful.
A very well run, organised and knowledgeable business thanks

June 13, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very good quality stuff

Very good quality stuff. My only gripe would be that the instructions are not too well translated from Italian into English and setting the programmes can be a bit trial and error. However, once working, all is good.

April 11, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company at all costs

Avoid this company at all costs! Have had nothing but trouble with electric gate openers which were supposed to be a superior product. Spent months trying to resolve a mechanical issue, with numerous calls to staff and the technical expert. Evidence sent to show the gate openers were not operating properly and still this is not good enough. Absolute rogue traders.

March 7, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Faulty electronics poorly supported

Bought a kit in April, installed in July due to a change in gate position. Initially the equipment worked well and operated efficiently. This was short lived and the gates started to open randomly after a short period of time. After re programming they would reset and work ok for a while before eventually going wrong again. This became more and more frequent. I contacted gate motors, and to their credit they were helpful and kept in constant contact regarding problem solving. We tried a few things to resolve and eventually I was asked to send the printed circuit board back (pcb). I removed the circuit board and sent it to them as requested. They diagnosed that the pcb was water damaged and was not within warranty. Much to my surprise considering the control unit is under a sheltered canopy the cars are parked under, completely free from any potential water ingress (bearing in mind i folded the paper instructions and placed them within the box, along with spare remote, which are all bone dry) The gates can be very simply reprogrammed and will work absolutely fine until you leave them for ten minutes then they do what they want there after. I assure any potential new customers to be aware that my pcb was never removed nor subject to any water damage, so in my experience this is a company that will only deal with silly issues not ones that are costly to them or there Italian suppliers. Shocking, to be blamed for faulty electronics without proper diagnostics, a photo showing no water damage at all was their reasoning to offer no warranty. After reading other negative comments on here i expect a reply which contradicts my comments. I am a qualified electrician, I am totally shocked the refusal to accept responsibility for failing equipment. Work well when working, good luck if you choose to buy these kits!

January 1, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

fault solved!!!!!!!!!!!!!

Bought and had a sliding gate system installed in 2021.

The gate stopped working last week.

I found a London engineer who put the fear of god into me about cost.

I called Calum instead - he patiently helped me diagnose the issue, sent out two new photocells which arrived the next day, fitted and gate working again.

I don't think you can ask for a better service

May 21, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Five Star support and Service.

Five Star support and Service.
Calum identified my product needs and requirements without any commitment to purchase. Placing the order and payment by phone I requested quick delivery and the parts arrived the very next day.
Sensors fitted and working.
Thank you for you excellent service and support.

December 14, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Got a underground gate system (shark)…

Got a underground gate system (shark) and a 180 opener for one side one it's works great and as it's a new tar driveway on a small hill the timed operation is fab as I don't have to have a stoper in the ground would highly recommend as was told by may other companies it could not be done
Thanks for all the help

November 16, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I sent a list of parts required on 7th…

I sent a list of parts required on 7th Sept I had no reply so I rang up and they said I had to buy 1/2 a kit costing £264 so I said ok and paid on 21st Sept a week later they had not sent the kit so I cancelled and after phone calls about my money I still have not received it back I ordered a compatible kit from an Italian firm on ebay which came in a week and cost £150 I rang them again on Thurs 13th Sept to ask when they are sending my refund it still has not arrived in my bank account

October 18, 2022
Unprompted review
GateMotors.co.uk logo

Reply from GateMotors.co.uk

Good afternoon Lyn,

Thank you for your recent review.

Having looked into your order more thoroughly, I can see that we received payment for your order on 21st September. I understand that you then queried certain elements of your order with our Sales Team and finally decided to cancel the order on 30th September and a refund request was issued.

We advise all of our customers to allow up to 10 working days to receive funds, and I can see that your refund was completed within this timeframe.

I am sorry if you feel that your return was not handled efficiently, but our system shows that our timescales were met as per our business terms.

Kind regards
The Gate Motors Team

Rated 1 out of 5 stars

I have purchased a kit that has been…

I have purchased a kit that has been nothing other than complete aggravation from the very beginning.

First-the ram broke after short while of working perfectly. I was told it was installed incorrectly I asked how was it working fine until it broke and was told that’s what happens!!!

I purchased a new ram and we sent pictures showing a tape measure displaying the measurements and we were told by Craig it was perfect.
Then the mag lock and censors stopped working, ironically both at the same time only to be told we had wired them incorrectly but they were working perfectly prior. Once again we sent pictures of the wiring to Craig who passed them on to Italy who confirmed it was all correctly wired. Then after a lot of complaints they sent me a new board to overcome the issues despite my installer telling them for two months that it was a board issue. Now the ram has broken again “and guess what” I was told it had been installed incorrectly again after being told it had all been done correctly.

Gate Motors are very quick to blame the installation but when we invited them to come and see the installation and highlight where the professional installer and qualified electrician who had done countless installations have gone wrong ( a fair request I think )

However, they have now said it’s not possible to do that as they don’t do installations, SO, my question is simply, how do they know it’s wrong then?

I have asked several times for Mr Lorenzo Jones the owner to contact me to discuss the issues but as yet I haven’t had the pleasure of having this much needed conversation.

No doubt Gate Motors will add their comments to this true and 100% honest review and I can assure you that I have only asked that they refund the full value of the kit that I’m wanting to return as I have little faith in their products and absolutely no faith in their customer service.

I know this will go legal and I have no hesitation in doing so as it Gate Motors who sold the product and the have an obligation to their customers and the consumer law is simple and they don’t seem to understand that.

September 16, 2022
Unprompted review
GateMotors.co.uk logo

Reply from GateMotors.co.uk

Good morning Mr Brading,

Thank you for taking the time to post your review.

I have had a look into your current return and understand that we are currently in the process of arranging to collect your equipment to bring it back for testing as you mention. What you are experiencing is incredibly unusual and we will do what we can to resolve the issue as swiftly as possible for you.

As one of the largest gate motors sellers in the UK, we work very closely with our suppliers to ensure that all products reach our customers in the best condition and offer technical and customer support wherever required.

If you have requested to escalate your return to our MD and this has not happened, we can only apologise for this and we shall make him aware of your concerns.

Once we have received your equipment, we will be in a better position to understand the issues that you have been experiencing and come back to you accordingly.

If in the meantime you have any additional queries, please contact us asking to speak with the customer care manager and we shall offer our further assistance.

Kind regards
The Gate Motors Team

Rated 5 out of 5 stars

First class service

First class service. Craig was very helpful and quickly supplied the part I needed. Great product I have had these gate motors for over fourteen years powering a pair of very large Victorian gates.

August 16, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Tremendously helpful and easy to deal…

Tremendously helpful and easy to deal with business - and great products too. Never had to set up a remote controlled gate before and so my learning curve was v v steep, and I had a lot of questions - the team at Gate Motors could not have been more patient, helpful, friendly and knowledgeable. They persevered until the gate was working perfectly. I guess that a lot of companies sell gate equipment but can't believe that anyone could be more helpful and customer focussed than this! Highly recommended!

August 2, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I recently contacted Gate Motors due to…

I recently contacted Gate Motors due to some difficulties we were having with our gates. The company was great to speak to, kept us informed before the appointment. The engineer fixed our problems and gave us very useful advice. I would be happy to recommend Gate Motors. James, Essex

July 21, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

-5⭐️ Firstly they are saying that…

-5⭐️ Firstly they are saying that circuit board I took out of the box & replaced in the box 2 minutes later I broke & that they cannot replace. Then out of the blue I get an email saying oh we have a new board for you! I explained that I no longer required the board that after 8 weeks I had purchased elsewhere- a company that was much cheaper & sent the whole box not just the circuit board- because I couldn’t possibly leave my gates open for that amount of time, I received a very sarcastic email asking me what I would like to do with it as they would not refund even though the goods were unused & faulty from the off

July 19, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

From my first phone call to the…

From my first phone call to the company, the sales team placing my order, receiving my order, technical assistance, and ‘Aftercare’ was superb. I will definitely use them again and recommend Gate Motors to all my friends..Well done

June 30, 2022
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look